Gå til innhold

Velferdspermisjon... IGJEN...!

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg vet at det er skrevet mye om velferdspermisjon, så jeg beklager å måtte plage dere...

Jeg er ansatt i kommune og skal søke velferdsperm i forbindelse med hentereise. Trodde det var en grei sak, men nå virker det helt håpløst (at jeg skal få med lønn, altsa). Er det slik for dere??? Man har ikke rett på velferdsperm med lønn??

Uff, hva gjør jeg nå da?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/169526-velferdspermisjon-igjen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da ville jeg forsøkt å finne ut om det finnes andre adoptanter hos samme arbeisdgiver (kommunen) som har fått tidligere.

Hvis det er, så skriver du en klage og henviser til dette.

Tror jeg ville skrevet en klage uansett jeg.

Ta med så mange gode argumenter du kan.

For all del: søk om velferdspermisjon selv om du muntlig får beskjed om at det er vanskelig. I disse trange tider i kommunene er de nok også tilbakeholdne med å gi permisjoner med lønn dersom det ikke er pålagt.

Du kan f eks begrunne med at du MÅ reise. Det er få land man kan få eskorte fra i dag. Min kommunale arbeidsgiver trodde det fremdeles var helt vanlig at adoptivbarn kom med eskorte. Dere "mister" også tre uker som fødende får før fødsel.Jeg nevnte også i søknaden mitt lave fravær fra jobb.

Det kan være godt å ha noen argumenter i bakhånd dersom du vil klage på et evt avslag på søknaden. Jeg hadde planlegt å bruke min kjennskap til permisjoner som er gitt til skiturer, korpsturer, utdanning m.m.

Da jeg forhørte meg muntlig hos min arbeidsgiver,var det en litt tilbakeholden tone. Men da jeg faktisk søkte, fikk jeg innvilget to uker velferdspermisjon med lønn.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...