Gå til innhold

Velferdspermisjon.....igjen.....

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest ViTo-Tre

Jeg vet at Hydro har gitt det. Kjenner en som fikk det der. Det var høsten 2001.

Ellers har jeg hørt at også Statoil gjør det ..... men det har jeg ingen konkrete "bevis" på.

Lykke til! fra

jobbet i førstnevnte selskap selv i 2001 og fikk avslag på søknad om lønnet velferdspermisjon. Nå jobber jeg i sistnevnte og får heller ikke nå gjennomslag........URETTFERDIG !!!

Tydeligvis lokale variasjoner her.

jobbet i førstnevnte selskap selv i 2001 og fikk avslag på søknad om lønnet velferdspermisjon. Nå jobber jeg i sistnevnte og får heller ikke nå gjennomslag........URETTFERDIG !!!

Tydeligvis lokale variasjoner her.

Forstår godt du sier grrr....!

Jeg søkte om lønnet velferdspermisjon der jeg jobber da vi hentet i 2000. Det er nemlig en klausul i permisjonsreglene som gir rett til 10 dager "for andre velferdsformål hvor det finnes rimelig". Og fikk da beskjed om at det kun dreide seg om dødsfall i familien.... Har søkt igjen denne gangen også, og er veldig spent på resultatet...

Men jeg kjenner en som jobber i Statoil (her i byen) og som er på hentereise nå. Kan jo høre om han fikk velferdspermisjon når han kommer tilbake, om du vil?

Nå må dere snart få distrikt forresten!!

beste hilsen fra

Gjest ViTo-Tre

Forstår godt du sier grrr....!

Jeg søkte om lønnet velferdspermisjon der jeg jobber da vi hentet i 2000. Det er nemlig en klausul i permisjonsreglene som gir rett til 10 dager "for andre velferdsformål hvor det finnes rimelig". Og fikk da beskjed om at det kun dreide seg om dødsfall i familien.... Har søkt igjen denne gangen også, og er veldig spent på resultatet...

Men jeg kjenner en som jobber i Statoil (her i byen) og som er på hentereise nå. Kan jo høre om han fikk velferdspermisjon når han kommer tilbake, om du vil?

Nå må dere snart få distrikt forresten!!

beste hilsen fra

Takk for tilbudet, men om det er en han har han garantert fått!! Det er nemlig slik at alle hanner får fordi man antar at mor starter permisjonen. Hos oss er det jo omvendt da min mann skal starte permisjon, men aldri i livet om jeg får samme rettighet som mannen til lønnet permisjon ved hentereise..........

Rimelig frustrert som du skjønner, men ellers har jeg det bra :o)

Takk for tilbudet, men om det er en han har han garantert fått!! Det er nemlig slik at alle hanner får fordi man antar at mor starter permisjonen. Hos oss er det jo omvendt da min mann skal starte permisjon, men aldri i livet om jeg får samme rettighet som mannen til lønnet permisjon ved hentereise..........

Da forstår jeg ekstra godt at du er irritert!! Og ikke kan jeg hjelpe deg heller, for det er ganske riktig en han....

Ja, ja, ikke gi deg sier jeg!

Alt vel her også, sånn rent bortsett fra at jeg begynner å bli pisselei av å vente... Forresten, "begynner å bli" er en sterk underdrivelse ;o)

Beste hilsen fra

Annonse

trk1365380645

Jeg tror ikke de kan nekte deg samme rettigheter som menn når du er i tilsvarende situasjon! I så fall kan du jo bringe det til Likestillingsdirektoratet og der vil jeg tro de kan hjelpe deg! Jeg søkte velferdperm i min jobb, hadde fått klar melding om at jeg ikke fikk "pappaukene", men siden jeg fikk perm. med lønn likevel, gjorde jo ikke det noe... Min mann startet også adopsjonspermisjonen! Lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...