Gå til innhold

Vil være sikker en gutt

Anbefalte innlegg

Gjest gutteadopsjon

Med all respekt for spørsmålet og for alle svarene du fikk. (du måtte vel vente slike svar men..= jeg ser problemet og kan bare gå tilbake til vår situasjon, Vår jente som har odelsrett ville ikke overta gården sa hun tidlig ifra , men da gutten kom så var han som støpt til rollen, med største interesse for traktoren , treskeren og jakta. ja det er en jobb som er kjempe tøff, en med mye kunnskap til mekanikk og allt som hører til. Ja og jentene kan jo de å ??? sa dem som ikke vet bedre, Da må jenta ha ekstra med resusser være en så kaldt guttejente.Hun må avstå fra mye sosialt liv noe jenter har vanskelig for fordi vennene ikke har samme interesse som regel. å hvem er de viktigste i ungdommen?

venninder og alt som hører jenter til og da blir jenta som skal overta fort skviset bort fordi hun ikke kan være med på det meste . Hun må nemmelig treske i onnene , hun må pløye hun må hugge tømmer plante ny skog ,hun må reparere det som går i stykker og aller helst ha fått yrkesopplæring innen jordbruk med dyrehold også. en atten timers arbeidsdag i jordbruket er helt vanlig til tider. Ferie er som regel et udiskuterbart emne, det er nemlig ikke tid for det. Guttene har mye mer tålnodighet enn jentene selv om det er flere og flere bondejenter som overtar så er de med hånden på hjertet ikke i form alle ukene i månden og har ikke alle de musklene som en mann har, og ikke minst,, hun må ha hjelp til det aller meste og kun bønder vet hva det koster i dag, en gård er jo ikke bare en idyll som andre ser utenfra....men en arbeidsplass og også et hjem for unge og gamle generasjoner.Å det er ikke så lett å finne en svigersønn som er komponent til å hjlpe henne hvis han ikke har vokst opp som bondesønn selv,I disse tider er det jo mye vist på tv om jordbruk men.. det vi så var kun idyll og ikke hva som egentlig er jobben. Så jeg forstår aten gutt vil bli lettere å overtale til å overta enn ei jente. spørsmålet bør få et ordentlig svar .

Takk for deres forståelse av våre utfordringer med en adopsjon. Vi er allerede fosterforeldre til et søskenpar (gutt og jente) og vet vi blir godkjent for adopsjon. Fosterbarna er blitt tenåringer og er ikke aktuelle for adopsjon. Blir vi ikke sikret en gutteadopsjon, vil vi forsøke å bli fosterforeldre til et lite guttebarn vi kanskje kan adoptere. En tildeling av et pikebarn, vil vi takke pent nei til og evnt. vente på en ny tildeling. Ser at Filippinene og Thailand peker seg ut. Om gutten ikke finner seg ei jente i Norge når ham blir voksen, vil han kanskje kunne finne seg en god jente i fødelandet. Kanskje finner han biofamilien når han blir voksen og vil invitere noen av disse til et liv i Norge? Vi har sett at adopterte jenter har sterkere selvmordstanker enn adopterte gutter. For oss sier det en del.

Takk til alle som har engasjert seg. Lykke til med adopsjonene! God Jul til alle.

Fortsetter under...

Gjest ikke ekte innlegg?

Takk for deres forståelse av våre utfordringer med en adopsjon. Vi er allerede fosterforeldre til et søskenpar (gutt og jente) og vet vi blir godkjent for adopsjon. Fosterbarna er blitt tenåringer og er ikke aktuelle for adopsjon. Blir vi ikke sikret en gutteadopsjon, vil vi forsøke å bli fosterforeldre til et lite guttebarn vi kanskje kan adoptere. En tildeling av et pikebarn, vil vi takke pent nei til og evnt. vente på en ny tildeling. Ser at Filippinene og Thailand peker seg ut. Om gutten ikke finner seg ei jente i Norge når ham blir voksen, vil han kanskje kunne finne seg en god jente i fødelandet. Kanskje finner han biofamilien når han blir voksen og vil invitere noen av disse til et liv i Norge? Vi har sett at adopterte jenter har sterkere selvmordstanker enn adopterte gutter. For oss sier det en del.

Takk til alle som har engasjert seg. Lykke til med adopsjonene! God Jul til alle.

Innlegget ditt vitner om en fullstendig mangel på informasjon om adopsjon og adopterte barn. Håper virkelig ikke dere blitt godkjente for adopsjon med en slik innstilling.

Men egentlig vet jeg ikke om jeg tar innlegget ditt seriøst i det hele tatt. Skulle ikke forundre meg om det var en viss kverulant som sto bak.

Takk for svarene. Filippinene betyr vel Verdens Barn for oss.

