Gå til innhold

Sprukne brystvorter.


simms

Anbefalte innlegg

Hjelp! Jeg har fått en sprekk i begge brystvortene - det gjør forferdelig vondt når min lille sønn på 6 mnd skal ammes (og det ganske ofte). Da sprekker de opp og blør litt. Prøver å smøre på litt salve/fet krem mellom hver gang, men det hjelper så lite - får liksom ikke grodd noe i mellomtiden. Hva skal jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Kengumamma

For meg hjalp det å smøre med Lansinoh-salve. Den får du på apotek. Det tok et par dager og i mellomtiden er det bare å bite tennene sammen... Flasser det rundt sprekken? Da har du kanksje sopp og må til legen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det på samme måten akkurat nå. Min gutt har kort tungebånd, og det kan forverre det hvis jeg ikke er svært nøye på at han tar godt tak. Jeg bruker salve "Unguentum Merck" - og synes den virker bra. Albueskjell har også virket fint på meg, det hindrer uttørking.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anette Huitfeldt, jordmor

Kjære simms. Hvis brystknoppene ikke blir bedre i løpet av noen dager med riktig sugeteknikk og evt.Lansinoh krem eller lignende kan det være lurt å ta kontakt med lege helsesøster for vurdering av sopp eller betennelse. Hvis du bruker ullinnlegg vil jeg anbefale deg å legge dem vekk for en stund. De kan inneholde både sopp og bakterier. Ta en titt i munnen på barnet. Er det hvitt belegg som ikke lar seg tørke vekk kan årsaken ligge her. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...