Gå til innhold

Hvordan velger man fødselsdato til et barn hvor det er ukjent?

Anbefalte innlegg

hei hører egentlig ikke til her på forumet men ble nysgjerrig på problematikken.

Noen jeg kjenner har adoptert en jente fra Kina hvor fødselsdatoen var ukjent. De kunne annslå en dato men det var vanskelig å vite pga underernæring osv. Så de har fått justert opp datoen med mange måneder.

så til mitt spørsmål: kan man da fritt velge en dato ungen har bursdag? Noen restriksjoner på det?

Fortsetter under...

Jeg vil tro at man ikke bare kan velge, men at fødselsdatoen estimeres utfra en del fastsatte kriterier ved hjelp av medisinske fagfolk.

fra

Kanskje det er slik. Fikk et inntrykk av at foreldrene valgte selv fødsesdato innen det tidsrommet fagfolkene mente at hun var født.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...