Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Vi har nå søkt om kontantstøtte for knøttet. Men i veiledningen som lå med stod det at fosterbarn ikke har krav på denne støtten.

Formellt sett er han jo registrert som vårt fosterbarn inntil adopsjonen er gjennomført.

Noen som har fått kontantstøtte likevel? Hvis dette er sant blir det plutselig vanskelig å ta de ekstra mnd permisjon som var planen så jeg ble litt fortvila da jeg leste det.

Skrev på merknader hvordan ting henger sammen og ba de ta kontakt hvis de trenger flere opplysninger rundt dette.

Noen trøstens ord å komme med til meg...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/169750-kontantst%C3%B8tte-thailand/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Slapp av - det går helt sikkert bra!!

Søknadsskjemaet tar nok ikke høyde for andre enn norske fosterbarn - og de betaler jo sosialetaten for at fosterfamiliene tar hånd om. Det er nok derfor fosterbarn ikke kvalifiserer for kontantstøtte eller barnetrygd.

hilsen

Slapp av - det går helt sikkert bra!!

Søknadsskjemaet tar nok ikke høyde for andre enn norske fosterbarn - og de betaler jo sosialetaten for at fosterfamiliene tar hånd om. Det er nok derfor fosterbarn ikke kvalifiserer for kontantstøtte eller barnetrygd.

hilsen

Fosterbarn FÅR barnetrygd, men ikke kontantstøtte eller barnebidrag..

Hei :-)

Vi fikk kontantstøtte til våre to mens de enda var fosterbarn. Dette var ikke noe problem i og med at de skulle adopteres. Vi hadde stor nytte av kontantstøtten og var hjemme med dem på full tid et halvt år lenger enn vanlig permisjon.

Ønsker dere masse lykke til !

• 4 uker senere...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...