Gå til innhold

HVA kan det koste???

Anbefalte innlegg

Hei!!

Vi lurer på om noen kan skrive litt om hva reisen til Kina koster?

Vi er to voksne og to barn som skal reise.

Lurer på hvor mye ca det kan komme på?? Hvor mye lommepenger kommer vi til å bruke hvis vi syns det er gøy å handle litt på tur??

Hva slags måltider er inkludert og om den er inkludert i hotel pris og hvordan løses måltidene mens vi er der nede. Dette lurer mannen min VELDIG på!!!

Spesielt hvor mye vi bør beregne på reisen.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/170068-hva-kan-det-koste/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, vi har lid i juli og vi har fått beskjed om ca utgifter for turen, vi reiser med to voksne og to barn, dette gjelder Af.

Flybillettene til Kina fra Stavanger for en voksen ca 8800, for barn mellom 6000 og 7000. Så skulle vi i tillegg regne 1500 dollar per person for det som skjer på kinesisk jord, altså innenlandsfly og hotell, tremåltider inkludert. dett er sikkert anderledes i andre foreninger, men så mye forskjell kan det jo ikke være. Lykke til i prosessen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/170068-hva-kan-det-koste/#findComment-1115342
Del på andre sider

Som de andre skriver er det fint å vite hvilken forening dere bruker.

Verdens Barn arrangerer "pakketurer" til Kina.Pr. voksen betaler man kr. 15.000,- og for barn mellom 2-12 år kr. 12.000,-.

Denne prisen dekker:

*) kostnadene med å få visum til Kina

*) flyreisa Gardermoen - Beijing T/R

*) innenlandsfly i Kina T/R

*) opphold på gode hotell (inkl. frokost) under hele oppholdet

*) én festmiddag (Peking-and)

*) sightseeing både i provinsen og i Beijing (inkl. buss m/ sjåfør, guide, inngangsbilletter)

Det man selv må betale utover dette er evt. reisen T/R Gardermoen (fra hjemstedet), bespisning på reisa og shopping.

Sist brukte vi ca. 10.000,- NOK i lommepenger - dette inkl. bespisning, bruk av e-post på hotellene, vasking av tøy på hotellene, shopping og taxfree på veien hjem.

Vi var ikke av de som shoppet mest, men heller ikke minst. Hadde mye med oss hjem igjen.

Denne gangen tar vi høyde for kr. 15.000,- i lommepenger.

Alt-i-alt kommer nok denne hentereisen på kr. 60.000,-. Vi er 2 voksne og 1 barn som reiser fra Norge.

hilsen og klem fra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/170068-hva-kan-det-koste/#findComment-1115369
Del på andre sider

Som de andre skriver er det fint å vite hvilken forening dere bruker.

Verdens Barn arrangerer "pakketurer" til Kina.Pr. voksen betaler man kr. 15.000,- og for barn mellom 2-12 år kr. 12.000,-.

Denne prisen dekker:

*) kostnadene med å få visum til Kina

*) flyreisa Gardermoen - Beijing T/R

*) innenlandsfly i Kina T/R

*) opphold på gode hotell (inkl. frokost) under hele oppholdet

*) én festmiddag (Peking-and)

*) sightseeing både i provinsen og i Beijing (inkl. buss m/ sjåfør, guide, inngangsbilletter)

Det man selv må betale utover dette er evt. reisen T/R Gardermoen (fra hjemstedet), bespisning på reisa og shopping.

Sist brukte vi ca. 10.000,- NOK i lommepenger - dette inkl. bespisning, bruk av e-post på hotellene, vasking av tøy på hotellene, shopping og taxfree på veien hjem.

Vi var ikke av de som shoppet mest, men heller ikke minst. Hadde mye med oss hjem igjen.

Denne gangen tar vi høyde for kr. 15.000,- i lommepenger.

Alt-i-alt kommer nok denne hentereisen på kr. 60.000,-. Vi er 2 voksne og 1 barn som reiser fra Norge.

hilsen og klem fra

Hei!!!

Tusen takk for tilbakemeldinger så langt.

Vi bruker AF.

Til noraførr....jeg la ut adressen..... e mail tidligere!!! hvis du ville dele noen tanker.

klem bjonde

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/170068-hva-kan-det-koste/#findComment-1115418
Del på andre sider

Annonse

Gjest dette brukte vi

vi hadde med 10000,- i lommepenger og betalte mat utenom frokost med dette. Ellers handlet vi en del og det gikk mye til guide og buss som i utgangspunktet ikke var beregnet på forhånd. Men vi hadde litt penger til overs når vi kom hjem alikevel.

I provinsene er det enda billigere enn i beijing.

