Gå til innhold

Hva slags diagnose er ODD?

Anbefalte innlegg

Gjest Tullina
Skrevet

leste en artikkel om en jente som hadde blitt diagnostisert med ADHD med tilleggsdiagnose ODD og dysleksi.

lurer veldig på hva ODD er

kan noen gi meg noen svar?

Gjest en mamma i nord
Skrevet

Tror det er oposisjonell atferdsforstyrrelse.

Skrevet

Det er en merkelig utvikling i samfunnet å sette merkelapper på barn rundt omkring. Jeg kunne tenkt meg å vite hva som er redningen for denne stakkars jenta. Hva slags tiltak hun skulle hatt,osv. Tror vi må komme lenger enn å sette diagnosene. Vi må sette inn tiltak når vi ser at det trenges, ikke fordi diagnosen sier det.

Skrevet

Det er en merkelig utvikling i samfunnet å sette merkelapper på barn rundt omkring. Jeg kunne tenkt meg å vite hva som er redningen for denne stakkars jenta. Hva slags tiltak hun skulle hatt,osv. Tror vi må komme lenger enn å sette diagnosene. Vi må sette inn tiltak når vi ser at det trenges, ikke fordi diagnosen sier det.

er enig med deg. synes ikke at diagnoser skal være en slags unnskyldning for at man oppfører seg slik eller slik. Om man kommer fra Sørlandet og er stille og beskjeden av seg, så skal jeg vedde på at en psykolog sikkert hadde hatt lyst til å gi diagnosen unnvikende pf

Skrevet

Tror det er oposisjonell atferdsforstyrrelse.

ODD kalles også gjerne for trass-syndrom.Dette er barn som aldri blir ferdig med trass-alderen! Men det finnes hjelp å få!

Hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...