Gå til innhold

Permisjonsregler ....IGJEN...

Anbefalte innlegg

Gjest ViTo-Tre

Som jeg har skrevet i tidligere innlegg så skal min mann ta 100 % av permisjon ved vår neste adopsjon. Nå sier imidlertid trygdekontoret at det har kommet nye regler som tilsier at far ikke kan starte permisjon før man har kommet hjem fra hentereisen ??? Noen som kjenner til dette ? Ved vår første adopsjon var det meg som hadde permisjon og da startet den ved overtakelse av barnet.

Takknemlig for svar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/169505-permisjonsregler-igjen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

De MÅ jo ta feil?!? Det kan ikke lages regler som er forskjellige for mor og far?? Da må de i så tilfelle ha endret dem for alle?? Alt annet må jo være kjønnsdiskriminering, og det blir ikke noe bedre av at det er mannen som diskrimineres...

Håper du finner ut av det!

Beste hilsen fra

Gjest ViTo-Tre

Har akkurat snakket med trygdekontoret, og de kunne berolige med at når det gjelder adopsjon, så kan godt far starte permisjonsperioden.

Godt å høre at ikke alle er like firkanta. Jeg snakket også med trygdekontoret igjen(var min mann som ringte første gang) og de sa at det stod klinkende klart i reglene paragraf 14.18 3.ledd (uten at jeg helt vet hvilken lov) men at de skjønte at det var urettferdig så de ba meg skrive en klage så skulle de ta det opp på et møte ??? Merkelig hvordan noen kommuner kan gjøre det på den ene måten mens andre ikke kan......

Gjest May M - ingen fagperson

Godt å høre at ikke alle er like firkanta. Jeg snakket også med trygdekontoret igjen(var min mann som ringte første gang) og de sa at det stod klinkende klart i reglene paragraf 14.18 3.ledd (uten at jeg helt vet hvilken lov) men at de skjønte at det var urettferdig så de ba meg skrive en klage så skulle de ta det opp på et møte ??? Merkelig hvordan noen kommuner kan gjøre det på den ene måten mens andre ikke kan......

Regner med at det er retten til adopsjonspenger det er snakk om. Da er det Folketrygdloven som gjelder.

http://www.lovdata.no/all/tl-19970228-019-041.html#14-18

Hvis du er i jobb, så kan jeg ikke forstå at far ikke kan få adopsjonspenger. Regner også med at Velferdspermisjon eller ferie regnes som "i arbeid"

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...