Gå til innhold

snudd døgnet?


Gjest ditrik

Anbefalte innlegg

Min datter er snart seks månder og jeg fullammer henne. Hun legger ikke så veldig godt på seg, men veier nå 6800 og ved fødselen 3700 g. Hun er 65 cm. Hun er helt selvregulerende, men det har blitt litt slitsomt med nettene. Hun legger seg syv, og våkner for mat ett, tre, fem, syv og åtte. Hun har sovet fire - fem timer i strekk om dagen, men vi har nå begynt å vekke henne annenhver time for å se om det er døgnet som er snudd for henne. Hun vil kun ha pupp og spiser ganske mye om natta. Er det noe vi gjør galt eller må vi bare avfinne oss med situasjonen? Jeg har masse melk, så det er ikke der det ligger. Hva kan vi gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anette Huitfeldt, jordmor

Kjære ditrik. Jeg skjønner godt at det er blitt slitsomt med slike netter som du beskriver. Det er en god ide å tilby henne hyppigere mat på dagen for å se om det kan hjelpe. Annenhver time hele dagen er kanskje litt ofte nå når hun er 6 mnd. Hun trenger jo også litt sammenhengende hvile på dagen. Det kan være at tiden nå er inne for å tilby henne litt fast føde nå som hun snart er 6 mnd. Ved 6 mnd alder er ofte jernlagrene oppbrukt og man anbefaler derfor introduksjon av fast føde. Faste rutiner om kvelden, eget rom og at far går inn til barnet for å roe ned kan være noen ideer til hvordan få til en mere sammenhengende natt. Er dere i tvil om hvordan dere skal gå frem anbefaler jeg dere å ta kontakt med helsesøster for personlig veiledning. Hvis nettene fortsetter å være på samme måte kan det være lurt å utelukke evt. fysiske plager som f.eks øreverk som årsak til hyppig oppvåkning. Lykke til videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...