Gå til innhold

Irene Grøneng - stemmer dette?

Anbefalte innlegg

Jeg skrev et innlegg lengre ned her ang. arbeidsledighet, diabetes og svangerskap.

Jeg er gravid med diabetes og søker jobber som en gal. Jeg er livredd for at jeg ikke skal få opptjent meg rett til permisjonspenger.

Har gått sykemeld snart et år, er egentlig på attføring men fikk sykepenger som attf.penger.

Jeg vet at dagpenger gir grunnlag for permisjonspenger, men dette er jo kun 60 % av min nåværende inntekt. Pga huslån og studielån kommer ikke dette til å gå, så jeg håper jo at noen vil ansette meg snart.

Jeg fikk et tips om at hvis jeg gikk på dagpenger så kunne intekten for tre siste år legges til grunn for permisjonspenger hvis det lønte seg for meg. Stemmer dette?

Lurer veldig!

Mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/16805-irene-gr%C3%B8neng-stemmer-dette/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, hvis du får (evt. delvis) dagpenger frem til permisjon skal fødselspengene regnes av inntekten de beste 6 mndr av de siste 10 mndr før permisjonen, uten unntak.

Jeg fikk den beskjeden v/kontakt med trygdekontoret at de kunne regne på de tre siste årene, hvis det lønte seg mer enn 6 av de 10.

Er det annerledes hvis man går på dagpenger/arb.ledighetstrygd?

Beklager snow-angel, at jeg feilinformerte deg!

Jeg fikk den beskjeden v/kontakt med trygdekontoret at de kunne regne på de tre siste årene, hvis det lønte seg mer enn 6 av de 10.

Det går bra det:-)

Håper jeg får napp på en av jobbene jeg har søkt!

Skal i allefall ikke fortelle at jeg er gravid.

Klem

Irene Grøneng

Ja, i § 14-5 er det en spesialregel for dem som har dagpenger, som overstyrer § 8-30.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...