Gå til innhold

er han psykopat?


lovise1

Anbefalte innlegg

Ikke for å ta ifra deg motet, men dette klarer du ikke å komme bort fra på egen hånd---

Alier deg med slekt og venner.

Ikke gå til politiet i første omgang - uten at du og barna føler dere truet da.. ( i mitt tilfelle så var det noe av spillet hans) og jeg anmelte han -- det var jo det han ville-- han fikk oppmersomhet da-- og var først ute og fortalte sin historie og jeg ble uleven i dette.

Ikke dekk han, du lar han bare få lov til å fortsette dette spillet sitt da

Snakk med krisesenter.

Ikke barneværn!!

Du kan risikere å bli den som blir skadelidene da.

Kom deg bort , før han finner ut at han vil bruke det aller kjæreste du har - barna dine -

Han kan være den som går til barneværnet og påstår at du er en dårlig mor - og de vil faktisk bare se det fra den siden at : siden DU selv " tillater" at en slik mann bor under samme tak som deg, så er det til skade for dine barn - og igjenn vinner han.

Klarer du å se det??

Jeg vet at det ikke er lett, følelser, drømmen om at han skal vokne opp og at allt igjenn er rosenrødt

At han foralltid vil være din prins...

Jeg vet hva du snakker om..

Men om han er deg værdig, be han om å flytte, at han må gjøre noe med seg selv ( noe jeg tviler på kommer til å skje)

fall ikke for tårer, trusler, fine ord, be han om å bevise det i lengre tid at han mener det... selv om han IKKE får bo under samme tak som deg og barna, si at det er barna du har ansvaret for - ikke han og hans oppførsel..

Tro meg han vet presis hva han holder på med...

Hadde jeg hat små barn når jeg traff min "snille " type, så hadde jeg ikke hatt valg, men mine barn er voksne og lider under å se sin mor gå under pga en tyran.

( Vi bor ikke sammen)

Men som med deg , så tillatter en jo selv å bli behandlet slik ,pga denne kjærligheten til en mann som ikke fortjenner en!!!!!

Ser og forstår det du skriver.Er gentlig mest sint på meg selv, som har latt dette gå så langt. De periodene han er god, varer vel dobbelt så lenge som de periodene han ikke er god.Da er han nesten unormalt snill, og kveler meg nesten med sin kjærlighet.Og i de vonde periodene er han ikke alltid så stygg som det jeg har skrevet ned. Jeg har bare skrevet ned de verste episodene.Barna mine ser også at jeg er lei meg, selv om jeg prøver å skjule det så godt jeg kan.Har kastet ham ut nå, og han er i sin egen leilighet som han har hatt hele tiden selv om han bor med meg. Men vet at jeg må treffe ham igjen, for han har jo ting her.Han har også vært hos psykriater, som han fikk henvisning til.Han sender meg minst 10 tekstmeld for dagen og sier hvor mye han savner meg, elsker meg og vil at vi skal få dette til. Det er det samme som skjer hver gang, og det er her jeg sliter og føler meg stygg som likevel må avvise.Det er her jeg trenger hjelp, for vet ikke hvor lenge jeg klarer å si nei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 98
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • lovise1

    13

  • Orio

    2

  • SoriaMoria

    1

  • mil1365380270

    1

Mest aktive i denne tråden

Gjest diana2

Takk for at du ser det slik, og forstår.For folk tror det er noe i veien med meg som er sammen med en slik fyr. Men det jo nettopp de gode sidene som har gjort at jeg har holdt sammen med ham. Men skjønner nå at jeg må bryte ut......

Ingen - som IKKE selv har opplevd det - kan klare å sette seg inn i at det ikke er bare å bryte med en slik person..

en blir forvirret, har dårlig samvittighet, føler seg som et - og blir sett på av omverden, som et lusent, ondt,rett ut jævlig menneske som kan bryte med en person som har det så vont som han /henne som de "elsker å utgi seg for til andre og omverden.

Heller ikke klarer de å forstå - hva dette virkelig går ut på.

Men husk - du er ikke alene - der er flere en du aner som sliter med slike personer.

