Gjest gutteadopsjon Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 Vi må snart bestemme land. Et land hvor vi er sikker på å bli tildelt en frisk gutt og helst ikke over 2 år gammel. Kan noen si oss hvilket land er det vi må velge? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/167568-vil-v%C3%A6re-sikker-en-gutt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mora2 Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 Jeg har ikke adoptert selv, jeg har født to barn, to gutter, men med all respekt; hvorfor er kjønn så viktig? Ingen som føder selv kan velge kjønn og de kan heller ikke velge at barnet skal være friskt når det blir født. Selvfølgelig håper og ber alle om friske barn, uansett om de føder selv eller adopterer, men jeg skjønner ikke hvorfor man vil være garantert det ene kjønnet framfor det andre. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/167568-vil-v%C3%A6re-sikker-en-gutt/#findComment-1093822 Del på andre sider Flere delingsvalg…
bjonde Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 Hei!! Siden jeg sitter her å leser litt kan jeg vel sende noen svar og tanker. En kan aldri være sikker på kjønn. Men noen land har fler gutter som adopteres bort. De sa til meg på AF at filepinene har mange gutter. Thailand og kanskje korea. Sikkert flere land også som har flest gutter. Iallefall ikke Kina he he. du får sikkert flere svar her. Hvorfor ønsker du gutt?? Jeg ser ikke noe feil i det altså. Jeg er bare nysgjerrig. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/167568-vil-v%C3%A6re-sikker-en-gutt/#findComment-1093825 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest søk og du skal finne Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 Det må da finnes et land hvor det fødes bare gutter? Prøv å søk på nettet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/167568-vil-v%C3%A6re-sikker-en-gutt/#findComment-1093830 Del på andre sider Flere delingsvalg…
bjonde Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 Jeg har ikke adoptert selv, jeg har født to barn, to gutter, men med all respekt; hvorfor er kjønn så viktig? Ingen som føder selv kan velge kjønn og de kan heller ikke velge at barnet skal være friskt når det blir født. Selvfølgelig håper og ber alle om friske barn, uansett om de føder selv eller adopterer, men jeg skjønner ikke hvorfor man vil være garantert det ene kjønnet framfor det andre. Hei!! Jeg må bry meg litt jeg. Jeg har to egenfødte jenter. Skal adoptere et barn til. Vi valgte Kina, koselig med en tredje jente om det blir det. For meg var det mest viktig å få velskapte barn. Det nest viktige var at jeg skulle få ei jente. For meg var det viktig. Jeg ønsket meg rett og slett en jente første gang og ble kjempeglad når det ble en jente til andre gang. Det var selvsagt samme hva det ble andre gang for jeg hadde fått datteren min. Kan ikke si mer enn at det var viktig for meg og ønsket meg inderlig jente første gang vi ble gravide. Jeg syns ikke folk skal få så mye pepper for ønske om kjønn. Vi er alle så forskjellige og tenker forskjellig og føler forskjellig. Respektere hverandres følelser og tanker. Men det er klart lov å "prate" om det!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/167568-vil-v%C3%A6re-sikker-en-gutt/#findComment-1093833 Del på andre sider Flere delingsvalg…
bjonde Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 Det må da finnes et land hvor det fødes bare gutter? Prøv å søk på nettet. Der kom et skikkelig spydig svar som jeg mener er helt unødvendig. Jeg blir helt uvel når folk er så arrogante!! Selvom kanskje det første innlegget var fra en useriøs så kan det hende det er noen som mener noe slikt seriøst. Hvorfor slike spydige tilbakemeldinger?? Folk må få lufte sine ting og andre skal for rakkern ikke svare sååå spydig. Håper du egentlig tulla og er en skøyer!