Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest kina2004 som ble 2003

Ja, gratulerer til dere også... :-)

Vi reiste nok sikkert sammen.

Tenk at i morgen er det 1 år siden vi kom hjem. Det har vært en helt utrolig tid, og året har gått kjempefort. Men det gjør det vel gjerne i godt selskap!

Hvem er du,forresten? Jeg bor i Møre og Romsdal.

fei1365380229

Dokka?!? Ja unnskyld meg men hva slags uttrykk er det om et levende menneskebarn?

Bortsett fra det, så gratulerer jeg med ett-års dagen.

He, he... reagerte litt på det jeg også, men jeg har utrolig mange kallenavn på vår lille dokke :o). "pusen", "pylvan", "trolle", "lille ulv" osv. :-)

Annonse

carla1365380461

Dokka?!? Ja unnskyld meg men hva slags uttrykk er det om et levende menneskebarn?

Ærlig talt,alt det går an å henge seg opp i da....

Selv kaller vi dokka vår for snuppeline, bebelle, Kos, Bebe Kos, Beia, Biche (rådyr), caille (vaktel), poule (hønemor), poulette (hønemor) og mange mange andre, og godgutten har like mange navn.

:o)

Jammen det HETER det her i Stavanger! "Å for ei lidå dokka" sier man når man ser en nydelig liten jente.

Ikke noe galt med det vel?

MVH

fei1365380229

:o)

Jammen det HETER det her i Stavanger! "Å for ei lidå dokka" sier man når man ser en nydelig liten jente.

Ikke noe galt med det vel?

MVH

Nei sånn er det med dialektforskjeller. Her sier man tulle, men det sier man kanskje over hele landet?

Dette er et kjærlig navn som vi bruker her på vestlandet.

Sier som mange andre: Morsomt hva folk henger seg opp i :)

Vår lille skatt er kjempestolt over å være gulledokka til mormor, og ingen andre får bruke den tittelen!! :)

Gratulerer med 1-årsdagen for overtagelse!!

Mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...