Gå til innhold

bok om adopsjon for småbarn?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvis du er åpen for bøker på engelsk kan jeg anbefale noen som vi synes er veldig fine.

"Over the moon" av Karen Katz er en nydelig illustrert historie om et foreldrepar som reiser med fly til et annet land og henter sitt etterlengtede barn.

"Tell me again of the night I was born" er skrevet av Jamie Lee Curtis (skuespillerinnen) og har kjempemorsomme tegninger.

"A Mother for Choco" husker jeg ikke hvem som har skrevet, men den er veldig godt egnet for de minste barna. Det er en enkel historie om en liten fugl som er på jakt etter en mamma.Det er selvfølgelig happy ending...hvor Choco blir adoptert av en bjørnemor som gjør alle de tingene Choco vil at en mamma skal gjøre selv om de to ikke ligner hverandre av utseende.

Vi har lest dem for vår gutt fra han var ca tre år gammel.Bestilte dem fra amazon.com helt uten problemer.

Det går jo an å "simultanoversette" såpass enkel tekst mens man leser...

God lesning!

Hvis du er åpen for bøker på engelsk kan jeg anbefale noen som vi synes er veldig fine.

"Over the moon" av Karen Katz er en nydelig illustrert historie om et foreldrepar som reiser med fly til et annet land og henter sitt etterlengtede barn.

"Tell me again of the night I was born" er skrevet av Jamie Lee Curtis (skuespillerinnen) og har kjempemorsomme tegninger.

"A Mother for Choco" husker jeg ikke hvem som har skrevet, men den er veldig godt egnet for de minste barna. Det er en enkel historie om en liten fugl som er på jakt etter en mamma.Det er selvfølgelig happy ending...hvor Choco blir adoptert av en bjørnemor som gjør alle de tingene Choco vil at en mamma skal gjøre selv om de to ikke ligner hverandre av utseende.

Vi har lest dem for vår gutt fra han var ca tre år gammel.Bestilte dem fra amazon.com helt uten problemer.

God lesning!

En annen bok på engelsk, som vår datter på snart 3 elsker er " I love you like crazycakes." Handler om en dame som reiste til Kina og adopterte en liten pike. Enkelt og lettfattelig skrevet.

https://www.fccny.org/FCCStore/pop.asp?286

MVH

Gjest nissemamman

God lesning!

Hvordan betaler man da? Må man oppgi sitt Visa-nummer? Kvir meg litt for det overfor slike nettsteder.

Og hvor lang tid tar det å få bøkene tilsendt?

Gjest papirtiger

Hvordan betaler man da? Må man oppgi sitt Visa-nummer? Kvir meg litt for det overfor slike nettsteder.

Og hvor lang tid tar det å få bøkene tilsendt?

Ville heller bestilt fra www.amazon.co.uk Går fortere fra England.

Du oppgir visakort-nr ja. Og det er helt sikkert. Tar 1-2 uker, kanskje til og med fortere. Men nå er det jul..

Annonse

Gjest nissemamman

God lesning!

Engelsk går like bra - nå har jeg bestilt alle sammen! Takk for tipset! :-)

Vi fikk en svensk bok i gave som heter Pyret. Pyret er adoptert fra India, og boken handler om at hun har med seg bilder fra barnehjemmet og hentereisen til barnehagen, og forteller om å være adoptert på en veldig enkel måte.

Datteren min elsket den boka fra hun var to år, og nå kan hun den utenat!

Absolutt å anbefale!

Engelsk går like bra - nå har jeg bestilt alle sammen! Takk for tipset! :-)

Så fint at du fant dem! Vi har bestilt mye fra amazon, både bøker, filmer og musikk, og aldri hatt problemer. Nå synes ikke jeg heller det skummelt lenger!Håper dere koser dere med lesingen.

Gjest felicitas

Ei nydelig bok for små adoptivbarn: Horace av Holly Keller. Den kan bestilles på www.amazon.co.uk

Den tar opp problematikk små adoptivbarn er opptatt av (som å se annerledes ut og annet) på en fantastisk og lett forståelig måte. Kan enkelt oversettes til norsk mens en leser.

Jeg leser den for mi datter som er 20 måneder. Stor stas!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...