Som du - ser jeg min "snille " x- type som et menneske , som har det ondt, som jeg elsker, som jeg trodde på når han forklarte HVORFOR han gjorde det han gjorde mot meg ( det var enten pga alle andre eller - helst meg, det er noe galt med )og jeg forsøkte å forandre meg til den personen han ville jeg skulle være,i det øyeblikket- men det ble aldri bra nok for han - uansett hva jeg gjorde / sa .. ingen ting er bra nok

jeg har mer ondt av han en av meg selv , jeg ga han ømhet, varme, oppmerksomhet, forståelse.exc

( Han fortalte ganske tidlig at ALLE hadde vært utro mot han,alle ljøg på han, alle var missunlige på han , ville ødelegge for han exc (og jeg tenkte : stakkars mann, ikke rart at han er så usikker da, men det var helt til han var utro mot meg, og gjorde alle de tingene mot meg, som han påsto at alle andre hadde gjort mot han. og det gjorde han gang på gang mot meg - og jeg forsto meg i hjel på han stakkar.og meg har han sotte i samme bås som alle de andre før meg.

Det er desverre din forståelse,varme , godhet,svakhet, de legger merke til, og utnytter på det groveste!!

For de som ikke har opplevd dette problemet selv, så vil jeg nok virke på dem ,at jeg snakker ondt om den mannen jeg elsker , men som ikke kan bli min pga dette han påfører meg, men det er ikke grunnen for at jeg blottlegger tema, men for å belyse problemet en kommer opp i når en treffer en slik person - og at det ikke er SÅ lett å bryte med en som mange tror, selv om det er den eneste løsningen...

jeg selv måtte flytte til ukjent adresse, men holder meg "inne" med han i frykt for hans hevn, og nåde støt,

av kjærlighet og forståelse - og ser meg selv fra utsiden - gå til grunne.

men ved min avgjørelse om å flytte, får jeg anledning til å slikke mine sår,sette ting i perspektiv, finne meg selv igjenn - kansje komme ut av klørna hans.

Jeg vet jo av erfaring at han vil "bruke" meg som den som "er ond" til sin nye erobring, som han gjorde til meg ( erobringene hans har vært mange i disse tre årene, - han også stakk av i flere dager i strekk, og i ettertid så har jeg fått vite at han så klart ikke kunne være på to plasser samtidig, og derfor han enda terroiserer meg mantalt og følelsesmessig fortsatt, er bare for at han ikke har fått ordentlig napp/ noen andre ordentlig fast på kroken enda...og inntil da, så er jeg BRA NOK for han- til å brukes som hans "søppelbøtte" når dagen hans har vært trist og tung -

Ja allt det unormale er blitt helt normalt for meg - etter at jeg traff han..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest diana2

Ser og forstår det du skriver.Er gentlig mest sint på meg selv, som har latt dette gå så langt. De periodene han er god, varer vel dobbelt så lenge som de periodene han ikke er god.Da er han nesten unormalt snill, og kveler meg nesten med sin kjærlighet.Og i de vonde periodene er han ikke alltid så stygg som det jeg har skrevet ned. Jeg har bare skrevet ned de verste episodene.Barna mine ser også at jeg er lei meg, selv om jeg prøver å skjule det så godt jeg kan.Har kastet ham ut nå, og han er i sin egen leilighet som han har hatt hele tiden selv om han bor med meg. Men vet at jeg må treffe ham igjen, for han har jo ting her.Han har også vært hos psykriater, som han fikk henvisning til.Han sender meg minst 10 tekstmeld for dagen og sier hvor mye han savner meg, elsker meg og vil at vi skal få dette til. Det er det samme som skjer hver gang, og det er her jeg sliter og føler meg stygg som likevel må avvise.Det er her jeg trenger hjelp, for vet ikke hvor lenge jeg klarer å si nei...

slik har jeg hat det i tre år...

Tro meg ... det vil ikke bli bedre...

han sier at han går til psykolog?? vet du det med sikkerhet??

Det sa nemlig min også..

Alle de fine tekstmeldingen... overskygger alle de stygge....

Jeg har skreve en del her inne til deg... håper du leser det og kjenner du noe igjenn... så begynn heller å tenke på allt det fine du går glipp på med slik terror...

jeg hadde komt inn i en sirkel, hvor jeg trodde jeg ikke fortjente bedre behandling....