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/167568-vil-v%C3%A6re-sikker-en-gutt/#findComment-1093834 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest utan sign Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 Filippinene 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/167568-vil-v%C3%A6re-sikker-en-gutt/#findComment-1093852 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gutteadopsjon Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 Filippinene Takk for svarene. Filippinene betyr vel Verdens Barn for oss. Vi trenger en sønn overta den store og verdifulle familiegården med gode sjanser til å skape seg et godt familieliv på gården. Vi selv ønsker å bo på gården når vi blir gamle. Det er masse maskiner, teknikk og slikt som gutter er interessert i mer enn jenter. Når vi kan velge kjønn pga adopsjon, må vi nesten bruke muligheten. Vi er villig til å betale ekstra for å bli formidlet en frisk gutt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/167568-vil-v%C3%A6re-sikker-en-gutt/#findComment-1093923 Del på andre sider Flere delingsvalg…
snø Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 Takk for svarene. Filippinene betyr vel Verdens Barn for oss. Vi trenger en sønn overta den store og verdifulle familiegården med gode sjanser til å skape seg et godt familieliv på gården. Vi selv ønsker å bo på gården når vi blir gamle. Det er masse maskiner, teknikk og slikt som gutter er interessert i mer enn jenter. Når vi kan velge kjønn pga adopsjon, må vi nesten bruke muligheten. Vi er villig til å betale ekstra for å bli formidlet en frisk gutt. Hei, vil bare si at det ikke er mulig å betale ekstra for å få verken det ene eller det andre. I noen land er det mulig å "ønske" seg et kjønn, man man har uansett ikke noen garanti. Og penger kommer man ingen vei med, tvert i mot. Men helt alvorlig - må man ha en gutt for å "sikre familigården"????? Beste hilsen fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/167568-vil-v%C3%A6re-sikker-en-gutt/#findComment-1093927 Del på andre sider Flere delingsvalg…
fei1365380229 Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 Takk for svarene. Filippinene betyr vel Verdens Barn for oss. Vi trenger en sønn overta den store og verdifulle familiegården med gode sjanser til å skape seg et godt familieliv på gården. Vi selv ønsker å bo på gården når vi blir gamle. Det er masse maskiner, teknikk og slikt som gutter er interessert i mer enn jenter. Når vi kan velge kjønn pga adopsjon, må vi nesten bruke muligheten. Vi er villig til å betale ekstra for å bli formidlet en frisk gutt. Har du ikke sett på den bonderomantikken på tv2 da, masse staute bondekvinner der som driver gård! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/167568-vil-v%C3%A6re-sikker-en-gutt/#findComment-1093931 Del på andre sider Flere delingsvalg…
snø Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 Har du ikke sett på den bonderomantikken på tv2 da, masse staute bondekvinner der som driver gård! Hihihi, kanskje det. Det er problemet, man blir en smule skeptisk til det meste når en viss person er ute på perm ;o) Beste hilsen fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/167568-vil-v%C3%A6re-sikker-en-gutt/#findComment-1093934 Del på andre sider Flere delingsvalg…
jonia Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 Ta en prat med adopsjonsforeningene (alle tre) om denne problemstillingen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/167568-vil-v%C3%A6re-sikker-en-gutt/#findComment-1093953 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Streif Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 Hei, vil bare si at det ikke er mulig å betale ekstra for å få verken det ene eller det andre. I noen land er det mulig å "ønske" seg et kjønn, man man har uansett ikke noen garanti. Og penger kommer man ingen vei med, tvert i mot. Men helt alvorlig - må man ha en gutt for å "sikre familigården"????? Beste hilsen fra Synes at det er opp til barnet selv når det blir stort nok til å bestemme hva det vil bli og ikke foreldrene. Stakkars unge, tenk å skulle bli pådyttet en gård, et yrke og et ansvar som ungdommen kanskje ikke vil ha. Hva gjør dere den dagen at poden sier, jeg vil mye heller bli dataingeniør eller ha jobb som sykepleier. Dersom dere skulle få en jente, ville dere avvise henne? Tror forresten at barnevernet vil steile når (hvis) de får vite motivasjonen deres for å få et barn. Tør dere være like ærlige ovenfor dem som ovenfor Dolerene? