Gå til innhold

Når tidligere imøtekommende ikke hilser

Anbefalte innlegg

Jeg har lest dine innlegg på denne tråden. Du skriver at det er andre gang på kort tid at det hender deg.

Med din emosjonelle, aggressive reaksjon på en slik "fille-krenkelse", vil jeg formode at det ikke er siste gang du vil oppleve det.

Uten å påstå noe som helst, spør jeg om du kanskje ikke vil finne noen tips i denne linken :-)

http://www.med.uio.no/us/dn/dninfo/bpfprofl.htm

Jeg synes det er usedvanlig drøyt å diagnostisere noen med borderline personlighetsforstyrrelse på bakgrunn av innleggene her!

Fortsetter under...

• Svar 98
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

7

• amber sun

4

• Babette

4

• noami

3

Mest aktive i denne tråden

Hvorfor hilste ikke du, da? Du prøvde bare å møte blikket hennes, men du kunne da vitterlig ha hilst først? Om hun DA ikke hadde respondert, da ville jeg vært enig i at det var dårlig folkeskikk.

Slik du beskriver det nå, synes jeg det er drøyt å fastslå noe slikt. Kanskje hun ikke så deg i det hele tatt, kanskje hun hadde mye å tenke på, kanskje hun ikke hadde kontaktlinsene sine på, kanskje du er vanskelig å kjenne igjen...mange muligheter.

Selv kan jeg være fullstendig i min egen verden når jeg feks er i butikken, og trampe rett forbi kjente. Da er det fint at andre sier hei - så er jeg selvsagt både høflig og hyggelig tilbake.

Gjest går det an?

Hun oppførte seg ikke slik før, altså for et par år siden.

Hadde jeg vært modig nok skulle jeg spurt henne rett ut hvorfor hun plutselig hadde endret seg slik. Kanskje jeg gjør det neste gan. Finner meg ikke i sånn oppførsel. Det er ikke normalt og det er ubehagelig. Hun var jo også litt rar sist gang jeg traff henne.

Fy f..du er det mest uspiselige menneske med usosiale antenner jeg har vært borti! Glad jeg ikke har deg i min bekjentskapskrets.

Gjest egotripp

Jeg har alltid vært hyggelig med henne og jeg har ikke gjort noe spesielt galt. Men det er jo mulig hun synes jeg ikke ser bra nok ut eller at jeg virker for dum på henne. Ikke vet jeg.

Og det er vel det det hele bunner i? At det er du som er usikker på deg selv, og ikke dama det er noe i veien med.

Kanskje du burde jobbe litt med selvtilliten.

Gjest gørrlei

Jeg vet ikke men selv om man er sjenert så må man da kunne ta seg sammen og hilse synes jeg. Hun hilste jo alltid før.

Hvis du er like uspiselig som det fremgår i disse innleggene dine skjønner jeg dama godt jeg, at hun unngår deg. Ta et hint og la dama være i fred. Hvorfor skal alle gå rundt å ta hensyn til DEG?

Jeg har alltid vært hyggelig med henne og jeg har ikke gjort noe spesielt galt. Men det er jo mulig hun synes jeg ikke ser bra nok ut eller at jeg virker for dum på henne. Ikke vet jeg.

Hm, det å ikkr se bra ut eller være for dum er ikke grunner til at folk slutter å hilse.

De slutter hvis de er fornærmet på deg, sint, skuffet eller ikke klarer å forholde seg til deg.

Kanskje du skulle gå noen runder i deg selv først.

Annonse

Er det virkelig ANDRE gangen du opplever dette, i løpet av et par ÅR? Dobbelthuff!

Jeg tror ikke du ville likt å ha meg i omgangskretsen, da jeg ikke er så flink til å kjenne igjen folk og / eller huske hvor jeg har møtt dem tidligere

* puster lettet *

Gjest folkeskikk

Her var det hvis mange sure gretne svar. Tydeligvis en eller annen som føler seg truffet siden det var så mange nye nick.

Ja, ja fortsett med overlegenheten så får du sikkert mange gode venner. Sosial angst eller ikke, jobb med deg selv.

Heldigvis er 99 prosent ikke sånn.

Gjest folkeskikk

Kanskje hun rett og slett var kjempesliten og ikke hadde lyst eller ork til å snakke med deg?

Tror ikke det. Hun har vært på samme måten egentlig flere ganger når jeg tenker etter. Hun endret brått karakter. Hun er ikke en veninne men en person som jeg tidligere har snakket med mange ganger. Jeg synes det er dårlig folkeskikk. Finnes folk jeg heller ikke er så veldig begeistret for men jeg hilser alltid for det. Jeg prøvde å hilse på henne men når hun bare går så snurt forbi så blir det ekkelt. Det var ikke så mange der heller, noe som også gjorde det hele ubehagelig.

skorpionfisken

Her var det hvis mange sure gretne svar. Tydeligvis en eller annen som føler seg truffet siden det var så mange nye nick.

Ja, ja fortsett med overlegenheten så får du sikkert mange gode venner. Sosial angst eller ikke, jobb med deg selv.