Min x- er også godheten selv når han vil oppnå noe for egen del....

han også sender meldinger om at han vil at vi skal klare det, at det bare er meg han elsker exc...

Så hvorfor mener de ikke det når de har en tilstede da , tror du??

Makt,

De vil at en skal føle seg like liten som de innerst inne føler seg...

Vil bryte en ned, da føler det seg bedre...

Vær så snill, ikke gå på den flere ganger...

Jeg ga han 1000 vis av tjanser , hva hadde jeg igjenn for det..??

Jeg har innfunnet meg med å elske han i mitt hjerte, forsøke å glemme allt det onde, tenke tilbake på den første tiden da allt var bra... lide meg igjennom det uten å bli bitter.

For blir jeg bitter, så har han vunnet / tatt i fra meg yttligere en ting, og det er kun jeg selv som vil lide av å bli bitter.. jeg vil da bare fortsette der han slapp taket .bryte meg "selv" ned

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest diana2

Løsningen må vel være å bryte helt med ham -- og ikke gjenoppta forholdt selv om han skulle vise seg å oppføre seg ordentlig i en periode.

En skal jo ikke dra alle over en kam, men jeg er til dels enig med deg...

Men mener personen alvår, får hjelp med sine egne problemer, gjør noe med seg selv, innser at det er den eneste muligheten før de skader andre psykisk og fysisk - så beviser jo det at personen i allefall ikke er psykopat,at han / hun mener det og fortjener støtte og oppmuntring og en tjanse til??

Jeg snakker ikke da om i morgen, om en uke... for slikt tar tid... men på lengre sikt??

Men ja, ikke godta å bli behandlet dårlig - selv sette sine begrensninger for hva en aksepterer uten frykt for hevn og ondskap fra personen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tjohooo

Kjenner to kvinner med den diagnosen som er voldelige og en mann som overhodet IKKE vil gjøre en flue fortred.

Hm.. merkelig. Rart at folk med samme diagnose kan være så forskjellige. Hadde det ikke vært hensiktsmessig å delt opp denne båsen litt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest diana2

Løsningen må vel være å bryte helt med ham -- og ikke gjenoppta forholdt selv om han skulle vise seg å oppføre seg ordentlig i en periode.

Om du elsker et menneske høyt og inderlig, og vil at forholdet skal vare, hva gjør du da??

Dømmer et menneske umiddlebart og stikker din vei??

Så lett er det desverre ikke... i allefall ikke for meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest diana2

Hm.. merkelig. Rart at folk med samme diagnose kan være så forskjellige. Hadde det ikke vært hensiktsmessig å delt opp denne båsen litt?

??? utdyp er du grei??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tjohooo

??? utdyp er du grei??

Altså.. en med diagnosen er stort sett deprimert, usikker på seg selv, ustabil i humøret men eller snill og samvittighetsfull som dagen er lang og gjør ikke en flue fortred, og en annen sloss, er manipulerende, slem, utspekulert, og svinger i humøret. Vanskelig å tro at det kan dreie seg om samme tilstand, liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tjohooo

Kjenner du igjenn dette:?

Du treffer han og har vanskelig for å tro at "akuratt du er så heldig å treffe en så øm fin mann." allt ved han virker helt (litt for ) perfekt.

Han oppvarter deg som en prinsesse ( i begynnelsen ) blant andre.

Binder til seg "dine" barn, er venn , hjelpsom mot dem, får dem til å like seg?

Men med deg så forandrer han holdning , får makt over deg - på en utspekulært måte.. provuserer deg som foreks, ute blant folk slik at du skal miste fatningen - det er jo du som er gal , ser dere , er grunnen han har

Tro meg han har en grunn for sin oppførsel, til senere "eget" bruk - mot deg.!!

Og han har alltid en forklaring på hvorfor DU gjorde - mot han - det han gjør mot deg - til barna dine, og til andre.

Når uværet er over - så er han prinsen din igjenn- for en stakkarslig stund - og du sitter igjenn og vet ikke hva du skal tro - at det kansje var pga at du sa ditt og datt - gjorde slik og slik - og at det kansje er håp for dere alike vell og du får skyldfølelse??

