Gå til innhold

er han psykopat?


lovise1

Anbefalte innlegg

Gjest diana2

Tusen takk for ditt engasjement! Det du har skrevet til meg skal jeg huske på, og ta med meg i min kamp for å kvitte meg med ham følelsesmessig. Jeg er egentlig en sterk og selvstendig person, men ser hvordan jeg har forandret meg. De som har kjent meg før, sier de ikke kjenner meg igjen lenger.

Takker igjen for at du gir av deg selv, for å hjelpe.. Klem

vet du ... det du skriver har de sagt til meg og... og jeg var virkelig en sterk, selvstendig person.. men i dag?? kjenner meg som en liten lus som blir tråkket på 24 timer i døgnet... og er motsatsen av sterk og selvstendig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 98
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • lovise1

    13

  • Orio

    2

  • SoriaMoria

    1

  • mil1365380270

    1

Mest aktive i denne tråden

Gjest diana2

Det er jo det som er det verste.. Da jeg traff ham fikk jeg høre av venner som kjente noen som hadde vært sammen med ham at han var slik. Men jeg hadde aldri vært så forelsket før og kunne ikke tro det jeg hørte. I dag kan jeg fortelle verre ting enn det jeg selv fikk høre.....

si meg en ting???

Vi snakker ikke om samme mannen vell?? det er skremmende likt det du beskriver, og jeg forstår deg...det er ikke lett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest diana2

Til lovise1

Kan du smile

gjennom tårer når din drøm blir knust til støv ?

Kan du skimte nye vårer

gjennom høstens visne løv?

Kan du glemme sorg og smerte,

hån og urett, spott og svik,

uten bitterhet i hjerte?

Ja, da er du meget rik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest diana2

Du forstår mye... Takk for det.

Har kastet ham ut og vet seiøst at jeg bare må ut av dette forholdet. Barna mine har sin far utenom, men er faktisk veldig glad i ham, for han er faktisk veldig snill med dem. Tar de med på fjellet, har lært dem å stå på ski, hjelper dem med lekser når ikke jeg kan osv. men jeg vet at jeg likevel må ut av forholdet. Men det er ikke lett...

Kunne godt ha tenkt meg å skrive stikkord til deg og fått ja eller nei på hos deg ang. dette.. er det mulig??

(Nysjerrig på likhetstrekk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne godt ha tenkt meg å skrive stikkord til deg og fått ja eller nei på hos deg ang. dette.. er det mulig??

(Nysjerrig på likhetstrekk)

bare skriv det du vil du.. skal svare så godt jeg kan...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne godt ha tenkt meg å skrive stikkord til deg og fått ja eller nei på hos deg ang. dette.. er det mulig??

(Nysjerrig på likhetstrekk)

Uansett, så er det godt å snakke med noen som kjenner seg igjen i dette. Får meg til å føle enda mer at dette ikke er min skyld og at jeg har rett i å tenke slik jeg gjør...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest diana2

Uansett, så er det godt å snakke med noen som kjenner seg igjen i dette. Får meg til å føle enda mer at dette ikke er min skyld og at jeg har rett i å tenke slik jeg gjør...

ja du har rett til det, og det er ikke din feil...

Du skal ikke bli behandlet ille... hva slags kjærlighet er det??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest diana2

Uansett, så er det godt å snakke med noen som kjenner seg igjen i dette. Får meg til å føle enda mer at dette ikke er min skyld og at jeg har rett i å tenke slik jeg gjør...

spørsmålene jeg kunne tenkt meg å stille er ganske personlig...

Kunne du tenke deg å maile til meg...

vi kunne ha holdt kontakten...

kansje det kan være hjelp til hver andre, for jeg vet selv hva det er å sitte og føle at allt er ens egen feil... og en føler seg ganske så alene.. motløs og har da enda lettere for å falle i fellen igjenn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

spørsmålene jeg kunne tenkt meg å stille er ganske personlig...

