Gå til innhold

Gutte eller jente / Korea

Anbefalte innlegg

Hei!

Ser at Verdens barne skriver at Korea nå vil gå bort i fra praksisen med å "alltid" tildele jenter til dem som har gutter fra før.

Vil dette si at barna nå vil tildeles mer systemastisk slik at de som venter første tildeling like vel kan få en jente, som de som venter andre tildeling og har gutt fra før.

Vi venter vårt første barn i 2005, og er veldig innstilt på å få en gutt. Har alerede kjøpt gutteklær og skal snart gå i gang med å innrede et "gutterom".

Men om jeg skjønner de nye reglene, så er sjansen nå større for å få en jente, selv om det er overvekt av gutter fra Korea.

Må få presisere til slutt at både gutt og jente er like velkommen!

God Helg!

Klem

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/166764-gutte-eller-jente-korea/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sjansen er vel enda største for å få gutt.

Det er en del færre jenter en gutter som frigis til adopsjon til VB.

Og dersom dere stiller i samme gruppe som andregangssøkere med gutter,så tror jeg Holt fremdeles vil tildele jentene til disse.

Jeg har også lest det du referer til fra VB`s hjemmeside.

Men jeg kjenner andregangssøkere som emda ikke har fått tildeling, mens førstegangssøkere går forann og blir tildelt gutter.

Så jeg tror ikke Holt har gitt helt slipp på praksisen sin...selv om VB har bedt om det.

Sjansen er vel enda største for å få gutt.

Det er en del færre jenter en gutter som frigis til adopsjon til VB.

Og dersom dere stiller i samme gruppe som andregangssøkere med gutter,så tror jeg Holt fremdeles vil tildele jentene til disse.

Jeg har også lest det du referer til fra VB`s hjemmeside.

Men jeg kjenner andregangssøkere som emda ikke har fått tildeling, mens førstegangssøkere går forann og blir tildelt gutter.

Så jeg tror ikke Holt har gitt helt slipp på praksisen sin...selv om VB har bedt om det.

Til nsa.

Du skriver:

"Så jeg tror ikke Holt har gitt helt slipp på praksisen sin...selv om VB har bedt om det"

Jeg trodde det var Holdt som hadde innført denne praksisen. Så vidt jeg vet så har VB ingenting å si ang. hvilket kjønn som skal tildeles,

Til nsa.

Du skriver:

"Så jeg tror ikke Holt har gitt helt slipp på praksisen sin...selv om VB har bedt om det"

Jeg trodde det var Holdt som hadde innført denne praksisen. Så vidt jeg vet så har VB ingenting å si ang. hvilket kjønn som skal tildeles,

Joda, det er riktig det at det var Holt som innførte praksisen med ett av hver kjønn, først gutt, så jente.

Men VB ser jo at dette har ført til urimelig lange ventetider for de som venter på jenter, uten at de engang har bedt om spesiellt jente.

Noen søkere har ventet 21 mnd.

Da jeg snakket med VB sist, for ca en måned siden, så sa hun at de hadde snakket med Holt om dette flere ganger.

At ventetidene ble urimelig lange for jentelistene, og bad dem tildele mer tilfelig kjønn.

I følge VBs sider så har Holt nå tenkt til å gjøre dette..... kanskje de kommer til å gjøre det nå framover...?

Vi får se ;o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...