Forvirrelse -

Han knytter de rette båndene for at du ikke skal slippe unna ( bruker barna dine, allt og alle for å bryte deg ned....om du våger å bryte med han, så kommer kaoset han lager? )

Kjenner du igjenn dette, så har jeg bare en ting å råde deg til... KOM DEG BORT FRA HAN!!!

Sånn er det...

Ekte prinser finnes bare i eventyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest diana2

For meg er diagnose viktig for å vite om han kan hjelpes. Har lest at psykopati ikke kan helbredes. Hvis det er noe som kan hjelpe ham, er det ingenting jeg vil mer. Jeg elsker ham, og barna elsker ham. Barna har ikke opplevet ham slik som jeg. Han er verdens snilleste når han ikke har disse periodene.

jeg også var av den oppfattningen, ville hjelpe han...

Men det GÅR ikke an å hjelpe en psykopat for de har ikke innsikt i at det er noe som er galt med dem.. det er alle de andre som det er noe galt med....

Og er ikke typen din psykopat, så går han selv inn for å søke hjelp til seg / for dere slik at forholdet kan reddes - om det er det han vil... og elsker deg og barna.

Hvorfor er han skilt??

Har du snakket med x-en hans / andre .. hvorfor forholdet til x-en sprak??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tjohooo

Om du elsker et menneske høyt og inderlig, og vil at forholdet skal vare, hva gjør du da??

Dømmer et menneske umiddlebart og stikker din vei??

Så lett er det desverre ikke... i allefall ikke for meg...

Du oppfører deg voksent og rasjonelt og setter deg og dine barn først. Det er mye nærmere ekte kjærlighet enn du noen gang vil ha for denne mannen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest diana2

Sånn er det...

Ekte prinser finnes bare i eventyr.

Takk du :) DET har jeg erfart på kroppen....

Men i sin tid kysset , jeg og kysset jeg frosken og han ble til min prins i min fantasi og drøm... men du .... jeg har våkna nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tjohooo

Takk du :) DET har jeg erfart på kroppen....

Men i sin tid kysset , jeg og kysset jeg frosken og han ble til min prins i min fantasi og drøm... men du .... jeg har våkna nå :)

Ja men det som er greia for veldig mange som blir låst i en sånn situasjon, er at de innerst inne drømmer om en helt som skal komme og løfte dem opp og sette dem på pidestall og forgylle hverdagen deres så sinnsykt. Slike fyrer kan lukte slike drømmer på lang avstand.

Kjenner svært få godt voksne og modne mennesker med beina på jorda, god selvfølelse, trygghet, og en realistisk holdning til andre mennesker/forhold som har hatt problemer med å komme seg ut av en slik situasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest diana2

Du oppfører deg voksent og rasjonelt og setter deg og dine barn først. Det er mye nærmere ekte kjærlighet enn du noen gang vil ha for denne mannen.

Det var det aldrig noen tvil om hva jeg skulle gjøre.... men da jeg forklarte dette til han om grunnen for at han og jeg ikke kunne bo sammen , (selv om mine barn er voksne og ikke bor hjemme - så ville de sitte og lide under at de viste at jeg ikke hadde det så bra sammen med denne mannen)

jeg innsåg vel tidlig at det ikke vil bli bedre men værre om vi var gift ( han ville gifte seg veldig kvikt) eller var samboere.

Forholdet bør jo funke sån noen lunde om en velger å bo sammen... og det er godt å komme hjem til noen ........... men til slikt ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest diana2

Ja men det som er greia for veldig mange som blir låst i en sånn situasjon, er at de innerst inne drømmer om en helt som skal komme og løfte dem opp og sette dem på pidestall og forgylle hverdagen deres så sinnsykt. Slike fyrer kan lukte slike drømmer på lang avstand.

Kjenner svært få godt voksne og modne mennesker med beina på jorda, god selvfølelse, trygghet, og en realistisk holdning til andre mennesker/forhold som har hatt problemer med å komme seg ut av en slik situasjon.

Jeg var en av de som HADDE beina på joret...

