Gå til innhold

Støtte i forb. med utdanning

Anbefalte innlegg

Jeg er alenemor til en gutt på 7 måneder og mottar fødselspenger fra trygdekontoret t.o.m. mai d.å. Jeg har ingen jobb å gå tilbake til (da jeg sa den opp for å flytte). Siden jeg igjen er på flyttefot og ikke vet akkurat hvor jeg kommer til å bo enda er det vanskelig for meg å søke om barnehageplass slik situasjonen er nå. Jeg regner derfor med at jeg blir gående hjemme et halvt år ekstra. Jeg mottar allerede ca 2500,- i måneden i overgangsstønad. Vil denne kunne økes dersom jeg bestemmer meg for å bruke det halvåret til utdanning? Må utdanningen på noen måte være kodkjent av trygdekontoret, eller står jeg fritt til å velge f. eks. kurs som foregår via internett?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/16901-st%C3%B8tte-i-forb-med-utdanning/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Irene Grøneng

Hvis du står uten inntekt kan du kreve full overgangsstønad. Da får du også et ekstra småbarnstillegg (i barnetrygden) - erfaringsmessig må du selv passe på at du får dette.

De første 3 årene kan du få overgangsstønad selv om du tar "ikke-godkjent" utdanning. Deretter kan du få overgangsstønad i inntil 2 år hvis du tar "godkjent" utdanning.

Se mer her :

http://www.lovdata.no/all/tl-19970228-019-044.html#15-6

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...