Noraførr Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Ville bare meddele en gledelig nyhet fra det noraførrske hjem ) Noraførr-mannen søkte sin statlige arbeidsgiver om lønnet velferdspermisjon, i forbindelse med den nært forestående hentereisen til Kina - og i dag kom følgende svar: "PERMISJON I FORBINDELSE MED ADOPSJON - INNVILGET Viser til deres søknad om velferdspermisjon og omsorgspermisjon forbindelse med adopsjon og henting av barn i Kina, datert 21.12.04, og uttalelse fra distriktssjef AN datert 21.12.04. I henhold til HTA Fellesbestemmelsene § 19 pkt 3 note 6 og § 22 innvilges du 2 ukers velferdspermisjon med lønn for å hente deres barn fra Kina og i tillegg omsorgspermisjon med lønn i 2 uker etter hjemkomsten. Velferdspermisjon: 24.01.-06.02.2005 Omsorgspermisjon: 07.02.-20.02.2005 Vi gratulerer og ønsker dere lykke til!" Vi har nesten ikke ord for hvor glade vi er! Så folkens; stå på og søk ... kanskje flere kan være like heldige som vi har vært. Må jo også legge til at jeg har fått velferdspermisjon med lønn i 12 arbeidsdager i forbindelse med reisa. So China here we come!! klem fra ei glad 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/169487-velferdspermisjon-nesten-ikke-til-%C3%A5-tro/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tidl. Aagot Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Gratulerer med så masse permisjon, i hele 4 uker, det er jo fantastisk! Jeg jobber i staten og har tenkt å prøve meg på noe av det samme. Velferdspermisjon burde gå greit, men omsorgspermisjon har jeg ikke hørt om før. Kan jeg spørre hvordan dere argumenterte med det? Er dette en etablert ordning? Vi fikk tildeling i Hunan i desember, men siden vi er i AF så får vi ikke reise før 17. februar. Dere er virkelig heldige som har VB og får reise allerede 20. januar. Vi er mildt sagt frustrert og skuffet over at AF ikke har klart å få til det samme som VB her. Et annet spørsmål: Har du undersøkt med trygdekontoret når foreldrepermisjon/adopsjonspermisjonen trer i kraft? Vet du om det er ved fysisk overtakelse av barnet? I så tilfelle skjer jo det bare få dager etter at velferdspermisjonen din har begynt. Hvordan ordner du det i forhold til trygdekontoret? Dette ble mange spørsmål - håper allikevel du har tid til å svare! Gratulerer og klem fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/169487-velferdspermisjon-nesten-ikke-til-%C3%A5-tro/#findComment-1109959 Del på andre sider Flere delingsvalg…
kr-sund Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Heldiggriser :-) Dette er noe vi bare kan drømme om. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/169487-velferdspermisjon-nesten-ikke-til-%C3%A5-tro/#findComment-1109988 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pietra Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Gratulerer, dette var jo storartet. Godt å høre at byråkratiet kan overraske i positiv favør nå og da ;o) Og nå er det ikke lenge før dere drar heller. Spennende! Hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/169487-velferdspermisjon-nesten-ikke-til-%C3%A5-tro/#findComment-1110019 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Noraførr Skrevet 4. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2005 Gratulerer med så masse permisjon, i hele 4 uker, det er jo fantastisk! Jeg jobber i staten og har tenkt å prøve meg på noe av det samme. Velferdspermisjon burde gå greit, men omsorgspermisjon har jeg ikke hørt om før. Kan jeg spørre hvordan dere argumenterte med det? Er dette en etablert ordning? Vi fikk tildeling i Hunan i desember, men siden vi er i AF så får vi ikke reise før 17. februar. Dere er virkelig heldige som har VB og får reise allerede 20. januar. Vi er mildt sagt frustrert og skuffet over at AF ikke har klart å få til det samme som VB her. Et annet spørsmål: Har du undersøkt med trygdekontoret når foreldrepermisjon/adopsjonspermisjonen trer i kraft? Vet du om det er ved fysisk overtakelse av barnet? I så tilfelle skjer jo det bare få dager etter at velferdspermisjonen din har begynt. Hvordan ordner du det i forhold til trygdekontoret? Dette ble mange spørsmål - håper allikevel du har tid til å svare! Gratulerer og klem fra Først av alt; Gratulerer med ei lita kinaprinsesse til dere også!! Skjønner godt at dere (AF-søkere) både er frustrert og forbannet over at AF ikke greier å få avviklet hentereisen før CNY.Akkurat nå er i alle fall vi veldig glade for å bruke VB, selv om ikke de heller er "perfekte". Skal prøve å svare på spm. du har ) Ja, det er helt fantastisk at Noraførr-mannen fikk innvilget hele 4 uker sammenhengende med lønn. Den omsorgspermisjonen Noraførr-mannen fikk innvilget er de samme 2 ukene som fedre med hjemmelagde barn får etter at mor/barn kommer hjem fra sykehuset. Denne rettigheten er nedfelt i arbeidsmiljøloven - dog uten lønn der. I Statlige virksomheter gis disse 2 ukene med lønn - og vi