Lyst å adoptere Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 Jeg er helt ny her og er egentlig for ung til å adoptere.. Men da jeg har Pco og nå har prøvd å bli gravid i 2 år så har jeg sååå lyst til å adoptere. Jeg har lest litt om alle de forskjellige landene, og tror Boliva er ett land vi kunne valgt. (det er jo så mange å velge mellom..) Vel jeg jeg lurer på er om kan vi søke nå, selvom jeg bare er 21 mens sambo er 27. For det er jo lang ventetid og om jeg søker å så kortes jo den litt ned. Eller er det sånn at en må være 25 når man først leverer søknad. Er det forresten noen her som har adoptert fra Bolivia som vil fortelle litt om det? Må man ha vært gift i så og så mange år? Vi er ikke gift, men kan jo gifte oss sånn at vi har vært i så mange år som trengs når jeg da blir 25.. Mange spm her.. Håper noen kan svare meg Har såå lyst til å bli mor! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/167263-bolivia/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Piamisa Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 Jeg har ikke adoptert fra Bolivia (har selv 2 barn fra Colombia), men jeg har en venninne som har 2 barn fra Bolivia. Hvis du gir meg mailadressen din, kan jeg sette deg i kontakt med henne slik at du får stilt de spørsmålene du/dere evt. sitter med. Her er noe info om Bolivia fra Adopsjonforum sine nettsider: "Vi har fortsatt ikke full oversikt over kommende adopsjonsprosedyrer i Bolivia. Inntil vi får høre noe annet, regner vi at det meste i praksis blir som før. Dette innebærer bl.a. at søkerne (som i Norge) må være mellom 25 og 45 år, og at det fortsatt vil være søkere under 38 år som blir prioritert for de yngste barna. Bolivia var det første landet som krevde at søkerne må ha gjennomført adopsjonsforberedende kurs, og vi regner med at denne bestemmelsen blir videreført. Søkerne må selv reise til Bolivia, og familien må være det meste av tiden i den byen der barnehjemmet ligger, for å vente på en adopsjonsdom i den lokale barnedomstolen. Oppholdstiden i Bolivia vil ventelig være minimum 45 dager." Andre kommentarer: For å kunne adoptere må man være gift (eller være enslig søker) og man må være 25 år ved søknad om adopsjon. Dette står ved norsk lovgiving om adopsjon. Lykke til videre 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/167263-bolivia/#findComment-1091740 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lyst å adoptere Skrevet 8. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2004 Jeg har ikke adoptert fra Bolivia (har selv 2 barn fra Colombia), men jeg har en venninne som har 2 barn fra Bolivia. Hvis du gir meg mailadressen din, kan jeg sette deg i kontakt med henne slik at du får stilt de spørsmålene du/dere evt. sitter med. Her er noe info om Bolivia fra Adopsjonforum sine nettsider: "Vi har fortsatt ikke full oversikt over kommende adopsjonsprosedyrer i Bolivia. Inntil vi får høre noe annet, regner vi at det meste i praksis blir som før. Dette innebærer bl.a. at søkerne (som i Norge) må være mellom 25 og 45 år, og at det fortsatt vil være søkere under 38 år som blir prioritert for de yngste barna. Bolivia var det første landet som krevde at søkerne må ha gjennomført adopsjonsforberedende kurs, og vi regner med at denne bestemmelsen blir videreført. Søkerne må selv reise til Bolivia, og familien må være det meste av tiden i den byen der barnehjemmet ligger, for å vente på en adopsjonsdom i den lokale barnedomstolen. Oppholdstiden i Bolivia vil ventelig være minimum 45 dager." Andre kommentarer: For å kunne adoptere må man være gift (eller være enslig søker) og man må være 25 år ved søknad om adopsjon. Dette står ved norsk lovgiving om adopsjon. Lykke til videre Takk for svar adressen min er: [email protected] 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/167263-bolivia/#findComment-1091775 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Piamisa Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 Takk for svar adressen min er: [email protected] Jeg har nå videresendt mailadressen til min venninne. Håper at hun kan hjelpe deg med dine spørsmål :-)) Lykke til videre i prosessen! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/167263-bolivia/#findComment-1091901 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.