Gå til innhold

citoyen -- Skjermbilde bortevekk

Anbefalte innlegg

Gjest LuzyNuzy

Ja, her er jeg igjen. Nå gjorde jeg slik du sa, spilte musikk på pc`n for å se om lyden også forsvant. Det gjorde den. (Bruker Windows Media Player)

Både skjermbilde og lyd forsvinner helt plutselig, selv om både hardisk og skjerm har strøm.

Andre forslag til hva som kan være galt?

Vi vurderer å kjøpe oss ny pc rett før jul, så da kommer vi vel til å levere denne inn til reprasjon. Hvis det er noe å reparere på da.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/166387-citoyen-skjermbilde-bortevekk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da har du ekskludert selve skjermen, i alle fall. For å finne ut hvor problemet ligger må du egentlig teste en og en ting. Noe du kan forsøke er å sjekke at alle kortene og pluggene står skikkelig på plass i PCen - åpne kabinettet og rikk litt på ting.

Sannsynligvis er det enten feil på minnebrikkene eller prosessoren som går for varm (oftest forårsaket av defekt vifte). Det kan også være feil på hovedkortet. Om det lønner seg å reparere avhenger selvsagt av hvor gammel maskinen er, hvor dyr reparatøren er og hvilke deler som må skiftes.

Gjest LuzyNuzy

Da har du ekskludert selve skjermen, i alle fall. For å finne ut hvor problemet ligger må du egentlig teste en og en ting. Noe du kan forsøke er å sjekke at alle kortene og pluggene står skikkelig på plass i PCen - åpne kabinettet og rikk litt på ting.

Sannsynligvis er det enten feil på minnebrikkene eller prosessoren som går for varm (oftest forårsaket av defekt vifte). Det kan også være feil på hovedkortet. Om det lønner seg å reparere avhenger selvsagt av hvor gammel maskinen er, hvor dyr reparatøren er og hvilke deler som må skiftes.

Jeg tror IKKE jeg skal røre noe som helst inni der. Da går det i allefall i stykker. he,he...

Vi lurer på å gå for denne maskinen. Kan den passe til oss?

Vi har bredbånd her vi bor. (Hvis det har noe å si når man skal kjøpe ny maskin.)

Jeg tror IKKE jeg skal røre noe som helst inni der. Da går det i allefall i stykker. he,he...

Vi lurer på å gå for denne maskinen. Kan den passe til oss?

Vi har bredbånd her vi bor. (Hvis det har noe å si når man skal kjøpe ny maskin.)

Denne hvilken da?

Annonse

*LOL*

Jeg glemte visst å legge ved linken ja... *surrehue*

http://www.dinside.no/php/art.php?id=111658

Ser grei ut, den. Til vanlig bruk er den nok bedre enn hva du kommer til å trenge i mange år framover. Det eneste unntaket blir å spille det nyeste nye av 3D-spill som kommer i framtiden.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...