Gå til innhold

glasur til pepperkakehus

Anbefalte innlegg

Jeg har egentlig tenkt å prøve melis og eggehvite som jeg har sett oppskrift på her inne til å sette sammen huset. Men jeg lurer på en ting:

I fjor så prøvde jeg med sukker glasur i panna og det funket greit, MEN glasuren satt jo dønn fast i panna etter noen minutter når det ble litt kjøligere. Hvordan får dere dette av ved vask? Jeg prøvde varmt vann og brakk ut diverse rester med kniv , men det var rett før panna gikk i søpla.

Noen med noen gode råd til dette?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/166955-glasur-til-pepperkakehus/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg limte pepperkakehus med smeltet sukker, og da lot jeg panna stå på varmen til alt var ferdig.

Så helte jeg ut i vasken, mens vannet rant på panna. Sukkeret krøllet seg sammen til en slags rar klump, som var lett å fjerne. Resten som var igjen var bare å plukke bort, evt. la varmt vann renne lenge over, så forsvant det.

Lykke til :)

Gjest På trynet

Jeg har ikke noe svar på spørsmålet ditt, men et nytt spørsmål.

Når man skal lage melisglasur av eggehvite, skiller man bare egget og bruker hviten slik den da er og blander med melis?

Jeg bare lurer på om den skal vispes litt først, eller, eller ...

fei1365380229

Jeg har ikke noe svar på spørsmålet ditt, men et nytt spørsmål.

Når man skal lage melisglasur av eggehvite, skiller man bare egget og bruker hviten slik den da er og blander med melis?

Jeg bare lurer på om den skal vispes litt først, eller, eller ...

Blir absolutt best hvis du visper den godt først ja.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...