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/167568-vil-v%C3%A6re-sikker-en-gutt/#findComment-1093979 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest campestre Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 Går det virkelig an å ha så mange krav på en gang ! Ærlig talt ! Å få et velskapt barn som ønsker å overta deres gård er greitt , men det er vel det samme om det er gutt eller jente ?! Nå er dere egentlig tilbake før 1965 da odelsloven ble forandret... Nå lever vi i 2004.... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/167568-vil-v%C3%A6re-sikker-en-gutt/#findComment-1094092 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ahg Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 Som de andre sier er det ingen land der dere er garantert å få en gutt, og det er heller ikke mulig å betale seg ekstra til noen ting. Men det er noen land der det er ganske sannsynlig å få gutt. Selv om dere i prinsippet skal få et friskt barn, finnes det heller ingen garantier når det gjelder dette. Det vil følge en legerapport med barnet dere får tildelt. Kvaliteten på slike legerapporter kan variere, og barnet kan ha skjulte sykdommer som ikke oppdages før senere. (Det er ofte vanskeligst å vite sikkert med små babyer.) Men når det er sagt, er de aller fleste barna friske. Angående land som det kommer mange gutter fra: Filippinene (Adopsjonsforum) kjenner jeg ikke til, men vet om et par som fikk jente derfra første gangen. Fra Korea (Verdens Barn) er det svært vanlig å få gutt første gangen. Barna derfra er stort sett babyer. Ulempen er at ventetiden på Korea har gått kraftig opp det siste året. Fra Thailand (Verdens Barn) er det også ganske vanlig å få gutt. Barna derfra er ofte 1-2 år tror jeg. Vet ikke om dere har hatt intervjuene med barnevernet ennå, men det å _måtte_ ha et bestemt kjønn er ikke noe alternativ ved adopsjon. Man kan fremme ønske om et kjønn, og samtidig må man være forberedt på - og ønske velkommen! - et barn av det andre kjønnet også. Jeg har forståelse for at man ønsker et bestemt kjønn. Det er vel ikke så rart. Samtidig har jeg lyst til å stille et par spørsmålstegn ved tankegangen deres. Har ingen problemer med å skjønne at dere tenker det passer best for en gutt med maskiner osv. Men hva om dere får en gutt som ikke ønsker å drive gård? Det er ikke alle odelsgutter som er "skapt" for å drive gård. Skulle dette bli tilfelle, ville det være en tung byrde å påføre gutten å kreve at han skal drive gården videre. Personlig er jeg sterkt imot slikt press, da jeg tror det er viktig at folk må få finne sin egen vei her i livet. Man kan bli både deprimert og syk om man ikke får gjøre det man naturlig er "laga" for. Og på den andre siden - det er da slett ikke sikkert at ei jente vil være uegnet for odelsoppgaven. Jeg kjenner flere kvinner som både kan ta i et tak og mekke og skru. Ønsker hun å drive gården, finner hun seg kanskje en mann som vil trives med gårdsdrift også. Det er så lett å tro at man kan ta kontroll over livet og fremtiden og legge sikre planer. Min erfaring er at ting sjelden blir helt slik man tror. Det er så uendelig mange faktorer vi ikke har mulighet for å styre. Derfor tror jeg det er best å ikke ha for fastlåste forestillinger om hvordan ting må bli. Lykke til med deres prosess! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/167568-vil-v%C3%A6re-sikker-en-gutt/#findComment-1094220 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bondekjerringa Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 Hei!! Jeg må bry meg litt jeg. Jeg har to egenfødte jenter. Skal adoptere et barn til. Vi valgte Kina, koselig med en tredje jente om det blir det. For meg var det mest viktig å få velskapte barn. Det nest viktige var at jeg skulle få ei jente. For meg var det viktig. Jeg ønsket meg rett og slett en jente første gang og ble kjempeglad når det ble en jente til andre gang. Det var selvsagt samme hva det ble andre gang for jeg hadde fått datteren min. Kan ikke si mer enn at det var viktig for meg og ønsket meg inderlig jente første gang vi ble gravide. Jeg syns ikke folk skal få så mye pepper for ønske om kjønn. Vi er alle så forskjellige og tenker forskjellig og føler forskjellig. Respektere hverandres følelser og tanker. Men det er klart lov å "prate" om det!! Med all respekt for spørsmålet og for alle svarene du fikk. (du måtte vel vente slike svar men..