Gå til innhold

utslett på penishode

Anbefalte innlegg

Jeg har i flere måneder hatt en form for utslett på penishode under forhuden. Det er som en ujevn ring med hvit kant som stadig utvider seg. Det har også kommet en ny hvit "strek" i tillegg og det ser ikke ut til at det forsvinner av seg selv. Huden utenfor og innenfor ringen er normal og utslettet medfører hverken smerte eller svie, men bittelitt kløe innimellom. Jeg er likevell litt bekymret og lurer på hva dette kan være og hvordan jeg kan behandle det? Jeg har forsøkt Canesten, men uten at det forsvant, skal det medisineres til i tillegg? Jeg har tenkt at det må være en form for sopp, men vet ikke hvordan jeg har fått det eller hvordan jeg skal bli kvitt det. Jeg lurer også på om det er farlig eller smittsomt?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/165279-utslett-p%C3%A5-penishode/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi

For det første så tror jeg ikke at det du beskriver skyldes noe smitte. På den andre siden er det vanskelig å stille noe sikker diagnose. Det er en tilstand som kan begynne slik du beskriver, og som kan utvikle seg til at huden blir fastere, nesten hard og noe trang. Så vidt jeg vet esykdommer i genitalia og hud, f. eks. en hudspesielist, eller en elege ved Olafiaklinikken.r det ikke kjent hva som forårsaker en slik utvikling, men jeg har sett noen, og jeg kjenner ikke til noen effektiv behandling. Hvis jeg var deg ville jeg vise til en lege som har erfaring med

Hei!

Jeg har hatt og har samme problemet. Det som skjedde for meg var at forhuden etterhvert ble så trang at den begynte å sprekke opp og det ble veldig ømt. Jeg har vært hos hudlege, og det finnes ikke noe svar på hvordan det oppstår eller noen god kur. Det kan utvikle seg i alt fra 2 til 5 år. Jeg har valgt å ta en omskjering, som jeg egentlig er godt fornøyd med selv om jeg var skeptisk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...