Gå til innhold

I dag er det .........

Anbefalte innlegg

Skrevet

.. nøyaktig 5 mnd. siden LID og 5 mnd. + 5 dager siden DTC. Det betyr at vi mest sannsynlig beveger oss inn i siste ventemnd. Hjelp! Tiden har gått så utrolig fort :o)

Akkurat nå befinner vi oss i ventelandet - midt mellom drømmen og virkeligheten - midt mellom "fantasibarnet" og vårt kommende barn.

Ventelandet - det forjettede land - landet for de store drømmer og de mange tanker.

Ventelandet - ingenmannslandet - landet hvor man aldri finner hvile og ro.

Ventelandet - spenningslandet - hvor spenningen får bygd seg opp til uante høyder.

Ventelandet - det trygge ventelandet - vi som er verdensmestere i venting.

Snart legger vi ventelandet bak oss!

Snart VET vi!

Snart skal drømmene og tankene erstattes av det konkrete!

Tankene skal finne hvile hos barnet - vårt barn - ett sted i Midtens Rike.

Drømmene skal slå rot og avle nye drømmer.

Spenningen skal avløses av en annen og ny spenning.

Den fasen vi går inn i nå er den mest instense - nå skal alle drømmer, fantasier, tanker og spenning nå sitt klimaks. Akkurat nå - mer enn noen gang - er det om å gjøre å henge med i svingene - Tørre å ta inn over seg det enorme registeret av følelser som bor i oss som menneske.

Den siste fliken av ventelandet - de følelsene som tar bo i deg her er unike - de omslutter deg - og oppsluker deg - og krever deg fullt og helt. Det gjelder å nyte - å reflektere - å ta del i de. Den dagen tildelingen kommer er alt dette borte .....

Vemodighet og glede vandrer hånd i hånd:

*Vemodigheten over at oppholdet i ventelandet med alle dens spenninger og følelser, snart er over.

*Vemodigheten over at vi sannsynligvis er i ventelandet for aller siste gang.

*Gleden over at vi snart skal få vite hvem vi venter på.

*Gleden over at vi skal ha barn.

I morgen skriver vi desember. Vi setter all vår lit til at desember blir en LYKKENS månede. Vi er klar!!

La storken få vinger til å fly med - over mange av verdens kontinenter og hav - med budskapet om BARNET.

Vi venter ... i ventelandet ... enn så lenge ...

Venteklem fra

Skrevet

sukk*

Som vanlig skriver du glitrende! :-) Og tenk, nå nærmer det seg virkelig for dere.

Selv fikk vi en liten nedtur i går. Det viser seg at VB sin oktobergruppe slett ikke blir noe oktobergruppe, men en novembergruppe. Selv om papirene ble sendt 22.oktober, ble det ikke LID før 8.november. Jeg var steinsur i går, men begynner å se at det ikke helt er verdens undergang likevel idag. Nå vet vi iallefall at vi er *sikker* november, og ikke så sent i oktober at vi *kanskje* blir november = en ting mindre å bekymnre seg for. :o)

Lykke til med innspurten!

MVH

Skrevet

Hei Noraførr,

som AAA skriver - du er helt fabelaktig med å få satt ord ned på "papir".

Ja, tenkt i morgen er det desember, og vi er enda en dag nærmere reisen til Kina og et vakkert barn. La oss håpe at tildelingene ikke lar vente på seg, men at de kommer tidlig i desember.

Skrevet

sukk*

Som vanlig skriver du glitrende! :-) Og tenk, nå nærmer det seg virkelig for dere.

Selv fikk vi en liten nedtur i går. Det viser seg at VB sin oktobergruppe slett ikke blir noe oktobergruppe, men en novembergruppe. Selv om papirene ble sendt 22.oktober, ble det ikke LID før 8.november. Jeg var steinsur i går, men begynner å se at det ikke helt er verdens undergang likevel idag. Nå vet vi iallefall at vi er *sikker* november, og ikke så sent i oktober at vi *kanskje* blir november = en ting mindre å bekymnre seg for. :o)

MVH

Hva for noe????