= jeg ser problemet og kan bare gå tilbake til vår situasjon, Vår jente som har odelsrett ville ikke overta gården sa hun tidlig ifra , men da gutten kom så var han som støpt til rollen, med største interesse for traktoren , treskeren og jakta. ja det er en jobb som er kjempe tøff, en med mye kunnskap til mekanikk og allt som hører til. Ja og jentene kan jo de å ??? sa dem som ikke vet bedre, Da må jenta ha ekstra med resusser være en så kaldt guttejente.Hun må avstå fra mye sosialt liv noe jenter har vanskelig for fordi vennene ikke har samme interesse som regel. å hvem er de viktigste i ungdommen? venninder og alt som hører jenter til og da blir jenta som skal overta fort skviset bort fordi hun ikke kan være med på det meste . Hun må nemmelig treske i onnene , hun må pløye hun må hugge tømmer plante ny skog ,hun må reparere det som går i stykker og aller helst ha fått yrkesopplæring innen jordbruk med dyrehold også. en atten timers arbeidsdag i jordbruket er helt vanlig til tider. Ferie er som regel et udiskuterbart emne, det er nemlig ikke tid for det. Guttene har mye mer tålnodighet enn jentene selv om det er flere og flere bondejenter som overtar så er de med hånden på hjertet ikke i form alle ukene i månden og har ikke alle de musklene som en mann har, og ikke minst,, hun må ha hjelp til det aller meste og kun bønder vet hva det koster i dag, en gård er jo ikke bare en idyll som andre ser utenfra....men en arbeidsplass og også et hjem for unge og gamle generasjoner.Å det er ikke så lett å finne en svigersønn som er komponent til å hjlpe henne hvis han ikke har vokst opp som bondesønn selv,I disse tider er det jo mye vist på tv om jordbruk men.. det vi så var kun idyll og ikke hva som egentlig er jobben. Så jeg forstår aten gutt vil bli lettere å overtale til å overta enn ei jente. spørsmålet bør få et ordentlig svar . 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/167568-vil-v%C3%A6re-sikker-en-gutt/#findComment-1094222 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nemlig Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 Med all respekt for spørsmålet og for alle svarene du fikk. (du måtte vel vente slike svar men..= jeg ser problemet og kan bare gå tilbake til vår situasjon, Vår jente som har odelsrett ville ikke overta gården sa hun tidlig ifra , men da gutten kom så var han som støpt til rollen, med største interesse for traktoren , treskeren og jakta. ja det er en jobb som er kjempe tøff, en med mye kunnskap til mekanikk og allt som hører til. Ja og jentene kan jo de å ??? sa dem som ikke vet bedre, Da må jenta ha ekstra med resusser være en så kaldt guttejente.Hun må avstå fra mye sosialt liv noe jenter har vanskelig for fordi vennene ikke har samme interesse som regel. å hvem er de viktigste i ungdommen? venninder og alt som hører jenter til og da blir jenta som skal overta fort skviset bort fordi hun ikke kan være med på det meste . Hun må nemmelig treske i onnene , hun må pløye hun må hugge tømmer plante ny skog ,hun må reparere det som går i stykker og aller helst ha fått yrkesopplæring innen jordbruk med dyrehold også. en atten timers arbeidsdag i jordbruket er helt vanlig til tider. Ferie er som regel et udiskuterbart emne, det er nemlig ikke tid for det. Guttene har mye mer tålnodighet enn jentene selv om det er flere og flere bondejenter som overtar så er de med hånden på hjertet ikke i form alle ukene i månden og har ikke alle de musklene som en mann har, og ikke minst,, hun må ha hjelp til det aller meste og kun bønder vet hva det koster i dag, en gård er jo ikke bare en idyll som andre ser utenfra....men en arbeidsplass og også et hjem for unge og gamle generasjoner.