Gå til innhold

tid på prosessen

Anbefalte innlegg

Gjest SA-mamma
Skrevet

Har lurt litt på hvor lang tid folk bruker på hele prosessen -fra man søker til man er i mål?

Siden vi søkte har det gått 2 år og 7mdr.........og vist noen er i tvil så er jeg rimelig lei nå!!!!!!!!!!!!!

Skrevet

Føler veldig med dere nå, SA-mamma.

Vår lengste prosess (nr.1) tok 2 år og 4 mnd. fra start til mål, og det syntes vi var fryktelig lenge... Korteste (nr.3) tok drøye 18 mnd., hvorav ca. 3 mnd. var innbakt i karantenetiden på 1 år etter hjemkomsten til andremann.

Krysser fingre for at dere veldig snart får gledelige nyheter. Det kan ikke være lenge igjen nå!

Trøstehilsen til deg fra

Skrevet

Vår første prosess tok knapt 2 år og 7 mnd fra første kontakt med BV til vi var hjemme igjen med LilleLan.

Denne gangen ligger vi an til å klare det på 1 år og 5 mnd (+/-). Da regner jeg fra oppstart med BV i og med at vi startet opp like etter utløpt karantenetid på 1 år.

Skjønner godt at du er rimelig lei nå - Likevel er det faktisk slik at ventetiden glemmes fort når man omsider får tildelt det etterlengtede barnet.

Hold ut! Det blir deres tur .... snart .... snart!

klem fra

Gjest ChiengMai
Skrevet

Fra første møte med barnevernet til vi hentet gutta tok det hhv 1 år 10 mnd og 11 mnd. Men så hadde vi ekspresstildelinger begge gangene og måtte deretter vente i overkant av 8 mnd for å få hente gullungene.

Skrevet

Det tok nesten 4 - fire - år før vi kom i mål. I ettertid- når vi vet vi ble foreldre til verdens,- og jeg gjentar, verdens flotteste barn,var hver dag verdt å vente på.

Men det er jo lett å si nå da :-)

Tøft mens det står på, men snart er det nok deres tur.

Vi snakkes snart!!!

Skrevet

gjett om jeg vet hvordan du har det. Vi har passert tre år nå vi, og heldigvis visste vi ikke det da vi startet...

Skrevet

Forstår godt du er lei Sa-mamma, det har du lov til å være!!!

For vår del tok "aktiv" prosess 2 år og 2 mnd. Før det måtte vi vente i ca. tre år etter at vi meldte oss inn i AF p.g.a av alderen min noe vi ikke viste i utgangspunktet.

Håper TELEFONEN ikke er langt unna!!! Stor klem fra

Brasilmamma..
Skrevet

Det tok nesten 4 - fire - år før vi kom i mål. I ettertid- når vi vet vi ble foreldre til verdens,- og jeg gjentar, verdens flotteste barn,var hver dag verdt å vente på.

Men det er jo lett å si nå da :-)

Tøft mens det står på, men snart er det nok deres tur.

Vi snakkes snart!!!

Hei.

Bare lurer på hvor dere adopterte fra?

carla1365380461
Skrevet

Vi brukte nøyaktig 2 år første gang fra telefon til barnevern (som hadde 5 mnd ventetid) til hentereisen.

Håper du snart er i mål nå - vet hvor uutholdelig det er!

Klem

Skrevet

Hei. H

Forstår godt du er lei.

Hvor skal dere adoptere fra egentlig. Vi har holdt på 2 år den 15 desember, og begynner å bli lei, har fått distrikt nå og forstått det dithen at vi er snart i mål. Vi har Colombia.

Gjest SA-mamma
Skrevet

Hei. H

Forstår godt du er lei.

Hvor skal dere adoptere fra egentlig. Vi har holdt på 2 år den 15 desember, og begynner å bli lei, har fått distrikt nå og forstått det dithen at vi er snart i mål. Vi har Colombia.

Vi skal til Sør-Afrika:)

Skrevet

Føler veldig med dere, og jeg VET at ventetiden er helt forferdelig. Første gangen vi adopterte tok det ett år fra vi kontakta barnevernet til barnet var her. Det var veldig kort tid, og vi var veldig heldige. Denne gangen tok det to år, og den siste tiden var helt forferdelig. MEN, når det etterlengtede barnet er der så er det utrolig som man glemmer. Det er vel slik at man også glemmer hvordan det var etter en smertefull fødsel... Vel, jeg er i tvil om jeg vil adoptere igjen på grunn av ventetidene..Det tar på!! Tenker på dere som venter. Dere har ihvertfall noe fantastisk i møte!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...