Gå til innhold

er han psykopat?


lovise1

Anbefalte innlegg

Gjest tjohooo

det høres jo ganske så enkelt og lett ut...... men i praksis?????

Nei LETT er det såvisst ikke.

Men det må gjøres. Er man voksen og moden, så gjør man det. Klart og tydelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 98
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • lovise1

    13

  • Orio

    2

  • SoriaMoria

    1

  • mil1365380270

    1

Mest aktive i denne tråden

Gjest diana2

Jeg har fremdeles vanskelig for å tro at en person som er moden og psykisk frisk kan være så flink til å bortforklare ovenfor seg selv. Særlig når man har fler enn seg selv å tenke på (barn).

Men hva vet vel jeg.

For meg var det en lang og tung

men jeg tok erfære(var så langt nede pga han at jeg ville ta livet av meg) jeg stokk av mine egne tanker, og kom til... hvorfor skulle jeg ta livet av meg...?? det var ikke jeg som gjorde allt det her... og innsåg at den eneste løsningen for meg var å flytte , komme meg bort... da fikk jeg også pusterom til å bearbeide alle mine følelser og sette allt i et annet perspektiv...

Allt er ikke fullt så skremmende for meg nå når jeg vet at han IKKE bare kan stå utenfor med et knips... ( han må i tilfelle ta båt i 1.1/2 t for å komme hit - og han hater båt og blir båtsyk for det minste...

Men nå har han sendt meldinger til meg om at han har flyttet til denne "byen" Hva gjør jeg da???? flytter igjenn??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tjohooo

For meg var det en lang og tung

men jeg tok erfære(var så langt nede pga han at jeg ville ta livet av meg) jeg stokk av mine egne tanker, og kom til... hvorfor skulle jeg ta livet av meg...?? det var ikke jeg som gjorde allt det her... og innsåg at den eneste løsningen for meg var å flytte , komme meg bort... da fikk jeg også pusterom til å bearbeide alle mine følelser og sette allt i et annet perspektiv...

Allt er ikke fullt så skremmende for meg nå når jeg vet at han IKKE bare kan stå utenfor med et knips... ( han må i tilfelle ta båt i 1.1/2 t for å komme hit - og han hater båt og blir båtsyk for det minste...

Men nå har han sendt meldinger til meg om at han har flyttet til denne "byen" Hva gjør jeg da???? flytter igjenn??

Hvis du gir null respons over tid, noe jeg tviler på at du har greid, og innstiller deg på å aldri, aldri ha kontakt med han igjen, går han lei og finner seg ei ny dame han kan holde på sånn med. Hvor lenge det tok for eksene hans etter at de hadde NULL kontakt med han, kan være en pekepinn på hvor lang tid det kommer til å ta for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tjohooo

For meg var det en lang og tung

men jeg tok erfære(var så langt nede pga han at jeg ville ta livet av meg) jeg stokk av mine egne tanker, og kom til... hvorfor skulle jeg ta livet av meg...?? det var ikke jeg som gjorde allt det her... og innsåg at den eneste løsningen for meg var å flytte , komme meg bort... da fikk jeg også pusterom til å bearbeide alle mine følelser og sette allt i et annet perspektiv...

Allt er ikke fullt så skremmende for meg nå når jeg vet at han IKKE bare kan stå utenfor med et knips... ( han må i tilfelle ta båt i 1.1/2 t for å komme hit - og han hater båt og blir båtsyk for det minste...

Men nå har han sendt meldinger til meg om at han har flyttet til denne "byen" Hva gjør jeg da???? flytter igjenn??

Ikke misforstå meg; jeg tviler ikke på at du KOMMER TIL å greie det. For det MÅ du, skal du få en slutt på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest diana2

Hvis du gir null respons over tid, noe jeg tviler på at du har greid, og innstiller deg på å aldri, aldri ha kontakt med han igjen, går han lei og finner seg ei ny dame han kan holde på sånn med. Hvor lenge det tok for eksene hans etter at de hadde NULL kontakt med han, kan være en pekepinn på hvor lang tid det kommer til å ta for deg.

Du har rett i allt det der...

Men ikke ta fra meg håpet om at jeg skal klare dette her... for han holder fortsatt på å plage X-ene sine også--

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest diana2

Du har rett i allt det der...

Men ikke ta fra meg håpet om at jeg skal klare dette her... for han holder fortsatt på å plage X-ene sine også--

Jeg har spurt dem om vi kan gå sammen om å anmelde han .... men de tør simpelt hen ikke og han ELSKER politi og advokater.... så det er som å kaste mat til løven...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest diana2

Jeg har spurt dem om vi kan gå sammen om å anmelde han .... men de tør simpelt hen ikke og han ELSKER politi og advokater.... så det er som å kaste mat til løven...

