Gå til innhold

Laktoseintoleranse/melkeallergi

Anbefalte innlegg

Gjest Kaller meg melke-mor i dag

Hei, det heter seg at mange barn fra Asia har en av disse "tilstandene". Selv har jeg fnyst litt av det, for vår eldste fra Kina drikker melk så det står etter og alle andre små jeg kjenner fra Kina, drikker også melk. Men... så har jeg begynt å lure litt.. Vår yngste - snart 16 mnd - har mye nupper i huden, klorer seg og er urolig om natten. KAN det skyldes noe hun ikke tåler?? Hvordan finne ut om det er melk? Eldstejenten, som bare elsker melk, promper og fiser mye. Hun sier ofte hun har vondt i magen og har ofte løs avføring (ikke diare). Kan dette være starten på intoleranse? Ja, for den utvikler seg vel gradvis, eller? I motsetning til allergi som enten er der eller ikke er der. Noen som har erfaringer og kunnskap å dele??

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/166407-laktoseintoleransemelkeallergi/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Melkemor

*skrattler*,

snakk om to omtrent prikk like innlegg i innhold da! Jeg har også en datter som elsker melk, men som fiser og klager over vondt i magen...

Håper vi får mange fornuftige svar :-)

Beste hilsen fra

Ja, dette var jammen pussig...!! hehe. To sjeler, en tanke. Som du sier, håper det kommer mye fornuftig. I lunsjen nå, snakket jeg med en som har intoleranse. Hun (norskfødt) fikk det i voksen alder. Det kom gradvis - begynte med at hun hadde mye vondt i magen, løs mange, prompet mye med sterkt lukt.. Hun tåler ikke youghurt, men sier at mange som har intoleranse tåler dette -selv om de ikke tåler vanlig melk.

Så da vet vi LITT mer - men langtfra nok.

Kan høres ut som det er melkeallergi ja. Vår datter fikk konstantert lactoseint. når hun var 4 uker. Var veldig urolig, mye luft i magen før vi begynnte med soyamelk. Vi tok en avføringsprøve, men da må den være helt flytende... Nå tåler hun melk i mat og kan drikke litt melk så hun har vokst det noenlunde av seg.

Spurte fastlegen om vi kunne ta en blodprøve for å se om hun har det fremdeles, men han sa det ikke er mulig. Så det beste er vel å kutte ut melkeprodukter i en ukestid for å se om det bedrer seg. Mange tåler syrnete melkeprodukter selv om de ikke tåler melk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...