Eddi1365380784 Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Jeg er adoptert. Kom til norge for 20 år siden. Er nå 24. Jeg synes at homofile og lesbiske bør ikke adoptert barn. Tror det kommer til å få større konsekvenser for barnet enn når det er vanlige hetro. Adopterte gjennomgår en identitetskrise som kan være tøff. Tror problemet med identitet er større enn det ekspertene vet om. Alle de jeg kjenner som er i samme situasjon som meg har problemer. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/166412-adoptert/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
skorpionfisken Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Nå er lesbisk og homofil adopsjon ikke noe problem i praksis fordi ingen av våre giverland vil adoptere til disse. Giverlandene har faktisk alt å si når det gjelder hvem de vil tildele barna til. Ingen land adopterer bort sine barn til homofile ennå. Om stortinget skulle vedta å la homofile adoptere, er det så ytterst få norske barn ledig for adopsjon at jeg tror ikke det blir det store problemet. Når det gjelder om homofile/lesbiske skal få adoptere sine stebarn så er jeg for det. Ett eksempel er Anne Holt som ikke får adoptere sin datter som ikke har noen kjent far (sæddonator). Når det gjelder identitetskrise så vet fagfolkene at noen adoptivbarn sliter mer med det enn andre. Alle ungdommer opplever identitetskrise i puberteten, noen mer enn andre og de adopterte ofte mer enn de som ikke er adoptert. Innvandrerbarn opplever det også som ett problem å falle mellom to kulturer i tenårene. Jeg kjenner bare 8-10 voksne adopterte (over 25 år) så jeg kan ikke svare for hele gruppen. Men de jeg kjenner sier det er tøv at det er så mye verre for adopterte enn for andre. Kanskje vi vanker i forskjellige miljøer men jeg tror ikke mine adopterte venner lyver til meg når de sier de hadde det bra i oppveksten, og at de ikke hadde større problemer enn sine venner som ikke var adopterte. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/166412-adoptert/#findComment-1084663 Del på andre sider Flere delingsvalg…
skorpionfisken Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Nå er lesbisk og homofil adopsjon ikke noe problem i praksis fordi ingen av våre giverland vil adoptere til disse. Giverlandene har faktisk alt å si når det gjelder hvem de vil tildele barna til. Ingen land adopterer bort sine barn til homofile ennå. Om stortinget skulle vedta å la homofile adoptere, er det så ytterst få norske barn ledig for adopsjon at jeg tror ikke det blir det store problemet. Når det gjelder om homofile/lesbiske skal få adoptere sine stebarn så er jeg for det. Ett eksempel er Anne Holt som ikke får adoptere sin datter som ikke har noen kjent far (sæddonator). Når det gjelder identitetskrise så vet fagfolkene at noen adoptivbarn sliter mer med det enn andre. Alle ungdommer opplever identitetskrise i puberteten, noen mer enn andre og de adopterte ofte mer enn de som ikke er adoptert. Innvandrerbarn opplever det også som ett problem å falle mellom to kulturer i tenårene. Jeg kjenner bare 8-10 voksne adopterte (over 25 år) så jeg kan ikke svare for hele gruppen. Men de jeg kjenner sier det er tøv at det er så mye verre for adopterte enn for andre. Kanskje vi vanker i forskjellige miljøer men jeg tror ikke mine adopterte venner lyver til meg når de sier de hadde det bra i oppveksten, og at de ikke hadde større problemer enn sine venner som ikke var adopterte. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/166412-adoptert/#findComment-1084664 Del på andre sider Flere delingsvalg…
skorpionfisken Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Nå er lesbisk og homofil adopsjon ikke noe problem i praksis fordi ingen av våre giverland vil adoptere til disse. Giverlandene har faktisk alt å si når det gjelder hvem de vil tildele barna til. Ingen land adopterer bort sine barn til homofile ennå. Om stortinget skulle vedta å la homofile adoptere, er det så ytterst få norske barn ledig for adopsjon at jeg tror ikke det blir det store problemet. Når det gjelder om homofile/lesbiske skal få adoptere sine stebarn så er jeg for det. Ett eksempel er Anne Holt som ikke får adoptere sin datter som ikke har noen kjent far (sæddonator). Når