Gå til innhold

Fødselspenger - 100% lønn ikke 100%?!?!

Anbefalte innlegg

Gjest Gurimalla2001

Har akkurat gått ut i fødselspermisjon og ringte Trygdekontoret for å høre at alt var "i orden" mht fødselspenger og barnetrygd. Har valgt 42 ukers permisjon med 100 % lønn og regnet med at alt var i orden, men det var det IKKE!!! 100 % lønn (som det står om i alle informasjonsbrosjyrer jeg har lest) er likevel ikke 100% lønn! Man får fødselspenger utbetalt som dagpenger, så hvor mye du får avhenger av hvor mange arbeidsdager det er i den enkelte måned. Ut i fra lønnen min har de funnet et dagsbeløp (brutto) som jeg får. Noen som vet hvordan de regner ut det? Mitt beløp stemte ikke med hverken 20, 21 eller 22 arbeidsdager i en måned. Mulig de finner et snitt per år. (Jegkommer ikke over 6G, så det er ikke der det ligger.) Problemet er bare at jeg har like store avdrag og renter på lån pr måned uansett om det er påskeferie eller ikke. Det varf jo derfor jeg valgte "100 % lønn!! Håper noen kan svare på dette så jeg er litt forberedt når jeg ringer tilbake.

PS. Visste heller ikke at barnetrygden kom på etterskudd. Trodde den kom i fødselsmåneden også jeg, da trenger man kanskje litt ekstra etter utlegg til div. utstyr...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/16630-f%C3%B8dselspenger-100-l%C3%B8nn-ikke-100/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Irene Grøneng

Årsinntekten din omregnes til dagsats (260 dager pr år), og så får du utbetalt for 5 dager pr uke (også bevegelige helligdager). Februar er vanligvis problem-måneden, med 20 dager, mens f.eks august kan ha 23 dager. Snittet er 21,67 dager pr mnd.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...