Slik som dette har han holdt på i 30 år , uten at det har fått konsikvenser for han... og jeg har kun kjent han i 3..... så hva kan lille jeg røske opp med ?????

Nei dette orker jeg ikke... det eneste jeg ønsker meg er å få leve i fred... ha et normalt liv igjenn... noe han tydligen mener at jeg ikke har livs rett på!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tjohooo

Du har rett i allt det der...

Men ikke ta fra meg håpet om at jeg skal klare dette her... for han holder fortsatt på å plage X-ene sine også--

Hvis de også har anmeldt, står du sterkere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest diana2

Hvis de også har anmeldt, står du sterkere.

jeg vet det, men jeg orker simpelt hen ikke allt det her...

før jeg traff han, så hadde jeg et normalt liv...

Det er som om jeg har komt inn i en sjokk tilverelse.. går som en sombi...han peprer meg med allt mulig negativt hele dagen.

Som jeg har sagt til venner av meg : "jeg føler han har satt meg inn i en skrekk film, med meg i hovedrollen, og jeg kjemper febrilsk for å komme meg ut ....

men uansett hva jeg gjør, uansett hva jeg sier -- jeg gjør det alldri bra nok, og sier det alldri rett nok . han blir aldri fornøyd.

Allt det som er unormalt blir normalt sammen med han ...en gjør som han sier ... ellers...!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tjohooo

jeg vet det, men jeg orker simpelt hen ikke allt det her...

før jeg traff han, så hadde jeg et normalt liv...

Det er som om jeg har komt inn i en sjokk tilverelse.. går som en sombi...han peprer meg med allt mulig negativt hele dagen.

Som jeg har sagt til venner av meg : "jeg føler han har satt meg inn i en skrekk film, med meg i hovedrollen, og jeg kjemper febrilsk for å komme meg ut ....

men uansett hva jeg gjør, uansett hva jeg sier -- jeg gjør det alldri bra nok, og sier det alldri rett nok . han blir aldri fornøyd.

Allt det som er unormalt blir normalt sammen med han ...en gjør som han sier ... ellers...!!

Ja, sånn er det. Og nå må du gjøre det som trengs for å fjerne deg fra den situasjonen. En mulighet er å bo på krisesenter og "få igjen pusten" en stund.

Og hvorfor har du ikke skaffet deg hemmelig nr?

Jeg tror deler av problemet ditt er at du ikke VIL kutte kontakten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest diana2

Ja, sånn er det. Og nå må du gjøre det som trengs for å fjerne deg fra den situasjonen. En mulighet er å bo på krisesenter og "få igjen pusten" en stund.

Og hvorfor har du ikke skaffet deg hemmelig nr?

Jeg tror deler av problemet ditt er at du ikke VIL kutte kontakten.

Jeg har hatt hemmelig tlf nr... men da sto han på døren, lånte stigen til husverten min og kom seg ulovlig inn hos meg og tok (helst ) klær av meg

Nektet plent når politiet spurte han om dette...

Jeg har ikke problemer med å lese hans meldinger nå... hvor dumt det en høres ut, så kjennes det litt beroligende, for etter allt dette, så har jeg jo lært meg å kjenne hans måtte å gå frem på og har lært meg å "Lese budskapet " hans.... og kan dermed komme meg unna tidsnok... mine søsken bor ikke så langt unna her...Men jeg svarer ALdri på tlf hans lengre, heller ikke på meldingene hans ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tjohooo

Jeg har hatt hemmelig tlf nr... men da sto han på døren, lånte stigen til husverten min og kom seg ulovlig inn hos meg og tok (helst ) klær av meg

Nektet plent når politiet spurte han om dette...

Jeg har ikke problemer med å lese hans meldinger nå... hvor dumt det en høres ut, så kjennes det litt beroligende, for etter allt dette, så har jeg jo lært meg å kjenne hans måtte å gå frem på og har lært meg å "Lese budskapet " hans.... og kan dermed komme meg unna tidsnok... mine søsken bor ikke så langt unna her...Men jeg svarer ALdri på tlf hans lengre, heller ikke på meldingene hans ...

Vet hvordan det er.

Min sluttet HELT da han til slutt ble lagt i bakken av en ilsint venn av meg med klar beskjed om å ligge unna meg.

Du har ikke to sterke, skumle bekjente som kan dra bort og si han et alvorsord?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest diana2

Vet hvordan det er.

Min sluttet HELT da han til slutt ble lagt i bakken av en ilsint venn av meg med klar beskjed om å ligge unna meg.

Du har ikke to sterke, skumle bekjente som kan dra bort og si han et alvorsord?

