Gå til innhold

Noen spm - Kina - AF

Anbefalte innlegg

Chance1365380587

Oj, det begynner å nærme seg nå. Og da dukker noen nye tanker opp. Venter tildeling i februar, og det begynner å kile ordentlig i magen nå :-)

Pleier man å reise ca 6 uker etter tildeling? Og når får man reisedato? Tenker litt på hva jeg skal forespeile for min arbeidsgiver, som ikke er spesielt medgjørlig.

Tenker mye på den STORE telefonen også. De pleier vel å ringe i vanlig arbeidstid? (På morgenen?) Er litt stressa på det. Jeg er ikke tilgjengelig på tlf når jeg er på jobben. Skekk og gru. Har tenkt 1000 tanker om hvordan jeg kan få til et eller annet der. Og kan vi reise ned på Oslo-kontoret og hente bilder/papirer med en gang da?

Håper noen av dere erfarne, kloke dol-brukerne kan svare meg c",)

Klem

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/168345-noen-spm-kina-af/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest du har noe å se frem til!!

Jeg antar at du har fortalt arbeidsgiver om at du skal ha permisjon..Mange reiser ved 6 uker som du skriver, men det er ingen garantier på at du ikke må vente litt lenger. Det er mye som skal ordnes med fly og hoteller og kina skal sende ut brev til foreningen om når dere får lov til å hente barna også!

Jeg fikk tildeling en formiddag. Jeg hadde ikke kledd på meg og gikk rundt i morgenkåpe. Etter tildeling glemte jeg å ta på klær så jeg gikk en halv dag og virret rundt i denne habitten.....

Har din mann mobil så kan de ringe til han kanskje? Ellers så får du ha mobil på uten lyd og motta beskjed/sms på denne. Si ifra til foreningen du om situasjonen. Ellers så må dere avtale at de skal ringe om kvelden. Det skulle sikkert gå ann det også.

Jeg fikk bilder overført på min mail hjemme så jeg så barnet noen minutter etterat jeg fikk tildeling. Dermed slapp jeg løpe til kontoret og kunne få dem med posten i originaler.

Jeg hadde ikke din forening, men tror at det praktiseres mye likt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/168345-noen-spm-kina-af/#findComment-1100398
Del på andre sider

Hei! Vi fikk den stooore telefonen til min manns mobiltelefon like før klokken 16. Dette var den 11.November. Vi reiser nå den 6.Januar til Kina. Det blir vel 8 uker etter tildelingen. Altfor lenge spør du meg..Men det er jo en del å ordne så tiden går, utrolig nok.. Vi har AF som forening.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/168345-noen-spm-kina-af/#findComment-1100501
Del på andre sider

Hei

Vi fikk tildeling kl. 13:30 og 15 - første gang var 21.12.01 andre gang i april iår og begge ganger med AF. Dersom du ikke er tilgjengelig på telefonen i arbeidstida så ring/mail og gi dem beskjed - evt. hvis mannen din er tilgjengelig på jobb/mobil. Førtse gang fikk jeg telefon på jobb - midt i julelunchen!! (tror ingen glemmer den lunchen nei, mange gldesetårer etter drøye 13 mnd venting). Denne gangen fikk jeg den på mobilen.

Når det gjelder reise avhenger det av at Af får "Notice of coming to China" (som er et meget viktig dokument og vi må ha med oss orginalen når vi reiser) Den skal normalt komme ca 3 uker etter at gruppas akseptbrev er sendt til CCAA. Først når det er bekreftet at dokumentene er sendt fra CCAA blir det endelige reisetidspunkt bekreftet - før dette er det midlertidig (vi har billetter som kan endres gebyrfritt).

Førtse reise tok det 5 1/2 uke før vi fikk dra - da hastet det litt å få oss hjem før kinesisk nyttår - eller hadde det blitt mange ukers ekstra venting.Denne gangen gikk det 6 uker fra tildleing til reise.

Lykke til i denne siste ventetida - håper dere snart får høre noe.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/168345-noen-spm-kina-af/#findComment-1101023
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...