har i søknaden argumentert med at alle fedre bør behandles likt - uavhening av hvilken måte man får barna sine på. Når det gjelder min velferdspermisjon med lønn fra arbeidsgiver, så kolliderer ikke det med den ordinære permisjonen. Også sist fikk jeg 12 arbeidsdager gitt av arbeidsgiver - hadde velferdsperm. t.o.m. den fredagen vi kom tilbake til Norge - og startet på den ordinære permisjonen den påfølgende mandagen. Vi blir å gjøre tilsvarende denne gangen også. I følge trygdekontoret starter "vanligvis" den ordinære permisjonen etter hjemkomst, men flere starter den undervegs på hentereisen - da må adopsjonsforeningen bekreftet hvilken dato man overtok omsorgen for barnet. Nå har vi ikke fått tilbakemelding fra Trygdekontoret ennå på vårt oppsett, men regner med at det er i orden denne gangen også. Håper at dette avklarte noen av spørsmålene dine. Ta gjerne kontakt hvis du lurer på mer ) E-postadressen er; [email protected] hilsen og klem fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/169487-velferdspermisjon-nesten-ikke-til-%C3%A5-tro/#findComment-1110032 Del på andre sider Flere delingsvalg…
fei1365380229 Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Gratulerer med så masse permisjon, i hele 4 uker, det er jo fantastisk! Jeg jobber i staten og har tenkt å prøve meg på noe av det samme. Velferdspermisjon burde gå greit, men omsorgspermisjon har jeg ikke hørt om før. Kan jeg spørre hvordan dere argumenterte med det? Er dette en etablert ordning? Vi fikk tildeling i Hunan i desember, men siden vi er i AF så får vi ikke reise før 17. februar. Dere er virkelig heldige som har VB og får reise allerede 20. januar. Vi er mildt sagt frustrert og skuffet over at AF ikke har klart å få til det samme som VB her. Et annet spørsmål: Har du undersøkt med trygdekontoret når foreldrepermisjon/adopsjonspermisjonen trer i kraft? Vet du om det er ved fysisk overtakelse av barnet? I så tilfelle skjer jo det bare få dager etter at velferdspermisjonen din har begynt. Hvordan ordner du det i forhold til trygdekontoret? Dette ble mange spørsmål - håper allikevel du har tid til å svare! Gratulerer og klem fra Åååå, jeg skjønner dere så veldig godt. Vi fikk tildeling med VB 4.desember for 2 år siden og fikk ikke reise før 16.februar. Den gangen fikk AF reise i begynnelsen av januar. Jeg husker jeg ringte og ringte VB med min frustrasjon og bønnfalte om at de måtte prøve å fremskynde reisen ). Lykke til med reisen. Når dere har henne i armene er den ekstra ventingen glemt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/169487-velferdspermisjon-nesten-ikke-til-%C3%A5-tro/#findComment-1110073 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nsa Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Så bra!!!!!!! Godt med arbeidsgivere som har skjønt det ;o) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/169487-velferdspermisjon-nesten-ikke-til-%C3%A5-tro/#findComment-1110173 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vanligvis motsatt Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Gratulerer med så masse permisjon, i hele 4 uker, det er jo fantastisk! Jeg jobber i staten og har tenkt å prøve meg på noe av det samme. Velferdspermisjon burde gå greit, men omsorgspermisjon har jeg ikke hørt om før. Kan jeg spørre hvordan dere argumenterte med det? Er dette en etablert ordning? Vi fikk tildeling i Hunan i desember, men siden vi er i AF så får vi ikke reise før 17. februar. Dere er virkelig heldige som har VB og får reise allerede 20. januar. Vi er mildt sagt frustrert og skuffet over at AF ikke har klart å få til det samme som VB her. Et annet spørsmål: Har du undersøkt med trygdekontoret når foreldrepermisjon/adopsjonspermisjonen trer i kraft? Vet du om det er ved fysisk overtakelse av barnet? I så tilfelle skjer jo det bare få dager etter at velferdspermisjonen din har begynt. Hvordan ordner du det i forhold til trygdekontoret? Dette ble mange spørsmål - håper allikevel du har tid til å svare! Gratulerer og klem fra At VB får reise før AF, er ihvertfall et unntak, Vanligvis er det jo motsatt, og VB som er frustrert over å måtte vente. Så jeg tror ikke vi AF'ere skal klage for mye på akkurat dette.. men jeg skjønner jo godt din frustrasjon, altså! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/169487-velferdspermisjon-nesten-ikke-til-%C3%A5-tro/#findComment-1110235 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Thekla71 Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Heldiggriser :-) Dette er noe vi bare kan drømme om. hei, jeg jobber også i kommunen og skal (forhåpentligvis ) på hentereise til Kina ,vår 06. kan du fortelle hvordan velferdspermisjom praktiseres i din kommune ?(med/uten lønn?) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/169487-velferdspermisjon-nesten-ikke-til-%C3%A5-tro/#findComment-1110257 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.