Jeg hadde fast full jobb...

egen bolig... mye penger.. mange venner........ men i dag????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

slik har jeg hat det i tre år...

Tro meg ... det vil ikke bli bedre...

han sier at han går til psykolog?? vet du det med sikkerhet??

Det sa nemlig min også..

Alle de fine tekstmeldingen... overskygger alle de stygge....

Jeg har skreve en del her inne til deg... håper du leser det og kjenner du noe igjenn... så begynn heller å tenke på allt det fine du går glipp på med slik terror...

jeg hadde komt inn i en sirkel, hvor jeg trodde jeg ikke fortjente bedre behandling....

Min x- er også godheten selv når han vil oppnå noe for egen del....

han også sender meldinger om at han vil at vi skal klare det, at det bare er meg han elsker exc...

Så hvorfor mener de ikke det når de har en tilstede da , tror du??

Makt,

De vil at en skal føle seg like liten som de innerst inne føler seg...

Vil bryte en ned, da føler det seg bedre...

Vær så snill, ikke gå på den flere ganger...

Jeg ga han 1000 vis av tjanser , hva hadde jeg igjenn for det..??

Jeg har innfunnet meg med å elske han i mitt hjerte, forsøke å glemme allt det onde, tenke tilbake på den første tiden da allt var bra... lide meg igjennom det uten å bli bitter.

For blir jeg bitter, så har han vunnet / tatt i fra meg yttligere en ting, og det er kun jeg selv som vil lide av å bli bitter.. jeg vil da bare fortsette der han slapp taket .bryte meg "selv" ned

Tusen takk for ditt engasjement! Det du har skrevet til meg skal jeg huske på, og ta med meg i min kamp for å kvitte meg med ham følelsesmessig. Jeg er egentlig en sterk og selvstendig person, men ser hvordan jeg har forandret meg. De som har kjent meg før, sier de ikke kjenner meg igjen lenger.

Takker igjen for at du gir av deg selv, for å hjelpe.. Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg også var av den oppfattningen, ville hjelpe han...

Men det GÅR ikke an å hjelpe en psykopat for de har ikke innsikt i at det er noe som er galt med dem.. det er alle de andre som det er noe galt med....

Og er ikke typen din psykopat, så går han selv inn for å søke hjelp til seg / for dere slik at forholdet kan reddes - om det er det han vil... og elsker deg og barna.

Hvorfor er han skilt??

Har du snakket med x-en hans / andre .. hvorfor forholdet til x-en sprak??

Det er jo det som er det verste.. Da jeg traff ham fikk jeg høre av venner som kjente noen som hadde vært sammen med ham at han var slik. Men jeg hadde aldri vært så forelsket før og kunne ikke tro det jeg hørte. I dag kan jeg fortelle verre ting enn det jeg selv fikk høre.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest diana2

Altså.. en med diagnosen er stort sett deprimert, usikker på seg selv, ustabil i humøret men eller snill og samvittighetsfull som dagen er lang og gjør ikke en flue fortred, og en annen sloss, er manipulerende, slem, utspekulert, og svinger i humøret. Vanskelig å tro at det kan dreie seg om samme tilstand, liksom.

dette virker ikke som en psykopat..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest diana2

Altså.. en med diagnosen er stort sett deprimert, usikker på seg selv, ustabil i humøret men eller snill og samvittighetsfull som dagen er lang og gjør ikke en flue fortred, og en annen sloss, er manipulerende, slem, utspekulert, og svinger i humøret. Vanskelig å tro at det kan dreie seg om samme tilstand, liksom.

dette er IKKE en psykopat.......... Altså.. en med diagnosen er stort sett deprimert, usikker på seg selv, ustabil i humøret men eller snill og samvittighetsfull som dagen er lang og gjør ikke en flue fortred,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest diana2

Altså.. en med diagnosen er stort sett deprimert, usikker på seg selv, ustabil i humøret men eller snill og samvittighetsfull som dagen er lang og gjør ikke en flue fortred, og en annen sloss, er manipulerende, slem, utspekulert, og svinger i humøret. Vanskelig å tro at det kan dreie seg om samme tilstand, liksom.

søk på psykopati og du vil finne trekkene hos en psykopat..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...