VB sier jo at de ALLTID sender søknadene til Kina slik at man får LID den måneden de sendes. Det er jo kronargumentet deres på at LID ikke er så viktig.

Da har nok vi gledet oss for tidlig over å være i novembergruppen. Eller kanskje vi nå havner i samme gruppe?

Trøsteklem til deg for en ekstra ventemåned! :-)

Skrevet

Hva for noe????

VB sier jo at de ALLTID sender søknadene til Kina slik at man får LID den måneden de sendes. Det er jo kronargumentet deres på at LID ikke er så viktig.

Da har nok vi gledet oss for tidlig over å være i novembergruppen. Eller kanskje vi nå havner i samme gruppe?

Trøsteklem til deg for en ekstra ventemåned! :-)

Så nå har vi altså fått bekreftet det vi visste, at LID er viktig! ;-)

Jeg tviler på at det er VB sin feil at LID ble som den ble, men jeg er VELDIG glad for at jeg vet det nå, og ikke får det som en kalddusj når oktobergruppen får tildelingene sine, og vi ikke får noe...!

Og får å se den lyse siden av saken: Nå er vi en DEFINITIV november, og ikke en oktober som er så sen at den er helt på grensen til å bli november. Altså at det er ganske bombesikker hva gruppe vi hører til.

MVH

Skrevet

Hei! Du skriver så fint! Ja nå går vi inn i siste ventefase - spennende! Jeg merker at hormonene våkner til live og at nedtellingen for fullt har startet. Vi krysser fingrene for at vi får årets julegave!!

Skrevet

sukk*

MVH

Heisann,

takk for hyggelig tilbakemelding!

Skjønner godt at du både var sur og irritert i går. Det ER stor forskjell på å få LID i den ene eller den andre mnd. Skjønner ikke at VB er så arrogant i forhold til LID .... sier at den ikke betyr noe. Grrrrmf!!

I jaffal; Nå VET dere at dere er i novembergruppa - og det også så tidlig i mnd. at om den mot formodning skulle bli splittet opp så er dere på den trygge siden :o)

Aldri så galt at det ikke er godt for noe :o)

Ha ei fortsatt fiiin ventetid!

klem fra

Skrevet

Så nå har vi altså fått bekreftet det vi visste, at LID er viktig! ;-)

Jeg tviler på at det er VB sin feil at LID ble som den ble, men jeg er VELDIG glad for at jeg vet det nå, og ikke får det som en kalddusj når oktobergruppen får tildelingene sine, og vi ikke får noe...!

Og får å se den lyse siden av saken: Nå er vi en DEFINITIV november, og ikke en oktober som er så sen at den er helt på grensen til å bli november. Altså at det er ganske bombesikker hva gruppe vi hører til.

MVH

Hei!

Et lite spørsmål til fra meg: Fikk du brev om LID fra VB eller var det du som kontaktet dem for å få vite det?

Ha en fortsatt fin dag! :-)

Skrevet

Hei!

Et lite spørsmål til fra meg: Fikk du brev om LID fra VB eller var det du som kontaktet dem for å få vite det?

Ha en fortsatt fin dag! :-)

Det var nok meg det du! ;-)

caty1365380534
Skrevet

sukk*

MVH

ÆÆÆsj,det var ikke gode nyheter å begynne adventen med, var helt sikker på at vi var i oktobergruppa. Nå blir det vel en hel mnd ekstra å vente.

I dag er det ganske nøyaktig 1 år siden vi bestemte oss for å adoptere, så det har jo gått veldig fort for vår del, vi kan vel ikke klage så veldig mye, men nå vil vi ikke ha flere negative overraskelser...

p.s noraførr nå er det ikke lenge igjen for dere, det blir spennende å følge med når de neste tildelingene kommer..

Caty

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...