Gå til innhold

Hvor gamle er barna som kommer fra Kina?

Anbefalte innlegg

Hei

Vi er ett par i tidlig 30årene som har blitt godkjent for adopsjon for 0-2 år fra Kina og jeg lurer litt på hvor gammelt vårt barn ca kommer til å være. Er det noen som det siste året har fått ett spebarn fra Kina? Har noen fått en toåring? Jeg gleder meg så veldig og har lyst til å begynne å kjøpe klær.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/166617-hvor-gamle-er-barna-som-kommer-fra-kina/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Våre barn var 18 mnd og 12 mnd ved overtakelsen. Det er mer vanlig nå enn for noen år siden at barna er under 1 år ved tildeling, men også ganske vanlig at barnet er litt mer enn 1 år. (Og så må du legge til en ventetid på ca 6 uker før hentereisen.)

Lykke til med deres prosess :-)

Annonse

carla1365380461

Heia!

De fleste barna fra Kina er mellom 7-8 måneder og 18 måneder ved tildeling, noen litt eldre.

Vår snuppe var nøyaktig et år.

MVH

Snuppa vår var 9.5 måneder ved tildeling, og 10.5 ved henting. I gruppa var der 2-3 på 6-7 måneder, vår jente på 10.5, de fleste var rundt/like over året, og ei var 2.

Lykke til (dette var forresten i september 2003)

Lykkelig kinamor

Hei!

jeg synes jeg også må svare deg, for vi er noen av de få (tydeligvis) som har fått en to-åring (datteren vår fylte 2 år 2 uker før vi kom til Kina). I gruppen vår i november 2003 (VB) var det 1 jente på 1 år, 6 barn som var sånn ca 16 mnd og 2 som nettopp hadde fylt 2.

Vi synes det var kjempefint å få et såpass stort (for Kina å være) barn!

Alderen og høyde tror jeg kan variere mye. Vår første datter var 14 måneder og 70 cm ved henting, mens vår andre datter var 20 måneder og 82 cm. Da vi var nede i september var minste barn i gruppen 18 måneder og eldste rett over 2 år.

Vi var også tidlig i 30 årene første gang vi reiste til Kina ( Januar 2002) Snuppa vår var da 9,5 mnd ved tildeling og 11 mnd ved henting ( 69 cm )

Nå 2 år etter (juli 2004) var den neste snuppa 7,5 mnd ved tildeling og 9 mnd ved henting ( 66 cm )

Skal du kjøpe klær, tror jeg at jeg hadde satset på str 80 eller 86. Begge våre to brukte str 74.

Lykke til,

Da vi fikk tildelt vår lille kinadatter var hun 8 mnd. Vi hentet henne for ganske nøyaktig ett år siden - da var hun nesten 10 mnd.

Alle barna i vår gruppe (10 barn) var under ett år når vi hentet de hjem fra Gansu provinsen.

Jeg forstår godt ditt ønske om å handle klær..., det er jo så godt å endelig få begynne med forberedelser. Nå vet dere at det kommer et barn til dere om ikke alt for lenge.

Det dere kanskje bør tenke på er at det er stor variasjon på hvor store barna er. Mange tror at alle kinesere er små. Vår lille jente er for eksempel lengre enn gjennomsnittet for norske barn. En del tøy i str 80 var litt smått for henne ved 10 mnd. Dessuten kan dere også få tildelt barn som er opp til 2 år - det skjer jo ikke så helt sjeldent.

Det virker ikke som om CCAA tar hensyn til søkernes alder i så måte - av og til ser man at de eldste parene har fått tildelt de minste barna og omvendt. Dette apropos til at du nevnte alderen deres.

Det går jo an å handle klær som barnet kan vokse inn i. Jeg syns i hvert fall det var litt trist med de klærna jeg så omhyggelig hadde kjøpt som var for små i utganspunktet - vi trodde at vår lille ville være mindre...hadde fått opplyst hennes lengde da hun var 6 mnd gammel...

Ønsker dere masse lykke til i denne spennende prosessen!!!

Hilsen fra meg

Annonse

Når man får tildelingen vil det gjerne være noe om vekt/lenge etc. Men, disse opplysningene kan være "gamle", flere måneder gamle.. Man kan bruke et vekt/høydeskjema for kinesiske barn, så får man en viss pekepinn på hvor stort barnet vil være på overrekkelsestidspunktet. Disse skjemaene finner du på den følgende linken: http://www.fwcc.org/growthchart.html Lykke til, og god tur til Kina! Om et års tid er det vår tur.. :)

Gjest fikk ei lita jente på 14 mnd

Gjør som jeg, gå ut og kjøp klær i 2-års størrelse nå - som barnet ihvertfall helt sikkert kan bruke når h*n blir litt eldre. Og kjøp barneseng, leker, tutekopper, sportsvogn, bilsete, trappegrind og andre barnesirkinger osv.

Mest sannsynligvis vil dere få tildelt et barn yngre/mindre enn det (rundt ett år gml), men det er da ikke noe problem: Når dere får tildelingen, vil du helt sikkert fortsatt ha lysten til å kjøpe klær, tror du ikke?!

:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...