Gå til innhold

Konflikt med stefar i hjemmet

Anbefalte innlegg

Gjest rådløsmor

Hva gjør man når ens 12 år gamle datter ikke kommer over ens med ny "stefar" etter 4 år?

Hun har også fått et nytt søsken, som er 2 år..

Det blir sagt rett ut "kan du ikke kvitte deg med ham, mamma?", og "han er så dum", osv..

Ikke tror jeg det kan bli noe bedre forhold mellom dem heller.

"Stefaren" klarer ikke tilpasse seg henne og motsatt.

Følger man barnet sitt eller trosser man det??

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/166789-konflikt-med-stefar-i-hjemmet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er dere voksne som har ansvar for å få dette til å fungere. Ut fra erfaring vet jeg at disse stefedrene også kan gå ned på et ganske barnslig nivå når det gjelder konflikter med store stebarn.

Var jeg deg og i etterpåklokskapens navn ville jeg tatt kontakt med famlierådgivningskontor hvor dere tre kan få hjelp til å komme fram til en løsning som alle kan leve med.

Det er dere voksne som har ansvar for å få dette til å fungere. Ut fra erfaring vet jeg at disse stefedrene også kan gå ned på et ganske barnslig nivå når det gjelder konflikter med store stebarn.

Var jeg deg og i etterpåklokskapens navn ville jeg tatt kontakt med famlierådgivningskontor hvor dere tre kan få hjelp til å komme fram til en løsning som alle kan leve med.

Støtter meg helt på msna her. Du kan ikke la barnet ditt bestemme totalt, men du kan heller ikke la en stefar ødelegge familien. Dette bør familierådgiveren kan hjelpe dere med. Det er også noen artikler av Solveig Vennesland her på Dol med dette temaet.

Jeg har forsåvidt fått samme spørsmål selv av min datter, uten at jeg legger for mye i det. Men jeg sier fra når stefar er urimelig i mine øyne. I mine øyne kan han hakke unødig. Men jeg synes det er greit nå.

Støtter meg helt på msna her. Du kan ikke la barnet ditt bestemme totalt, men du kan heller ikke la en stefar ødelegge familien. Dette bør familierådgiveren kan hjelpe dere med. Det er også noen artikler av Solveig Vennesland her på Dol med dette temaet.

Jeg har forsåvidt fått samme spørsmål selv av min datter, uten at jeg legger for mye i det. Men jeg sier fra når stefar er urimelig i mine øyne. I mine øyne kan han hakke unødig. Men jeg synes det er greit nå.

Jeg er glad for å slippe den rollen å bli stefar eller stemor. Dette er ingen lett situasjon. Må si at jeg viker unna menn som har små barn for jeg er redd for hva jeg kan vikle meg inn i. Oops det er kanskje ikke noe å si......at jeg diskriminerer noen.

• 2 uker senere...
Gjest kast han ut!

Da må du velge hvem du vil skal ha det bra. Deg eller barnet ditt.

Hvorfor fikk du et nytt barn med en mann etter bare to års samboerskap når datteren din tydelig viser at hun ikke utstår fyren!?

Tydeligvis har du valgt feil før, siden du ikke er sammen med faren til datteren din, så hva med å ta det litt rolig nå?

Noen ganger lurer jeg på hva enslige mødre tenker med..

Annonse

Da må du velge hvem du vil skal ha det bra. Deg eller barnet ditt.

Hvorfor fikk du et nytt barn med en mann etter bare to års samboerskap når datteren din tydelig viser at hun ikke utstår fyren!?

Tydeligvis har du valgt feil før, siden du ikke er sammen med faren til datteren din, så hva med å ta det litt rolig nå?

Noen ganger lurer jeg på hva enslige mødre tenker med..

Selv om en og annen enslig mor tar valg som ikke virker bra for barna må du ikke dømme alle enslige mødre. Jeg kjenner mange som av hensyn til barna ikke vil ha hverken kjæreste eller samboer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...