Gjest Speedo Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 Heisan Vi er ferske Kina søkere, men ikke adopsjonssøkere (har to adopterte barn fra før), men er i gang med første barn fra Kina. Fikk brev fra VB i går hvor de sier at papirene er sendt til CCAA og at vi "mest sannsynlig" blir registrert i november. Betyr det at vi er "novembergruppen" hos VB, men evt kan bli "desembergruppen" hos CCAA. Regner med at LID (som så mange skriver om) er registreringsdato hos CCAA? Noen som kan være så snille og forklare meg. Det er vesentlig for oss å vite hvilken måned vi skal begynne å "telle" fra med tanke på tildeling, da vi har en liten "fabrikk" hjemme som skal samordnes med tanke på hentereise, skole, barnehage, evt barnevakt, reisefølge eller hva det nå måtte bli til. Håper på noen oppklarende svar. :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/166705-noen-erfarne-kina-s%C3%B8kere-som-kan-hjelpe/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Noraførr Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 Heisann, og gratla med ett viktig skritt videre i adopsjonsprosessen ) Det stemmer at LID er LoggInDate i Kina - og det er denne som er avgjørende for når tildelingen kommer. VB har arrogant hevdet at deres søknader alltid blir logget inn i samme mnd. som de sendes fra Norge. For oktobergjengen viste dette seg å ikke stemme. Deres søknader ble sendt 22.10 og de fikk LID 08.11. Det betyr at de er i novembergruppa i Kina. ..... Men det er mulig at VB kaller dem for oktobergruppa ?! Hvis dere fikk sendt søknaden sent i november ville jeg om noen uker ha spurt VB etter LID. Og ikke gi dere før de kommer med den! Vi fikk vår søknad sendt 25.06 og regnet med å få LID i juli ..... etter flere henvendelser til VB fikk vi vite at LID ble 30.06!! Det betyr faktisk en hel mnd. forskjell i ventetiden! Vi er derfor fremst i ventekøen nå *danser av glede* ) klem fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/166705-noen-erfarne-kina-s%C3%B8kere-som-kan-hjelpe/#findComment-1086704 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Speedo, utfløtta norlænning..... Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 Heisann, og gratla med ett viktig skritt videre i adopsjonsprosessen ) Det stemmer at LID er LoggInDate i Kina - og det er denne som er avgjørende for når tildelingen kommer. VB har arrogant hevdet at deres søknader alltid blir logget inn i samme mnd. som de sendes fra Norge. For oktobergjengen viste dette seg å ikke stemme. Deres søknader ble sendt 22.10 og de fikk LID 08.11. Det betyr at de er i novembergruppa i Kina. ..... Men det er mulig at VB kaller dem for oktobergruppa ?! Hvis dere fikk sendt søknaden sent i november ville jeg om noen uker ha spurt VB etter LID. Og ikke gi dere før de kommer med den! Vi fikk vår søknad sendt 25.06 og regnet med å få LID i juli ..... etter flere henvendelser til VB fikk vi vite at LID ble 30.06!! Det betyr faktisk en hel mnd. forskjell i ventetiden! Vi er derfor fremst i ventekøen nå *danser av glede* ) klem fra :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/166705-noen-erfarne-kina-s%C3%B8kere-som-kan-hjelpe/#findComment-1086708 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AAA Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 Heia! Jeg registerer at VB har endret ordlyden i brevet sitt. I vårt brev, sendt en måned før, står det at VB alltid får sine søknader registrert i samme måned de blir sendt. Men det skjedde altså ikke for oss i oktobergruppen, vi ble registrert i november. Jaja, det er sånn som skjer, var ganske sur med en gang jeg fikk høre det, for det betyr mest sannsynlig en måned extra venting, men i den store sammenheng så er det ikke verdens undergang! ;-) Men det var første gangen det var skjedd for VB,, så mest sannsynlig så blir dere novembergruppe, sammen med oss. Det vil altså si at VB får en stoooooor novembergruppe, der noen er registrert tidlig i måneden og noen sent. Så blir det spennende å se om disse gruppene blir "mixet" ved tildeling, og evnt hvordan vi blir delt. Jeg vil tro at tiden rundt 17.mai vil bli fryktelig spennende! ;-) MVH 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/166705-noen-erfarne-kina-s%C3%B8kere-som-kan-hjelpe/#findComment-1086711 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jie Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 Heia! Jeg registerer at VB har endret ordlyden i brevet sitt. I vårt brev, sendt en måned før, står det at VB alltid får sine søknader registrert i samme måned de blir sendt. Men det skjedde altså ikke for oss i oktobergruppen, vi ble registrert i november. Jaja, det er sånn som skjer, var ganske sur med en gang jeg fikk høre det, for det betyr mest sannsynlig en måned extra venting, men i den store sammenheng så er det ikke verdens undergang! ;-) Men det var første gangen det var skjedd for VB,, så mest sannsynlig så blir dere novembergruppe, sammen med oss. Det vil altså si at VB får en stoooooor novembergruppe, der noen er registrert tidlig i måneden og noen sent. Så blir det spennende å se om disse gruppene blir "mixet" ved tildeling, og evnt hvordan vi blir delt. Jeg vil tro at tiden rundt 17.mai vil bli fryktelig spennende! ;-) MVH Hei på dere .. Dette er nok ikke første gangen for Vb.Våre dokumenter ble sendt 25 nov. og vi fikk lid i des. Dette er nå "glemt" , for vi fikk den herligste jenta i verden :-)) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/166705-noen-erfarne-kina-s%C3%B8kere-som-kan-hjelpe/#findComment-1087241 Del på andre sider Flere delingsvalg…
midnattsol Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 Heisann, og gratla med ett viktig skritt videre i adopsjonsprosessen ) Det stemmer at LID er LoggInDate i Kina - og det er denne som er avgjørende for når tildelingen kommer. VB har arrogant hevdet at deres søknader alltid blir logget inn i samme mnd. som de sendes fra Norge. For oktobergjengen viste dette seg å ikke stemme. Deres søknader ble sendt 22.10 og de fikk LID 08.11. Det betyr at de er i novembergruppa i Kina. ..... Men det er mulig at VB kaller dem for oktobergruppa ?! Hvis dere fikk sendt søknaden sent i november ville jeg om noen uker ha spurt VB etter LID. Og ikke gi dere før de kommer med den! Vi fikk vår søknad sendt 25.06 og regnet med å få LID i juli ..... etter flere henvendelser til VB fikk vi vite at LID ble 30.06!! Det betyr faktisk en hel mnd. forskjell i ventetiden! Vi er derfor fremst i ventekøen nå *danser av glede* ) klem fra Slik jeg har forstått VB blir søknader som er VB i hende innen utgangen av den akutelle mnd. registrert/sendt til Kina påfølgende mnd. Dvs våre papirer ble sendt til VB ca 26 november, og vi har fått muntlig beskjed om at vi havner i desembergruppa. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/166705-noen-erfarne-kina-s%C3%B8kere-som-kan-hjelpe/#findComment-1087361 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.