Kunne du tenke deg å maile til meg...

vi kunne ha holdt kontakten...

kansje det kan være hjelp til hver andre, for jeg vet selv hva det er å sitte og føle at allt er ens egen feil... og en føler seg ganske så alene.. motløs og har da enda lettere for å falle i fellen igjenn..

Kjempeglad du spurte!

Adr er:

[email protected]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorvidt mannen er psykopat eller ikke er av liten betydning.

Det som har betydning, er at han er i ferd med å ødelegge ditt og ditt barns liv - for ikke å snakke om den jenta som er uheldig nok til å ha ham som far.

Om du er sterk nok, ta kontakt med krisesenter/barnevern e.l. instans for hjelp og rådgivnig - før det er for sent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tjohooo

Det var det aldrig noen tvil om hva jeg skulle gjøre.... men da jeg forklarte dette til han om grunnen for at han og jeg ikke kunne bo sammen , (selv om mine barn er voksne og ikke bor hjemme - så ville de sitte og lide under at de viste at jeg ikke hadde det så bra sammen med denne mannen)

jeg innsåg vel tidlig at det ikke vil bli bedre men værre om vi var gift ( han ville gifte seg veldig kvikt) eller var samboere.

Forholdet bør jo funke sån noen lunde om en velger å bo sammen... og det er godt å komme hjem til noen ........... men til slikt ??

Som oftest nytter det ikke forklare. Man må bare si takk, men nei takk. "Du er ikke helt min type" og lignende. Klart og tydelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tjohooo

Jeg var en av de som HADDE beina på joret...

Jeg hadde fast full jobb...

egen bolig... mye penger.. mange venner........ men i dag????

Var det ikke noe i deg som tenkte at "dette er for godt til å være sant", "normale voksne menn oppfører seg ikke på denne måten ("prinse-måten")" o.l?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest tjohooo

dette virker ikke som en psykopat..

Nei nå var det snakk om variasjoner innen emosjonell ustabil pf. her. Utenfor tema men.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tjohooo

dette er IKKE en psykopat.......... Altså.. en med diagnosen er stort sett deprimert, usikker på seg selv, ustabil i humøret men eller snill og samvittighetsfull som dagen er lang og gjør ikke en flue fortred,

Noen med emosjonell ustabil pf gjør definitivt "fluer fortred". Men slett ikke alle. Som sagt, utenfor tema.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest diana2

Var det ikke noe i deg som tenkte at "dette er for godt til å være sant", "normale voksne menn oppfører seg ikke på denne måten ("prinse-måten")" o.l?

Tro meg... det var rene bjelleklangen i huet mitt angående " for godt til å være sandt " ... men det var lett for han å overtale meg og bortforklare alle klokkene , og jeg selv var forblindet av kjærlighet... og tilga det meste....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest diana2

Som oftest nytter det ikke forklare. Man må bare si takk, men nei takk. "Du er ikke helt min type" og lignende. Klart og tydelig.

det høres jo ganske så enkelt og lett ut...... men i praksis?????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tjohooo

Tro meg... det var rene bjelleklangen i huet mitt angående " for godt til å være sandt " ... men det var lett for han å overtale meg og bortforklare alle klokkene , og jeg selv var forblindet av kjærlighet... og tilga det meste....

Jeg har fremdeles vanskelig for å tro at en person som er moden og psykisk frisk kan være så flink til å bortforklare ovenfor seg selv. Særlig når man har fler enn seg selv å tenke på (barn).

Men hva vet vel jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tjohooo

Tro meg... det var rene bjelleklangen i huet mitt angående " for godt til å være sandt " ... men det var lett for han å overtale meg og bortforklare alle klokkene , og jeg selv var forblindet av kjærlighet... og tilga det meste....

Jeg har fremdeles vanskelig for å tro at en person som er moden og psykisk frisk kan være så flink til å bortforklare ovenfor seg selv. Særlig når man har fler enn seg selv å tenke på (barn).

Men hva vet vel jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...