Gå til innhold

morsmelkerstatning


mamma19

Anbefalte innlegg

Jeg har brukt å pumpe meg når jeg skal vekk en tur å latt andre mate sønnen min.Men nå krever han en god del melk,og det er vanskelig å pumpe ut så det blir nok.(hvis ikke må jeg vite alt jeg skal dager i forveien)det jeg lurer på er om jeg kan bruke morsmelk erstatning de gangene jeg går ut,eller er det ikke er så bra å gi begge deler?jeg har allergi(eksem) kan han få det lettere om han drikker morsmelkerstetning?det sies jo at en skal fullamme til babyen er seks mnd,hvis det er allergi i familien,men jeg har begynnt å gi sønnen min litt grøt nå fordi han er ganske stor.Har jeg kanskje allerede ødelagt for allergi beskyttelsen ved morsmelk slik at det ikke spiller noen rolle om jeg gir morsmelk erstatning eller ikke??

Dette ble sikkert veldig rotete forklart men håper noen fårstår...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Elisabeth Tufte, helsesøster

Kjære mamma. Du sier ikke noe om barnets alder. Morsmelk beskytter best mot astma om det er fullamming første 4 måneder. Allergi kan utsettes ved amming, men det som også er viktig er å fortsette amming mens annen mat innføres. Det skal nok gå helt fint om du noen ganger gir erstatning

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...