Gå til innhold

Når man mister en tvilling...

Anbefalte innlegg

Gjest Tullina

opplevde som liten at en av mine to søstre(som var tvillinger) døve plutselig. I ettertid så lurer jeg på hvordan det hadde vært å miste henne hvis hun var født alene. Følte at folk kunne tenke: ja, "men dere har jo fortsatt en til" og vi hadde jo fortsatt barnevogna og babyutstyr så ingen andre kunne vel egentlig vite at vi skulle hatt en til.

hun som døde var jo enegged tvilling også så jeg ser jo hele tiden hvordan hun ville sett ut. Litt merkelig det der.

Noen som har noen tanker om dette å miste en tvilling(eller trilling) for den saks skyld?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/169413-n%C3%A5r-man-mister-en-tvilling/
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Gjest levelenge

Jeg har 4 barn/ungdommer. I 3.svangerskap (15 år siden) fødte jeg en levende og en død tvilling. Tenker fortsatt på ham som døde, hvordan han hadde vært i dag... hadde han levet, hadde vi kanskje ikke fått et barn til etterpå (en kjempegutt - nå 14 år) - vanskelig tankegang..

• 3 uker senere...
Angela1365380318

Så en dokumenrat om et britisk par som fikk mange barn, tror det var 7linger, alle jenter en døde 6 overlevde. DForeldrene ble lei seg og sørget over den som døde, for de hadde jo mistet et barn på lik linge med andre som mister. Men de møtte ingen forståelse fordi "dere har jo seks andre nye barn" og "dere fikk jo så mange alikevel"

Når noen mister sitt alenefødte synest jeg alle rundt dem oppfatter det som en katastrofe, men det gjelder tydligvis dersom de både fikk barn som overlevde barn samtidig som de mistet.

Veldig rart synest jeg for man har jo mistet et barn uansett om man sitter igjen med 6 eller ingen babyer i huset. Kjenner også til en som fikk tvillinger og bare den ene levde til fødselen, de snakker aldri om det, men det er ganske lenge siden, kansje tok de det ikke så tungt siden barnet døde i løpet av svangerskapet, ikke ved fødselen, eller de synestdet er for vanskelig i snakke om, folk reagerer og sørger jo forsjellig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...