Gå til innhold

Bleik/grå i huden av Ritalin?

Anbefalte innlegg

Gutten her går på Ritalin.

Nå i det siste har han blitt så bleik kanskje litt grå i ansiktet.

Han spiser vitaminer og tran tabletter daglig.

Kan det være Ritalin som forårsaker bleikheta?

Skal sjekke litt på nettet her men kanskje noen av dere har vært borti noe lignende?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/167571-bleikgr%C3%A5-i-huden-av-ritalin/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kjenner en som går på ritalin som ser ut som en fra konsentrasjonleir under krigen- Han så ikke ut slik før han begynte på ritalin.

Nå er ritalin ofte brukt i ulovelige slankemidler også så jeg synes ikke det er så rart at det er en av bivirkningene

Jeg kjenner en som går på ritalin som ser ut som en fra konsentrasjonleir under krigen- Han så ikke ut slik før han begynte på ritalin.

Nå er ritalin ofte brukt i ulovelige slankemidler også så jeg synes ikke det er så rart at det er en av bivirkningene

Da er det sikkert ikke noe farlig.

Han er ikke bleik hele tiden men innimellom blir han likbleik.Tenker på om det er noe med blodtrykket jeg.

Har snakket med legen nå og han tvilte litt på at det var medisin som gjorde at gutten blir bleik.

Neste gang han blir bleik så skal han til legevakt å sjekke blodtrykk,puls og blodsukker.

På nyåret må han inn til EKG.

Akkurat nå ser det ut til å gå bedre så vi får krysse fingrer og tær for at det går bra i jula.

Har snakket med legen nå og han tvilte litt på at det var medisin som gjorde at gutten blir bleik.

Neste gang han blir bleik så skal han til legevakt å sjekke blodtrykk,puls og blodsukker.

På nyåret må han inn til EKG.

Akkurat nå ser det ut til å gå bedre så vi får krysse fingrer og tær for at det går bra i jula.

Unger skal ikke være syke i jula!

Jeg håper det går bra og det gjør det sikkert :o)

• 2 uker senere...

Da er det sikkert ikke noe farlig.

Han er ikke bleik hele tiden men innimellom blir han likbleik.Tenker på om det er noe med blodtrykket jeg.

Jeg må bare berolige deg litt, for dette er ikke noe koselig.

Ritalin har en bivirkning, og det er at man får mindre matlyst. Sønnen min er tynn, og spiser lite, og da er det klart at med det aktivitetsnivået, vil man innimellom bli for tynn.

Da blir barna gråaktige i huden, og får synlige årer. Sønnen min har tatt alle hjertetester, og alt er notrmalt, men når han har spist veldig lite, ser han ut som du beskriver.

Han har brukt Ritalin i et drøyt år nå. Denne medisinen hjelper han til et normalt liv hvor han kan leke med venner, følge med i timen, klatre i trær og erte lillebror. Akkurat som alle andre gutter.

Men hele tiden må vi som foreldre veie opp det at barna spiser så lite mot fordelen ved at barna får et godt liv, med venner og lek.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...