Benni1 Skrevet 25. januar 2001 Skrevet 25. januar 2001 Jeg er alenemor til en gutt på 7 måneder og mottar fødselspenger fra trygdekontoret t.o.m. mai d.å. Jeg har ingen jobb å gå tilbake til (da jeg sa den opp for å flytte). Siden jeg igjen er på flyttefot og ikke vet akkurat hvor jeg kommer til å bo enda er det vanskelig for meg å søke om barnehageplass slik situasjonen er nå. Jeg regner derfor med at jeg blir gående hjemme et halvt år ekstra. Jeg mottar allerede ca 2500,- i måneden i overgangsstønad. Vil denne kunne økes dersom jeg bestemmer meg for å bruke det halvåret til utdanning? Må utdanningen på noen måte være kodkjent av trygdekontoret, eller står jeg fritt til å velge f. eks. kurs som foregår via internett? 0 Siter
Irene Grøneng Skrevet 26. januar 2001 Skrevet 26. januar 2001 Hvis du står uten inntekt kan du kreve full overgangsstønad. Da får du også et ekstra småbarnstillegg (i barnetrygden) - erfaringsmessig må du selv passe på at du får dette. De første 3 årene kan du få overgangsstønad selv om du tar "ikke-godkjent" utdanning. Deretter kan du få overgangsstønad i inntil 2 år hvis du tar "godkjent" utdanning. Se mer her : http://www.lovdata.no/all/tl-19970228-019-044.html#15-6 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.