Det rådet har jeg fått mang en gang--- men er jeg noe bedre en han da , om jeg bruker samme metode som han ??

True , skremme???

Og med han , vet du hva som kommer til å skje da??

han anmelder personene for vold ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest tjohooo

Det rådet har jeg fått mang en gang--- men er jeg noe bedre en han da , om jeg bruker samme metode som han ??

True , skremme???

Og med han , vet du hva som kommer til å skje da??

han anmelder personene for vold ....

De skal da ikke bruke vold mot han, bare si at nok er nok, og nå holder han seg unna. Slike menn fatter ofte ikke beskjeden før det kommer fra noen de kan ha respekt for (menn - store.)

Om han blir "truet" til å holde seg VEKK fra deg, så er det noe helt annet enn at han truer deg med hva han skal gjøre mot deg.

Men for at dette skal gå riktig for seg, må nok mennene som oppsøker han være avbalanserte, modne og seriøse. Hvis ikke blir det bare ståk. Men nå må du ikke sette i gang en stor plan om dette, enten så kjenner du noen slike karer som bryr seg om deg og har sett seg lei på hvordan han holder på, eller så gjør du det ikke. Ikke bland inn ukjente folk, og ikke lag noe stort oppstyr. Og det forutsetter også at du greier å gi NULL lyd fra deg i ettertid. Ikke så mye som en eneste liten melding. Nå er du vant til masse drama, og da er det fort gjort å bli litt ufrivillig hekta på det sånn at du selv handler "dramatisk".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valnøtt

Hvis det har pels, fire bein, hale og sier voff voff, spiller det da noen rolle hva vi kaller det?

Du vet hva han er. Om han har en diagnose som er sånn eller slik, en personlighet som passer imønster a eller b, det spiller ingen rolle.

Dette er en veldig farlig mann! Du vet hva du MÅ gjøre. Du skal se din sønn i øynene og vite at du har gjort det du kunne for å ta vare på ham, det kan du ikke nå!

Ikke glem også at du har en sønn - han vil ta forbilde i konfliktløsning for eksempel av din samboer - vil du virkelig at barnebarna dine skal gå gjennom det ditt barn går gjennom nå?

Denne kjeden kan bryts, og alle kan få det bra, men det er BARE DU som kan gjøre det. Bryt all kontakt med gærningen, oppsøk et krisesenter og kom deg unna!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valnøtt

Du forstår mye... Takk for det.

Har kastet ham ut og vet seiøst at jeg bare må ut av dette forholdet. Barna mine har sin far utenom, men er faktisk veldig glad i ham, for han er faktisk veldig snill med dem. Tar de med på fjellet, har lært dem å stå på ski, hjelper dem med lekser når ikke jeg kan osv. men jeg vet at jeg likevel må ut av forholdet. Men det er ikke lett...

Han er ikke snill med dem. Han banker jo deg. Og skremmer gørra av dem.

Selv om de smiler til ham en gang imellom betyr ikke det at de har godt av å være i nærheten av ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valnøtt

Jamen tror du ærlig talt han vil forandre seg dersom han vet at det er bare å komme tilbake igjen når humøret er greit? Han trenger jo ikke forandre seg da! Du gjør det jammen lett for han å være syk.

Det er ikke sikkert han er syk heller - høres ut som om han rett og slett bare er en stor drittsekk.

Og enig med deg - det er ikke spes vellykket å hive han ut når det er krangel i lufta sålenge det stadig ender med vold...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valnøtt

Ungene har ikke opplevd noe mer enn disse episodene som er nevnt her. De er glad i ham, og han er veldig snill med dem. De vet ikke hvordan han er og de episodene som er nevnt her, har vi snakket om,Det er minst ett år siden de opplevde noe krangel mellom oss, for jeg er flink til å føle på meg når det skjer, og da få de unna.

Ungene kjenner din uro!

Det de har opplevd er faktisk mer enn noe barn skal oppleve.

Det at du har klart å holde levenet halvskjult for dem det siste året - å slutt 'a!

Hvis du ikke kvitter deg med denne fyren for godt, håper jeg noen ser hva som foregår slik at de kan ta bedre vare på barna dine enn du gjør!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tjohooo

Det er ikke sikkert han er syk heller - høres ut som om han rett og slett bare er en stor drittsekk.

Og enig med deg - det er ikke spes vellykket å hive han ut når det er krangel i lufta sålenge det stadig ender med vold...

Og så lenge han vet at han kan komme tilbake.

Da vet han jo at han kan få de utbruddene han vil, bli hivd ut, og så bare komme tilbake igjen når det passer han.

Noe annet ville det vært dersom hun hev han ut FOR GODT. Først da kunne han muligens starte en prosess som kunne lede til positiv forandring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...