Gå til innhold

Nå er det lenge siden

Anbefalte innlegg

jeg har skrevet noe innlegg på forumet, men jeg leser alle innleggene, og følger spent med.Gratulerer til alle dere som har kommet et skritt videre i prosessen, og også gratulere til dere som er helt i startgropa, og samler papirer og venter besøk osv...dere har noe å glede dere til, når dere når målet en dag!!!!

Det er nå ca 7,5 mnd siden vi hentet verdens mest fortryllende jente i Etiopia, tiden har bare gått SÅ fort, og om 14 dager blir hun 15 mnd.

Skal si hun har vokst!!! Nå når hun akkurat litt innpå spisebordet, og hun er veldig flink å rydde!!!

Det er helt sant..alle skuffene tom. nr 4 er HELT tomme til enhver tid, og hun pleier å sitte på lokket i oppvaskmaskina å passe på hver ENESTE dråpe som måtte komme der, da snur hun seg rundt og tørker det opp med buksa...

Alle skapdørene er sikret, men de har hun aldri prøvd å åpne...men til gjengjeld kan jeg si at det er ganske frustrerende for oss som glemmer at sikringene er der fra gang til gang...Rett som det er får vi oss et lite sjokk når døren stopper etter bare 5 cm...

Skal si det ble forandringer i familien,ja...hun har egen VILJE og blir SINNA hvis hun blir irritert, men ellers smiler hun alltid, og det skal heldigvis litt til at hun blir irritert...

Hun snor pappan rundt lillefingeren, og han ser det jo ikke selv engang, men mener at JEG lar henne få lov til for mye...Vi er i alle fall enige om at hun ikke skal bli bortskjemt,,,(hmmm)

Vi er så utrolig glade for å være foreldre til akkurat dette barnet, og vi snakker stadig om å adoptere ett barn til. Men foreløpig må vi vente til hun fyller 2 år. (Synes det er lenge,vi) men vi har allerede avtalt med sosialkontoret at vi vil begynne med EN gang det er mulig...så kansje kan vi si vi er i gang allerede????

Først er det i alle fall julefeiring, og en deilig vår i vente.Hun skal ikke i barnehagen før etter sommerferien, så vi har masse av tid til å bli kjent på... Og jeg gleder meg til hver eneste dag!!

Vil sende en spesiell hilsen til mille2 med ønske om en god tur til addis, og lykke til med den lille skjønne.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/166068-n%C3%A5-er-det-lenge-siden/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dere kan starte på ny prosess når dere har vært hjemme 1 år (dette er karantenetid). Barnet trenger ikke å ha fylt 2 år før dere starter ny prosess, dersom dere har vært hjemme 1 år før barnet fyller 2 år.

Det var det de sa på AF når vi hadde kontakt med dem... Papirene kunne visst ikke sendes til BUFA (eller regionavdelingen) før den lille har fyllt 2 år, men hvis det ikke stemmer, blir vi jo glade for det.

takk for tipset i alle fall vi skal sjekke det VELDIG NØYE...

thuva1365380402

Det var det de sa på AF når vi hadde kontakt med dem... Papirene kunne visst ikke sendes til BUFA (eller regionavdelingen) før den lille har fyllt 2 år, men hvis det ikke stemmer, blir vi jo glade for det.

takk for tipset i alle fall vi skal sjekke det VELDIG NØYE...

Jeg kjenner flere som har vært i Korea og hentet barna sine og de har startet ny prosess i sommer. Disse barna blir ikke 2 år før i januar-mars 2005. Og papirene er allerede sendt Korea for et av parene ettersom de var heldige med Region Midt Norge som var kjappe.

Vi kom hjem 23.6.2003 og da var vår sønn 3,5 mnd. Vi hadde tenkt å starte neste adopsjonsprosess i sommer, men pga arbeidssituasjonen må vi vente.

Så det er ikke riktig at dere må vente til barnet fyller 2 år før dere kan begynne.

Lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...