Gå til innhold

Bryststørrelse


catt

Anbefalte innlegg

Jeg har nå begynt å gi melk til sykehuset i tillegg til at jeg ammer gutten vår på snart 3 mnd'er.

Jeg vet jo at melkeproduksjonen vil øke nå som jeg "tapper ut" mer.

Jeg diskuterte sammen med noen venninner og vi begynte å lure på følgende:

Nå som melkekjertlene mine antageligvis vil være en del større fremover iom at jeg produserer mer, vil det si at jeg vil få desto mindre bryster etter ammingen er over, fordi melkekjertlene jo presser bort muskelvevet i brystene??

Med andre ord, vil brystene mine bli mindre når ammingen er over nå som jeg gir til sykehuset i tillegg, enn om jeg kun hadde ammet sønnen vår??

På forhånd takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er ikke sikker på om de blir mindre. Har du mye spreng kan de lett bli strekt og dermed slappere (snakker av erfaring...), men en ting er sikkert, og det er at det ikke er muskelvev i brystene, så det kan umulig bli mindre. UNDER brystene har vi store muskler (i likhet med menn), men disse blir ikke påvirket av amming.

Tror det er veldig individuelt om brystene blir større eller mindre etter amming.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elisabeth Tufte, helsesøster

Kjære C.

Jeg har hatt kontakt med mange kvinner som har levert mye melk i mange måneder. Deres bryst er ikke noe mere påfallende slunkne etter ammingenn andres. Det er ikke lett å uttale seg om hvordan det hadde vært. Det er nok sansynligvis liten forskjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...