det gjelder identitetskrise så vet fagfolkene at noen adoptivbarn sliter mer med det enn andre. Alle ungdommer opplever identitetskrise i puberteten, noen mer enn andre og de adopterte ofte mer enn de som ikke er adoptert. Innvandrerbarn opplever det også som ett problem å falle mellom to kulturer i tenårene. Jeg kjenner bare 8-10 voksne adopterte (over 25 år) så jeg kan ikke svare for hele gruppen. Men de jeg kjenner sier det er tøv at det er så mye verre for adopterte enn for andre. Kanskje vi vanker i forskjellige miljøer men jeg tror ikke mine adopterte venner lyver til meg når de sier de hadde det bra i oppveksten, og at de ikke hadde større problemer enn sine venner som ikke var adopterte. Jøss, den kom dobbelt, var ikke meningen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/166412-adoptert/#findComment-1084666 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ChiengMai Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Nå er lesbisk og homofil adopsjon ikke noe problem i praksis fordi ingen av våre giverland vil adoptere til disse. Giverlandene har faktisk alt å si når det gjelder hvem de vil tildele barna til. Ingen land adopterer bort sine barn til homofile ennå. Om stortinget skulle vedta å la homofile adoptere, er det så ytterst få norske barn ledig for adopsjon at jeg tror ikke det blir det store problemet. Når det gjelder om homofile/lesbiske skal få adoptere sine stebarn så er jeg for det. Ett eksempel er Anne Holt som ikke får adoptere sin datter som ikke har noen kjent far (sæddonator). Når det gjelder identitetskrise så vet fagfolkene at noen adoptivbarn sliter mer med det enn andre. Alle ungdommer opplever identitetskrise i puberteten, noen mer enn andre og de adopterte ofte mer enn de som ikke er adoptert. Innvandrerbarn opplever det også som ett problem å falle mellom to kulturer i tenårene. Jeg kjenner bare 8-10 voksne adopterte (over 25 år) så jeg kan ikke svare for hele gruppen. Men de jeg kjenner sier det er tøv at det er så mye verre for adopterte enn for andre. Kanskje vi vanker i forskjellige miljøer men jeg tror ikke mine adopterte venner lyver til meg når de sier de hadde det bra i oppveksten, og at de ikke hadde større problemer enn sine venner som ikke var adopterte. Du skriver: "Jeg kjenner bare 8-10 voksne adopterte (over 25 år) så jeg kan ikke svare for hele gruppen. Men de jeg kjenner sier det er tøv at det er så mye verre for adopterte enn for andre. Kanskje vi vanker i forskjellige miljøer men jeg tror ikke mine adopterte venner lyver til meg når de sier de hadde det bra i oppveksten, og at de ikke hadde større problemer enn sine venner som ikke var adopterte." Nå kjenner nok jeg litt fler voksne adopterte enn deg (omtrent dobbelt så mange fra 22 til 33 år), men bortsett fra det kunne nok jeg skrevet akkurat det samme som du. Det betyr selvfølgelig ikke at ikke mange adopterte sliter med identitetsproblemer opp gjennom oppveksten, men adopterte er som norskfødte slett ikke noen ensartet gruppe der alle sitter med samme opplevelsene. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/166412-adoptert/#findComment-1084709 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest malun Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Det er veldig trist at du har hatt problemer med å være adoptert. Men ettersom du sier at alle du kjenner har hatt problemer, blir det for meg er viktig å bidra med et litt bredere bilde. Jeg er selv adoptert, og har heldigvis hatt en trygg og uproblematisk oppvekst. Det samme gjelder flere andre jeg kjenner. Jeg har for øvrig ingen prinsipielle motforestillinger mot at homofile skal få adoptere. Jeg har homofile venner som er vel så bra - og i noen tilfeller langt bedre - omsorgspersoner enn mange heterofile par jeg kjenner. Forelpig er imidlertid dette en høyst teoretisk diskusjon, ettersom det er vanskelig å få homofile par godkjent i giverlandene. Stebarnsadopsjon for homofile mener jeg bør være en absolutt selvfølge - ikke minst for å trygge barnets rettigheter i forhold til begge foreldrene det vokser opp med. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/166412-adoptert/#findComment-1084829 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.