Gjest småhysterisk adoptivmor. Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 har nettopp adoptert fra Korea, og nå lurer jeg litt på om de opplysningene vi har fått om vår datter er riktige. Det står at hun er sunn og frisk, ingen skader eller funksjonshemninger. Men vet man feks om mor eller far har misbrukt alkohol, narkotika under svangerskapet? Eller om barnet har vært mye syk i den første perioden av sitt liv. Kanskje er jeg bare hysterisk, men jeg skulle så gjerne visst om de fra barnehjemmet ville fortalt meg det om det var noe som ikke var helt bra med min nyfødte datter. Hun har vært mye syk siden hun kom. Hun har smilt kun noen få ganger og det har vært til pappaen og ikke til meg:(. Litt sårt at hun føler seg mer konfortabel hos han enn hos meg. Vet dere om informasjonen dere har fått fra barnehjemmet er til å stole på? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/169346-hvor-mye-visste-dere-om-barnets-bakgrunn-f%C3%B8r-adopsjonen/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kimchi Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 Når det gjelder Korea så føler jeg meg helt sikker på at vi får vite alt det Holt vet. De fleste barn som adopteres fra Korea er gitt bort ved fødselen, og har dermed vært under Holts omsorg hele livet sitt. De følger barna grundig opp medisinsk, og vil fortelle adoptivforeldrene det som de har av informasjon. Hvordan biologisk mor har levd under svangerskapet har de bare hennes ord for. De følger vanligvis ikke opp mødrene under svangerskapet, så dersom mor har sagt at hun ikke har brukt alkohol under svangerskapet så har ikke Holt mulighet for å etterprøve dette. Dersom barnet har bodd en periode hos biologisk mor før det ble oppgitt for adopsjon vet jo Holt heller ikke så mye om denne perioden utenom det moren selv har fortalt. Vi fikk ved vår adopsjon vite om den minste lille forkjølelse vårt barn hadde hatt. Og de hadde hun hatt mange av, fordi når så mange spebarn bor så tett sammen som de gjør på Reception center så flyr basillene veggimellom... Hun var også en del forkjølet første tiden hjemme, sikkert både som følge av det å være mer ute i friluft, nye "bakterier i lufta i Norge" osv. Jeg ville tatt det helt med ro hvis jeg var deg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/169346-hvor-mye-visste-dere-om-barnets-bakgrunn-f%C3%B8r-adopsjonen/#findComment-1108897 Del på andre sider Flere delingsvalg…
thuva1365380402 Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 Jeg tror du kan stole på de opplysningene du får på helserapportene fra Sør-Korea. De er veldig flinke der til å følge opp barna. De får også de vaksinene de skal ha, sånn at de ikke trenger å ta de samme når man kommer til Norge. Vår sønn var 3,5 mnd ved overtakelsen i Sør-Korea, og han kom til fosterforeldre da han var 2 dager gammel. Han bodde hele tiden hos de samme fosterforeldrene. Det mest vanlige i Sør-Korea er jo at barna bor i fosterhjem og ikke på barnehjem. Men noen blir også overflyttet til barnehjemmet hos Holt dersom fosterhjemmet er langt unna Seoul. Vår sønn som nå er 21 mnd har kun vært forkjølet 2 ganger siden vi kom hjem med han 23.6.2003. Så han har vært lite syk i forhold til mange andre. Men dette varierer nok like mye som "norske" barn. Noen er jo mer forkjølet enn andre. Så vi har vært kjempeheldige med lite sykdom. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/169346-hvor-mye-visste-dere-om-barnets-bakgrunn-f%C3%B8r-adopsjonen/#findComment-1109034 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.