Gå til innhold

10 år og tisser seg ut


Gjest Khibiny

Anbefalte innlegg

Gjest Khibiny

Jeg har en datter som blir 10 år om to måneder. Hun tisser seg fortsatt ut, både om dagen og om natten.Hun var tørr til hun ble 6 år. Etter det begynte hun å tisse seg ut. Først om dagen, nå også om natten. Vi har tidligere vært hos legen, han sa at det ikke feilte henne noe fysisk. Deretter tok vi kontakt med PP tjenesten. Vi har i flere måneder jobbet med at det er noe prykologisk, nå er jeg ikke sikker lenger og har tatt kontakt med legen.

Vi er nå henvist til sykehuset.

Jeg lurer på hva det kan være? Jeg har listet opp en rekke symtomer som hun har:

Hun småskvetter i boksa flere ganger om dagen, når hun hoster, nyser og hopper.

Hun småskvetter i senga om natten.

Urinen hennes er grumsete(hun tok en urinprøve i morrest).

Hun sier at synet hennes av og til blir "slørete".

Hun har vondt i underlivet etter at hun har tisset, (gjelder av og til).

Hun er slapp og uvel til tider.

Blodsukker prøven hennes var 4,9, da hadde hun ikke spist siden kl 10, dette var i 3 tiden.

Nå er det tatt blodprøver av henne, nyreprøver (kreatinin), blodprosent, hviteblodlegeme os senkning.

Jeg syntes forresten at håret hennes er blitt mørkere og mindre glansfult i det siste.

Har du noen formening om hva det kan være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Siri Harket, uroterapeut

Til Khibiny.Det kan være flere årsaker til at datteren din har begynnt å tisse på seg igjen. Det er bra at dere har fått en henvisning til sykehuset, slik at en kan utelukke at det er noe galt, noe det mest sannsynlig ikke er En del barn har lagt seg til dårlige dovaner. Går hun lenge uten å gå på toalettet? Tisser hun flere ganger i timen?Er det veldig hast når hun skal på do?Sitter hun mye på huk?Barn skal gå på do minst 4 - 5 ganger pr. dag. En del barn holder seg det meste av dagen. Det resulterer i lekkasjeproblemer. Det at hun skvetter når hun er i aktivitet kan skyldes at hun har en overfyllt blære.Småskvetting kan også ha årsak i en urinveisinfeksjon. Da har man ofte grumsete urin, tisser ofte og føler seg uvel og slapp.Som du ser er det nok bra med en nærmere gjennomgang av alle symptomene hennes når du kommer til legen.Mitt råd foreløpig er å pass på at hun går på toalettet jenvt hele dagen og at hun bruker god tid på do. Hun bør sitte i en stilling hvor hun slapper godt av. Ha gjerne en skammel under føttene,slik at beina får god støtte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...