Å det er ikke så lett å finne en svigersønn som er komponent til å hjlpe henne hvis han ikke har vokst opp som bondesønn selv,I disse tider er det jo mye vist på tv om jordbruk men.. det vi så var kun idyll og ikke hva som egentlig er jobben. Så jeg forstår aten gutt vil bli lettere å overtale til å overta enn ei jente. spørsmålet bør få et ordentlig svar . Dere får det til å høres ut som om alt gårdsarbeide må gjøres med hakke og spett! Kjenner ingen som ikke bruker maskiner, jeg, og jentene gjør akkurat det like godt som gutta. Av tre mulige odelsjenter jeg kjenner har alle tre valgt å bruke denne retten, og ikke en av dem er "guttejente". Verden GÅR heldigvis fremover.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/167568-vil-v%C3%A6re-sikker-en-gutt/#findComment-1094276 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ChiengMai Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 Takk for svarene. Filippinene betyr vel Verdens Barn for oss. Vi trenger en sønn overta den store og verdifulle familiegården med gode sjanser til å skape seg et godt familieliv på gården. Vi selv ønsker å bo på gården når vi blir gamle. Det er masse maskiner, teknikk og slikt som gutter er interessert i mer enn jenter. Når vi kan velge kjønn pga adopsjon, må vi nesten bruke muligheten. Vi er villig til å betale ekstra for å bli formidlet en frisk gutt. Dere _trenger_ ikke noe som helst, men barn trenger foreldre som elsker dem uforbeholdent uansett hvem de er. Helt seriøst tror jeg sjansen for å få gutt når dere driver gård er veldig stor hvis dere velger Thailand (der det er en stor overvekt av gutter som blir tildelt for tida). I alle fall var både de som sto for tildelinga og myndighetene vi var i møte med veldig opptatt av at eldstegutten vår ble odelsgutt. På den annen side er neppe Thailand det rette landet å stille slike _krav_ i forhold til, og uansett land er dere ikke garantert å få en gutt. Mange foreldre nå til dags må nok innse at barna deres ikke ønsker å drive noen gård når de blir voksne, og det vil i alle tilfelle være helt feil å adoptere et barn og så siden kreve at vedkommende skal overta hvis h*n ikke har interesse av det. Mang en slektsgård blir overtatt og så solgt eller nedlagt selv om det ikke var slik foreldrene ville ha det. Slik er realitetene i dag, og sikkert i fremtiden også. Nå til dags bestemmer den oppvoksende slekt selv hva de vil jobbe med, at det skal endre seg til at foreldrene kan komme med direktiver i så måte 20-30 år frem i tid håper jeg er usannsynlig. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/167568-vil-v%C3%A6re-sikker-en-gutt/#findComment-1094295 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest blemma Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 Der kom et skikkelig spydig svar som jeg mener er helt unødvendig. Jeg blir helt uvel når folk er så arrogante!! Selvom kanskje det første innlegget var fra en useriøs så kan det hende det er noen som mener noe slikt seriøst. Hvorfor slike spydige tilbakemeldinger?? Folk må få lufte sine ting og andre skal for rakkern ikke svare sååå spydig. Håper du egentlig tulla og er en skøyer!! jeg syns svaret til "søk og du skal finne" var rasende festlig. Man kommer langt med humor. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/167568-vil-v%C3%A6re-sikker-en-gutt/#findComment-1094297 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest utan sign Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 Takk for svarene. Filippinene betyr vel Verdens Barn for oss. Vi trenger en sønn overta den store og verdifulle familiegården med gode sjanser til å skape seg et godt familieliv på gården. Vi selv ønsker å bo på gården når vi blir gamle. Det er masse maskiner, teknikk og slikt som gutter er interessert i mer enn jenter. Når vi kan velge kjønn pga adopsjon, må vi nesten bruke muligheten. Vi er villig til å betale ekstra for å bli formidlet en frisk gutt. Hm.... Dette hørtes meget merkelig ut....Dere har ingen garanti for å få en gutt og ellers tror jeg ikke lenger at dette innlegget var seriøst. Det er ikke verdens barn. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/167568-vil-v%C3%A6re-sikker-en-gutt/#findComment-1094347 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.