Gå til innhold

ser dette greit ut..?

morojenta

Anbefalte innlegg

Frokost: Skål med havregryn / Frokost morgen valling (Fra sverige)

Mellom 1 : Frukt

Lunsj: Tunfisksalat / 1 grov skive med sunt pålegg

Etter skolen:2 gulrøtter / cottage cheese eller noe lignenede

Middag:Fisk/kylling med grønnsaker evt potet/ris

Etter trening:naturell youghurt + frukt / cottage cheese + frukt

Jeg vil som kanskje skjønner ned i vekt, ser dette da greit ut..

"spisedag" er det lov i ny og ne?Da en kan spise mer enn det man til vanlig pleier..

Proteinsahker, noen som har noe peiling på dette?

Trener fire ganger i uken, så holder meg i aktivitet..

Har ikke et særlig godt forhold til mat(bedrer seg nå), men har hatt problemer med dette før, da jeg gikk mye ned over en kort periode.. Det jeg helst vil ha er en sunt forhold til mat, slik at jeg kan unne meg litt søtt uten at jeg "hiver" innpå..

Har fått svar av dere før,men håper kan gi meg en tilbakemelding på dette her og:)

Takk på forhånd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres absolutt ut som du spiser sunt og variert. Og du fordeler maten over mange måltider-kjempebra. Men litt lite mat du får i deg, synes jeg, i.o.m. at du er så aktiv. Særlig lunsjen er for liten, hvis du bare spiser 1 skive enkelte dager. Både 1 skive og salat, eller 2-3 skiver med pålegg, ville jeg ha anbefalt.Nå vet jo ikke jeg hvor tykke dine skiver er,da..og heller ikke vet jeg hvor store porsjoner du spiser, hva du veier, hvor høy du er etc. Så det er litt vanskelig å gi råd.

mvh,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres absolutt ut som du spiser sunt og variert. Og du fordeler maten over mange måltider-kjempebra. Men litt lite mat du får i deg, synes jeg, i.o.m. at du er så aktiv. Særlig lunsjen er for liten, hvis du bare spiser 1 skive enkelte dager. Både 1 skive og salat, eller 2-3 skiver med pålegg, ville jeg ha anbefalt.Nå vet jo ikke jeg hvor tykke dine skiver er,da..og heller ikke vet jeg hvor store porsjoner du spiser, hva du veier, hvor høy du er etc. Så det er litt vanskelig å gi råd.

mvh,

Takk skal du ha! Jeg er vel 161 høy.. Min vekt er vel ca 67kg tror jeg.. Får da håpe det er litt muskler som veier, siden jeg ikke føler jeg har gått noe ned siden jeg startet å trene..

Spiser pumpernikkel eller rug brød, syns det er det beste og det som metter mest. Spiser ikke noe overdrastisk med de andre måltidene heller,men slik at jeg får litt mat i kroppen og at jeg ikke går rundt sulten..Føler kanskje 2-3 skiver er mye jeg da,men.. Så det er bra for kroppen å få litt mer..?Hvor mye kcal burde jeg få i meg i løpet av en dag da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal du ha! Jeg er vel 161 høy.. Min vekt er vel ca 67kg tror jeg.. Får da håpe det er litt muskler som veier, siden jeg ikke føler jeg har gått noe ned siden jeg startet å trene..

Spiser pumpernikkel eller rug brød, syns det er det beste og det som metter mest. Spiser ikke noe overdrastisk med de andre måltidene heller,men slik at jeg får litt mat i kroppen og at jeg ikke går rundt sulten..Føler kanskje 2-3 skiver er mye jeg da,men.. Så det er bra for kroppen å få litt mer..?Hvor mye kcal burde jeg få i meg i løpet av en dag da?

Hei igjen!

Pumpernikkel/rugbrød er av de beste brødsortene man kan spise-så fortsett med det:)

Ditt energiforbruk på en rolig dag ligger nok rundt 2000 kcal.Mer når du trener(2500-3000). Slanker du deg, kan kanskje et kaloriinntak på 1500-1600 være passe. Men det er individuelt, så du får nesten prøve deg fram. Du bør i hvert fall ikke gå under 1300 kcal. Da mister du bare muskelmasse og forbrenningen din synker.

Går vektnedgangen langsomt, er det det beste, for da får kroppen tid til å omstille seg, og det blir lettere å holde sin nye vekt. Virker som du har riktig framgangsmåte i hvert fall;sunn kost og trening!

Men husk på å kose deg litt innimellom også, da. Ellers går du lei. En dag i uka der man unner seg noe ekstra, har ingen vondt av:)

Masse lykke til,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kok gjerne grøt av havregrynene, da får du en mye større (og mer mettende) porsjon ut av samme mengde gryn.

Hvis du har mikrobølgeovn, går det på ett minutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...