Gå til innhold

For tidlig pubertet..HJELP

Anbefalte innlegg

Gjest nnnpgatemaet
Skrevet

Vi har en liten jente på 3 år som er adoptert fra Asia, og i går fant jeg plutselig ut at hun hadde begynt å få sorte hår oppover bena. Er dette et tegn på tidlig pubertet, og er det noe vi kan /bør gjøre for å stoppe dette ? Hun har i det hele tatt en voldsom hårvekst hvis dette kan spille inn ?

Håper noen av dere her kan hjelpe med å vite hva vi bør gjøre og om vi bør gjøre noe...

Lykkelig kinamor
Skrevet

Hei!

tror ikke du trenger å være så bekymret. Vår 3-åring fra Kina har siden hun kom til oss som 2-åring hatt en liten "bart", og hun har også svak hårvekst på armer og ben. jeg tror at de med svært mørkt hår ofte har generelt mer hårvekst enn de lyse...?

Gjest nnnpgatema
Skrevet

Hei!

tror ikke du trenger å være så bekymret. Vår 3-åring fra Kina har siden hun kom til oss som 2-åring hatt en liten "bart", og hun har også svak hårvekst på armer og ben. jeg tror at de med svært mørkt hår ofte har generelt mer hårvekst enn de lyse...?

tusen takk skal du ha for raskt svar :-)

Da slipper jeg å bekymre meg for dette i hele helga.

Skrevet

Hei - ingen grunn til bekymring nei. Vår datter er fra Korea og er 2 1/2 år gammel. Hun har også "hår" på leggene. Vi har alle et dunlag på kroppen, men på våre småjenter er dette dunlaget helt mørkt og synes derfor bedre enn vår lyse dun.

Skrevet

Min treåring har masse dunhår på kroppen, men ettersom han er helt lys, synes det nesten ikke.

Gjest normalt i mange land
Skrevet

Hei!

Jeg tror ikke det handler om man har lyst eller mørkt hår. Men jeg har hørt at det er et slags "belte" som strekker seg bl.a. over de asiatiske land, og Tyrkia, m.m., der kvinner flest har mye kraftigere hårvekst enn oss her lenger nord.

Helt normalt er det altså, når man ser feks pakistanske kvinner med masse hår på leggene og nesten bart. (Når det gjelder barn, aner jeg ikke).

Synd forresten, at "skjønnhets-idealet" her nord er slik at det kan skape problemer for mange. Kjenner til flere som har gått til skjønnhetsklinikker for å få fjernet hårveksten.

Ja dette var jo litt utenfor det du spurte om da men...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...