Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er en kvinne på 33 år. Jeg føler meg så ensom. Jeg har ingen venner/ vennninner og nesten ingen familie. De eneste jeg har, er mine 2 barn på 8 og 10 år. Det er dem som holder liv i meg!! Jeg har alltid hatt problemer med å stole på folk og ha nære forhold. Jeg ble mye mobbet i barndommen og hadde det ikke noe lett hjemme heller. Jeg traff til slutt mannen min som jeg lærte å stole på. Men også han sviktet meg. Og nå vet jeg at jeg alldri kommer til å stole på noen igjen. Det tør jeg ikke, for til slutt svikter alle meg! Jeg orker ikke å ha kontakt med noen, er redd for at de skal såre meg. Dessuten føler jeg alltid at jeg må være en annen når jeg er sammen med andre. Kan alldri slappe av. Jeg går til psykolog, uten at det hjelper.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/167057-ensom/
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Hei:o)

Det er synd at du ikke føler du får hjelp av psykologen din. Kan det hjelpe å bytte psykolog?

Jeg forstår godt at du føler deg ensom når du ikke har annen familie enn barna dine og heller ikke har noen venner. Har du en jobb å gå til? Hvis du er hjemmeværende føles ensomheten gjerne mye sterkere. Du trenger å komme deg ut for å treffe folk! Kan du f.eks. melde deg som frivillig et eller annet sted i kommunen? Ta kontakt med sosialkontoret og hør om de kan sende deg videre! Deltar du i dine barns fritidsaktiviteter eller i forbindelse med skolen til barna dine? Kan du f.eks. melde deg som foreldrerepresentant i barnas klasse ("bare" som vara om du føler det er best?). Du vil da få sjansen til å bli kjent med flere mennesker. Vær også åpen om din situasjon, det vil hjelpe folk i din omgangskrets til å "forstå" deg. Innimellom må man bare ta seg selv i nakken og gjøre noe med sin egen situasjon. For deg som har blitt mobbet i oppveksten, er dette kanskje ikke så lett. Du har, som følge av mobbingen, kanskje dårlig selvtillit. Husk nå endelig på at det ikke er ditt ansvar at du har vært mobbeoffer, det er mobberne det er noe feil med!

Jeg er sikker på at hvis du får gjort noe med din egen situasjon, så vil du etterhvert få mer selvtillit!

Jeg blir veldig lei meg på dine vegne og håper inderlig at du tar kontakt med noen som kan hjelpe deg på veien. Husk: Barna dine har bruk for deg og andre kan kanskje også få nytte av din omsorg. Jeg ønsker deg lykke til med å ta ansvar for å få en bedre tilværelse!!!

*klem*

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/167057-ensom/#findComment-1099676
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...