Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Er veldig fersk her, har bare lest alt her med stor interesse. Vi sendte våre papirer til Colombia 1.12.04 og har allerede begynnt å tenke veldig på reisen og oppholdet i Colombia.Vi er førstegangs søkere og har ikke barn fra før. Vi er begge veldig hjemme kjære og ikke så "verdensvante" så vi gruer oss litt til å være der. Vi tenker på flyreisen, språket, maten tryggheten i landet, om vi finner frem dit vi skal osv, samtidig som vi har blitt mamma og pappa for første gang, og alt hva det innebærer av utfordringer. Vi gleder oss selvfølgelig kjempe masse og det kribler i magen bare ved å tenke på at vi skal få møte ungen vår der. Det er ikke det vi gruer oss til altså, men alt det rundt det. Lurte bare på om noen hadde noen beroligende ord til oss om hvordan det er å være på hentereise der, sånn rent praktisk. Det er jo en evighet til vi skal dra dit men alikevel tenker vi litt på dette da. Mulig noen synes det er rart at vi tenker på dette allerede men , men, sånn er det i allefall.

Skrevet

Hei!

Forstår deg godt jeg. Men du kan ta det helt med ro. Flyreisen er nokk lang, for oss tok det 11 timer fra Paris til Colombia. Men når dere først lander i Colombia blir dere møtt av noen kjekke sjåfører som snakker engelsk og som loser dere igjennom oppholdet. De hjelper dere med å booke inn på hotellet, ordne pass på ambasaden, bokker om flybiletter, hjelper dere med handlig av det dere måtte ønske, viser dere rundt om i byen osv osv. (De tar betaling men det er billig og vært pengene)

Tolk har en med seg på møtene med barnevernet.

Maten er god, vi spiste det vi hadde lyst på. Alt fra stekt laks til lokale Colombiske retter vi ble ikke syk noen av oss.

Vi følte oss aldri utrygg når vi var i Colombia. Vi reiste ofte ut på turer med sjåførene som AF setter dere i kontakt med. Vi kunne og ta offentlige taxier til kjøpesenter. Men tolken forteller dere hva som er trygt og ikke.

Vi var på vår første hentereise i februar i år, da var vi i Medellin og jeg gleder meg allerede til neste hentereise!!!

Et lite tips; AF formiddlier kontakt med familier som har vært på hentereise. Som en kan ringe til. Og adopsjon bilr en ikke lei av å snakke om.

Skrevet

Hei!

Forstår deg godt jeg. Men du kan ta det helt med ro. Flyreisen er nokk lang, for oss tok det 11 timer fra Paris til Colombia. Men når dere først lander i Colombia blir dere møtt av noen kjekke sjåfører som snakker engelsk og som loser dere igjennom oppholdet. De hjelper dere med å booke inn på hotellet, ordne pass på ambasaden, bokker om flybiletter, hjelper dere med handlig av det dere måtte ønske, viser dere rundt om i byen osv osv. (De tar betaling men det er billig og vært pengene)

Tolk har en med seg på møtene med barnevernet.

Maten er god, vi spiste det vi hadde lyst på. Alt fra stekt laks til lokale Colombiske retter vi ble ikke syk noen av oss.

Vi følte oss aldri utrygg når vi var i Colombia. Vi reiste ofte ut på turer med sjåførene som AF setter dere i kontakt med. Vi kunne og ta offentlige taxier til kjøpesenter. Men tolken forteller dere hva som er trygt og ikke.

Vi var på vår første hentereise i februar i år, da var vi i Medellin og jeg gleder meg allerede til neste hentereise!!!

Et lite tips; AF formiddlier kontakt med familier som har vært på hentereise. Som en kan ringe til. Og adopsjon bilr en ikke lei av å snakke om.

Takk for raskt og beroligende svar:-) Tipset ditt skal jeg ta med meg videre:-) Vi får sikkert litt mer informasjon fra AF også, når den store reisen begynner å nærme seg :-)

Alle her inne på DO adopsjons side virker så erfarene å til å ha stor innsikt i det meste når det gjelder adopsjon. Så det var godt å høre at du forsto meg og at det ikke virket som om jeg stilte et dumt spørsmål :-) Takk takk:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...