Vi trenger en sønn overta den store og verdifulle familiegården med gode sjanser til å skape seg et godt familieliv på gården. Vi selv ønsker å bo på gården når vi blir gamle. Det er masse maskiner, teknikk og slikt som gutter er interessert i mer enn jenter. Når vi kan velge kjønn pga adopsjon, må vi nesten bruke muligheten.

Vi er villig til å betale ekstra for å bli formidlet en frisk gutt.

Stakkars barn som skal vokse opp med hele fremtiden staket ut for seg.

Hva om han ikke vil dette, uansett hvor mye gutt han er?

Da det er forskjell på hvordan en gård i dag blir drevet i forhold til før ser jeg det som en umulighet å finne en helt ferdig-gjort odelsspire. Selv om det er jenter som overtar er det vanskelig å forutse hvordan det vil være angående odelsretten flere år fram i tid.

Men en svigersønn som kan drive en (når den tid kommer)moderne gård utifra hva som forventes kan bli levelig inntekt er jo mulig å få. Men glem denne "jakten på kjærligheten" da det ikke er så mye idyll som det kan se ut for å være på gården.Jeg tror at uansett hvilket kjønn dere får så blir det en god arving til deres rikdommer og h*n vil nok om h*n ikke blir styrt eller tvinget inn i det først ta avgjørelsen når den tid kommer.

Og dette regner jeg med at barnevernet blir vel informert om når de skriver rapporten på dere? (Slik at BUFDIR, eller hva de nå heter, kan gjøre jobben sin.)

Men at noen kan ønske et kjønn sterker enn et annet kjønn er forståelig. Når barnet kommer blir man like glad i det uavhangig av kjønn.

Tenk om bonden din har mer ønske om og talent for å bli balettdanser????

Nei, dette innlegget fra "gutteadopsjon" kan ikke være seriøst.

thuva1365380402

Takk for svarene. Filippinene betyr vel Verdens Barn for oss.

Vi trenger en sønn overta den store og verdifulle familiegården med gode sjanser til å skape seg et godt familieliv på gården. Vi selv ønsker å bo på gården når vi blir gamle. Det er masse maskiner, teknikk og slikt som gutter er interessert i mer enn jenter. Når vi kan velge kjønn pga adopsjon, må vi nesten bruke muligheten.

Vi er villig til å betale ekstra for å bli formidlet en frisk gutt.

VB formidler ikke adopsjon fra Fillipinene.

Annonse

carla1365380461

Nei, dette er noe av det tåpeligste jeg har lest på lenge, du.

Takke pent nei til pikebarn... Hente kone fra hjemlandet... Invitere biofamilien til å bo på gården... Høgere selvmordsrate blant adopterte jenter...

Spar oss.

Der kom et skikkelig spydig svar som jeg mener er helt unødvendig. Jeg blir helt uvel når folk er så arrogante!!

Selvom kanskje det første innlegget var fra en useriøs så kan det hende det er noen som mener noe slikt seriøst.

Hvorfor slike spydige tilbakemeldinger??

Folk må få lufte sine ting og andre skal for rakkern ikke svare sååå spydig. Håper du egentlig tulla og er en skøyer!!

Bra skrevet, Bjonde! Jeg må innrömme at jeg for tiden veier mine ord på gullvekt og lar väre å ta opp enkelte emner her inne pga. den tonen som til tider er her. Syns enkelte får ufortjent spydige svar. Er det sånn vi vil ha det, at folk ikke skal törre å ta opp kontroversielle ting?

Hilsen

Gjest gutteadopsjon

VB formidler ikke adopsjon fra Fillipinene.

Verdens Barn blir det for oss fordi de samarbeider med Thailand og Korea og Holt. Holt respekterer ønsker om kjønn har vi fått vite fra amerikanere som har brukt Holt. Verdens Barn er heller ikke imot ønsker om kjønn etter det vi har forstått. Vi regner med en god formidlingskontrakt med Verdens Barn. Filippinene betyr Adopsjonsforum. Vi har ikke noe godt inntrykk av Adopsjonsforum.

Hvilke motiver vi har for å adoptere en gutt er en privatsak og angår bare de det gjelder vil vi tro. Vi er villig til å gjøre alt for at den adopterte gutten skal få et best tenkelig liv her i Norge på sine egne vilkår og forutsetninger. Tror dette gjelder for alle som vil adoptere.

Takk for alle innspill og tanker. Takk for oss.

Bra skrevet, Bjonde! Jeg må innrömme at jeg for tiden veier mine ord på gullvekt og lar väre å ta opp enkelte emner her inne pga. den tonen som til tider er her. Syns enkelte får ufortjent spydige svar. Er det sånn vi vil ha det, at folk ikke skal törre å ta opp kontroversielle ting?

Hilsen

Tusen takk for støtten kinaputten. Jeg er veldig enig med deg.

Klem

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...