Gå til innhold

Noen erfarne Kina søkere som kan hjelpe????

Anbefalte innlegg

Heisan

Vi er ferske Kina søkere, men ikke adopsjonssøkere (har to adopterte barn fra før), men er i gang med første barn fra Kina.

Fikk brev fra VB i går hvor de sier at papirene er sendt til CCAA og at vi "mest sannsynlig" blir registrert i november. Betyr det at vi er "novembergruppen" hos VB, men evt kan bli "desembergruppen" hos CCAA. Regner med at LID (som så mange skriver om) er registreringsdato hos CCAA?

Noen som kan være så snille og forklare meg. Det er vesentlig for oss å vite hvilken måned vi skal begynne å "telle" fra med tanke på tildeling, da vi har en liten "fabrikk" hjemme som skal samordnes med tanke på hentereise, skole, barnehage, evt barnevakt, reisefølge eller hva det nå måtte bli til.

Håper på noen oppklarende svar.

:-)

Fortsetter under...

Heisann,

og gratla med ett viktig skritt videre i adopsjonsprosessen :o)

Det stemmer at LID er LoggInDate i Kina - og det er denne som er avgjørende for når tildelingen kommer.

VB har arrogant hevdet at deres søknader alltid blir logget inn i samme mnd. som de sendes fra Norge. For oktobergjengen viste dette seg å ikke stemme. Deres søknader ble sendt 22.10 og de fikk LID 08.11. Det betyr at de er i novembergruppa i Kina. ..... Men det er mulig at VB kaller dem for oktobergruppa ?!

Hvis dere fikk sendt søknaden sent i november ville jeg om noen uker ha spurt VB etter LID. Og ikke gi dere før de kommer med den!

Vi fikk vår søknad sendt 25.06 og regnet med å få LID i juli ..... etter flere henvendelser til VB fikk vi vite at LID ble 30.06!! Det betyr faktisk en hel mnd. forskjell i ventetiden!

Vi er derfor fremst i ventekøen nå *danser av glede* :o)

klem fra

Gjest Speedo, utfløtta norlænning.....

Heisann,

Det stemmer at LID er LoggInDate i Kina - og det er denne som er avgjørende for når tildelingen kommer.

VB har arrogant hevdet at deres søknader alltid blir logget inn i samme mnd. som de sendes fra Norge. For oktobergjengen viste dette seg å ikke stemme. Deres søknader ble sendt 22.10 og de fikk LID 08.11. Det betyr at de er i novembergruppa i Kina. ..... Men det er mulig at VB kaller dem for oktobergruppa ?!

Hvis dere fikk sendt søknaden sent i november ville jeg om noen uker ha spurt VB etter LID. Og ikke gi dere før de kommer med den!

Vi fikk vår søknad sendt 25.06 og regnet med å få LID i juli ..... etter flere henvendelser til VB fikk vi vite at LID ble 30.06!! Det betyr faktisk en hel mnd. forskjell i ventetiden!

klem fra

:-)

Heia!

Jeg registerer at VB har endret ordlyden i brevet sitt. I vårt brev, sendt en måned før, står det at VB alltid får sine søknader registrert i samme måned de blir sendt. Men det skjedde altså ikke for oss i oktobergruppen, vi ble registrert i november. Jaja, det er sånn som skjer, var ganske sur med en gang jeg fikk høre det, for det betyr mest sannsynlig en måned extra venting, men i den store sammenheng så er det ikke verdens undergang! ;-)

Men det var første gangen det var skjedd for VB,, så mest sannsynlig så blir dere novembergruppe, sammen med oss. Det vil altså si at VB får en stoooooor novembergruppe, der noen er registrert tidlig i måneden og noen sent. Så blir det spennende å se om disse gruppene blir "mixet" ved tildeling, og evnt hvordan vi blir delt.

Jeg vil tro at tiden rundt 17.mai vil bli fryktelig spennende! ;-)

MVH

Heia!

Jeg registerer at VB har endret ordlyden i brevet sitt. I vårt brev, sendt en måned før, står det at VB alltid får sine søknader registrert i samme måned de blir sendt. Men det skjedde altså ikke for oss i oktobergruppen, vi ble registrert i november. Jaja, det er sånn som skjer, var ganske sur med en gang jeg fikk høre det, for det betyr mest sannsynlig en måned extra venting, men i den store sammenheng så er det ikke verdens undergang! ;-)

Men det var første gangen det var skjedd for VB,, så mest sannsynlig så blir dere novembergruppe, sammen med oss. Det vil altså si at VB får en stoooooor novembergruppe, der noen er registrert tidlig i måneden og noen sent. Så blir det spennende å se om disse gruppene blir "mixet" ved tildeling, og evnt hvordan vi blir delt.

Jeg vil tro at tiden rundt 17.mai vil bli fryktelig spennende! ;-)

MVH

Hei på dere ..

Dette er nok ikke første gangen for Vb.Våre dokumenter ble sendt 25 nov. og vi fikk lid i des.

Dette er nå "glemt" , for vi fikk den herligste jenta i verden :-))

Heisann,

klem fra

Slik jeg har forstått VB blir søknader som er VB i hende innen utgangen av den akutelle mnd. registrert/sendt til Kina påfølgende mnd. Dvs våre papirer ble sendt til VB ca 26 november, og vi har fått muntlig beskjed om at vi havner i desembergruppa.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...