Gjest calestia Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 Har sluttet å skade meg . Har holdt meg i et halvt år nå. Arrene på undersiden har lysnet, mens de største og de på oversiden av armen fortsatt er røde. Har kutt også på overarmen og låra. Nå vil jeg ha de vekk!! Jeg ser ikke ut, selv om de blekner. Kommentarene er mange.. Er det mulig å få de fjernet, eller gjøre det bedre på noen måte? De fleste er slett ikke dype.. Jeg har også brannsår som ser ganske ille ut. Er det noen so har erfaringer? Klemz 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/167027-nhd-ang-arr-og-plastisk-kirurgi/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 Jeg vet lite om dette. Jeg henviser de aktuelle til en hudlege. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/167027-nhd-ang-arr-og-plastisk-kirurgi/#findComment-1089818 Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 Tror det er for tidlig å bli kvitt sporene av den selvdestruktive atferden, calestia. Det bør nok gå minst ett år til , men du kan jo evt. be om en vurdering hos plastisk kirurg slik at du konkret vet om noe kan gjøres (litt lenger frem i tid) eller ikke. Når deg gjelder arr, så tror jeg at i hvilken grad omgivelsene legger merke til dem til en viss grad avhenger av hvor opptatt du selv er av arrene. Dersom du selv "frigjør" deg fra arrene, og lever livet ditt på en konstruktiv måte, så vil sannsynligvis det påvirke folks persepsjon eller i alle fall tolkningen av hva arrene innebærer. Vet ikke om dette ble forståelig, hvis ikke får du si fra så skal jeg forklare bedre hvordan jeg tenker. Mens jeg sitter og skriver dette innlegget så begynte jeg plutselig å lure på om du får vært ute i naturen for tiden, og om du får vært sammen med dyrene som du var så glad i. Skjønner ikke helt hvorfor jeg begynte å tenke på det nå, men det har vel sammenheng med at det er ditt innlegg jeg svarer på...*s* Håper du har det ok! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/167027-nhd-ang-arr-og-plastisk-kirurgi/#findComment-1089826 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest calestia Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 Tror det er for tidlig å bli kvitt sporene av den selvdestruktive atferden, calestia. Det bør nok gå minst ett år til , men du kan jo evt. be om en vurdering hos plastisk kirurg slik at du konkret vet om noe kan gjøres (litt lenger frem i tid) eller ikke. Når deg gjelder arr, så tror jeg at i hvilken grad omgivelsene legger merke til dem til en viss grad avhenger av hvor opptatt du selv er av arrene. Dersom du selv "frigjør" deg fra arrene, og lever livet ditt på en konstruktiv måte, så vil sannsynligvis det påvirke folks persepsjon eller i alle fall tolkningen av hva arrene innebærer. Vet ikke om dette ble forståelig, hvis ikke får du si fra så skal jeg forklare bedre hvordan jeg tenker. Mens jeg sitter og skriver dette innlegget så begynte jeg plutselig å lure på om du får vært ute i naturen for tiden, og om du får vært sammen med dyrene som du var så glad i. Skjønner ikke helt hvorfor jeg begynte å tenke på det nå, men det har vel sammenheng med at det er ditt innlegg jeg svarer på...*s* Håper du har det ok! Hei på deg! Bruker alltid å bli veldig dårlig på vinteren, men denne gangen ser det ut til å gå bra.. Skal feire jul hos ei venninne og familien hennes, og tror det blir bra. Er faktisk i julestemning, og har pyntet til jul! Det er mange år sida.. Måtte avlive den ene for noen uker sida. Han fikk hjertesvikt. Men.. har fått en ny! De har det kjempebra, og senest i går kveld kosa vi masse og så på tv.. Jeg ble mye bedre etter at jeg økte dosen på lamictal. Og seroquel. Jeg var litt halvpsykotisk en periode, ltt rar i hodet, men etter jeg økte er det blitt helt rolig. Har byttet lege.. Hun jeg har nå er helt fantastisk.. og er psykiater. Om jeg ikke er helt frisk, så er jeg fungerende. Blitt uføretrygda, men er bare for 4 år. jeg ville ikke ha lenger, for jeg har et mål om å jobbe. Om ikke 100% , jeg skal i det minste jobbe litt. Må bruke endel tid på trening, det hjelper på humæret.. og reumatismen.. Jeg er kjempe fornøyd for tida. Sover mye.. og roter litt.. og er vel litt deppa, men i forhold til slik det var, så er jeg i himmelen. Ikke destruktiv og har ingem selvmords tanker. nå maser de på meg her... Mange klemmer til deg! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/167027-nhd-ang-arr-og-plastisk-kirurgi/#findComment-1089838 Del på andre sider Flere delingsvalg…
thinkerbell Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Hei på deg! Bruker alltid å bli veldig dårlig på vinteren, men denne gangen ser det ut til å gå bra.. Skal feire jul hos ei venninne og familien hennes, og tror det blir bra. Er faktisk i julestemning, og har pyntet til jul! Det er mange år sida.. Måtte avlive den ene for noen uker sida. Han fikk hjertesvikt. Men.. har fått en ny! De har det kjempebra, og senest i går kveld kosa vi masse og så på tv.. Jeg ble mye bedre etter at jeg økte dosen på lamictal. Og seroquel. Jeg var litt halvpsykotisk en periode, ltt rar i hodet, men etter jeg økte er det blitt helt rolig. Har byttet lege.. Hun jeg har nå er helt fantastisk.. og er psykiater. Om jeg ikke er helt frisk, så er jeg fungerende. Blitt uføretrygda, men er bare for 4 år. jeg ville ikke ha lenger, for jeg har et mål om å jobbe. Om ikke 100% , jeg skal i det minste jobbe litt. Må bruke endel tid på trening, det hjelper på humæret.. og reumatismen.. Jeg er kjempe fornøyd for tida. Sover mye.. og roter litt.. og er vel litt deppa, men i forhold til slik det var, så er jeg i himmelen. Ikke destruktiv og har ingem selvmords tanker. nå maser de på meg her... Mange klemmer til deg! herregud saa godt aa hoere at det gaar bedre med deg. Julehoeytiden kan jo ta kverken paa de aller fleste. Men altsaa til bake til saarene. Det maa gaa ihvertfall 1 aar foer du i det hele tatt kan begynne aa tenke paa aa fjerne dem. Din primlege maa soeke deg over til en spesialist(hudlege) som deretter skal vurdere deg. Hadde jeg hatt hodet klart kunne jeg informert deg mer om dette men hjernecellene har tatt ferie. Men altsaa.. snakk med din primaer om dette. og underett ham om at du kanskje kunne tenke deg en slik behandling. gode oensker for jul og videre! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/167027-nhd-ang-arr-og-plastisk-kirurgi/#findComment-1090521 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.