Heldigvis er 99 prosent ikke sånn.

Så "folkeskikk" er ikke et anonymt nick?

Gjest folkeskikk

Og det er vel det det hele bunner i? At det er du som er usikker på deg selv, og ikke dama det er noe i veien med.

Kanskje du burde jobbe litt med selvtilliten.

Jo den dama er det noe galt med. Hun oppfører sewg helt unormalt. Jeg er helt sdikker på hun så meg. Vi gikk forbi hverandre, jeg ser klart på henne for å hilse. Hun bare går videre. Etterpå setter hun seg ved bordet helt ved siden av. Jeg prøver igjen å se bort på henne for å hilse men hun bare ser vekk. Da er det noe galt et sted mener jeg.

Annonse

Gjest Elextra

Antakelig er hun bare usikker. Synes det er greiere å late som hun ikke ser enn å måtte finne på noe si.

Det er typisk norsk å la være å hilse, småprat har nordmenn aldri vært gode på. F.eks. amerikanere er mestre i dette. Nordmenn tror gjerne de blir nødt til å slå seg ned om de så mye som spør hvordan noen har det.

Amerikanere er mestre i slik småprat, det vet alle som har vært i U.S.A. Kall det gjerne overfladisk, men det er langt bedre enn å la være å hilse, og faktisk ganske hyggelig.

Jo den dama er det noe galt med. Hun oppfører sewg helt unormalt. Jeg er helt sdikker på hun så meg. Vi gikk forbi hverandre, jeg ser klart på henne for å hilse. Hun bare går videre. Etterpå setter hun seg ved bordet helt ved siden av. Jeg prøver igjen å se bort på henne for å hilse men hun bare ser vekk. Da er det noe galt et sted mener jeg.

Etter å ha lest litt flere av svarene du gir i denne tråden lurer jeg på om det ikke er du som er en smule invaderende jeg. Kanskje hun rett og slett ikke liker deg og synes du blander deg alt for mye i hva hun (og andre) gjør?

Gjest folkeskikk

Hvorfor hilste ikke du, da? Du prøvde bare å møte blikket hennes, men du kunne da vitterlig ha hilst først? Om hun DA ikke hadde respondert, da ville jeg vært enig i at det var dårlig folkeskikk.

Slik du beskriver det nå, synes jeg det er drøyt å fastslå noe slikt. Kanskje hun ikke så deg i det hele tatt, kanskje hun hadde mye å tenke på, kanskje hun ikke hadde kontaktlinsene sine på, kanskje du er vanskelig å kjenne igjen...mange muligheter.

Selv kan jeg være fullstendig i min egen verden når jeg feks er i butikken, og trampe rett forbi kjente. Da er det fint at andre sier hei - så er jeg selvsagt både høflig og hyggelig tilbake.

Når en person ser vekk og du kjenner helt tydelig på deg at hun egentlig ser deg men vil ikke da hilser jeg ikke. Gjør du? Hun har vært sånn de siste gangene jeg har truffet på henne og jeg kjenner rett og slett nå et ubehag om jeg møter på henne. Vet liskom ikke helt hva jeg skal gjøre om jeg treffer på henne igjen. Vil jo ikke presse meg på noen heller samtidig så er det helt unaturlig at vi ikke skal kunne hilse å ta en liten prat om vi treffes.

Gjest folkeskikk

Etter å ha lest litt flere av svarene du gir i denne tråden lurer jeg på om det ikke er du som er en smule invaderende jeg. Kanskje hun rett og slett ikke liker deg og synes du blander deg alt for mye i hva hun (og andre) gjør?

Og om så, så synes du det er greit at hun ikke skal hilse? Jeg har mine feil selvsagt men jeg har i såfall alltid vært blid og hyggelig mot henne. Jeg har invitert henne hjem her på kaffe til og med. Jeg har faktisk bare vist interesse.

Gjest egotripp

Og om så, så synes du det er greit at hun ikke skal hilse? Jeg har mine feil selvsagt men jeg har i såfall alltid vært blid og hyggelig mot henne. Jeg har invitert henne hjem her på kaffe til og med. Jeg har faktisk bare vist interesse.

og da må du ta konsekvensen av at andre kansje ikke er like interessert i å følge opp kontakten. Man kan ikke være venner med alle. Det høres ut som du mener det er en selvfølge at alle skal like deg. Sånn er det bare ikke.

Gjest Turid Budeie

Et annet forslag er at dama rett og slett har funnet ut at hun synes du er såpass opphengt i detaljer, og det trives hun ikkem ed, og har dermed bestemt seg for å prøve å unngå å ha noe mer med deg å gjøre. Det blir jo litt vanskelig når du stirrer henne i senk og ikke kan ta et hint!?

Eller så er bare dama en drittsekk. Ikke vet jeg. Men iallefall, HVA i alle dager kan få deg til å gjhøre et så jævlig stort nummer av at et menneske ikke HILSER på deg!?

Og hvorfor blir du så provosert?

"Folkeskikk" er nysgjerrig og vil diskutere det. Det er lov.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...