Vi betalte nesten 1000,-kr natta for hotellene.Sammen med vasking og noe romservice tok vi dette over visa.

Flybilletter tror jeg ikke jeg skal skrive for det er sikkert litt forandring på et år.

Vi har brukt inor.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/170068-hva-kan-det-koste/#findComment-1115711
Del på andre sider

carla1365380461

Heisann

Vi var 2 voksne og 1 barn (4) ned, og - selvfølgelig - ett barn til hjem.

Vi bestilte flysete til vesla på veg hjem - heldigvis!

Vi betalte ca. 50 000 for flybillettene og ca. 55 000 for oppholdet (mulig det var omvendt), og da er innenriksbilletter, sightseeing og de fleste måltider inkludert i sistnevnte.

Jeg husker ikke helt hva vi brukte i lommepenger. Strengt tatt trenger dere nesten ikke bruke noe, for som sagt er det aller aller meste inkludert (AF), men der er jo mange fristelser, da...

Hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/170068-hva-kan-det-koste/#findComment-1115713
Del på andre sider

Heisann

Vi var 2 voksne og 1 barn (4) ned, og - selvfølgelig - ett barn til hjem.

Vi bestilte flysete til vesla på veg hjem - heldigvis!

Vi betalte ca. 50 000 for flybillettene og ca. 55 000 for oppholdet (mulig det var omvendt), og da er innenriksbilletter, sightseeing og de fleste måltider inkludert i sistnevnte.

Jeg husker ikke helt hva vi brukte i lommepenger. Strengt tatt trenger dere nesten ikke bruke noe, for som sagt er det aller aller meste inkludert (AF), men der er jo mange fristelser, da...

Hilsen

Hei!!

Det hørtes dyrere ut det dere hadde betalt iforhold til noen andre. Hvilken forening dro dere med?

Men men vi har jo fått litt tips på veien her. Det er bare å spare. Jeg vil kjøpe kinesiske kjoler!!!

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/170068-hva-kan-det-koste/#findComment-1115770
Del på andre sider

Gjest dette brukte vi

Hei!!

Det hørtes dyrere ut det dere hadde betalt iforhold til noen andre. Hvilken forening dro dere med?

Men men vi har jo fått litt tips på veien her. Det er bare å spare. Jeg vil kjøpe kinesiske kjoler!!!

Vennlig hilsen

Håper at du mener kjoler til barnet og ikke deg selv?

Kjolene i kina passer kun til sylslanke voksne damer og var dessverre ikke noe jeg kunne få på meg enda jeg er normalt slank i forhold til vår målestokk!

Jeg så på en del voksne kinesiske klær i en butikk i den forbudte by og der vår de rådyre! Men barnekjoler derimot får du veldig billig på silkemarkedet.

Egentlig var jeg litt skuffet når jeg så meg om etter kinesiske klær for det var vanskelig og finne..Føler at de fleste butikker jeg var innom så var det vestlige preget mest populært og det var ikke særlig billig det heller. Kanskje jeg var veldig uheldig med butikkene? kunne vært gøy å høre om noen andre hadde oppdaget et sted hvor det var billige kineserklær! (Også på silkemarkedet er det mye vestlige jakker og bukser.)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/170068-hva-kan-det-koste/#findComment-1115795
Del på andre sider

carla1365380461

Hei!!

Vennlig hilsen

Vi er med AF.

Syntes også det var dyrt, må innrømme det...

(Selv om det naturligvis var verd hver en krone!!).

Vi dro ned 2 dager før gruppa, så du kan nok trekke av litt der...

Kjøpte også kinesiske silkekjoler - lik til med og vesla. Skikkelig fine! Vi ble tatt med til en silkefabrikk, og der hadde de blant annet nyyyyyydelige silkedynetrekk og -dyner. Utrolig flotte. De var billige for vår standard, men likevel såpass dyre at vi ikke kjøpte. Neste gang skal vi legge et slikesengesett inn i budsjettet!

Lykke til!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/170068-hva-kan-det-koste/#findComment-1115817
Del på andre sider

Annonse

Vi skal reise med

AF.

Flere tips???

Vi brukte AF, og var i Kina sommeren 2002. Det kan jo ha endret seg etter det. Vi betalte var to voksne og vi betalte 18 000 til Egersund reisebyrå for flybillettene mellom Norge og Kina. Så betalte vi 23 000 til AF (som var til China Women Travel Service som er de som arrangerer turene i Kina).

Dette inkluderte alt; fly innenriks, hotellopphold på 5*-hotell i 13 dager, guider, inngangsbilletter, buss og nesten alle måltider. Det var kun 3 måltider i Beijing som ikke var inkludert (vi kunne velge mellom lunsj eller middag de tre dagene).

Vi hadde med oss 10 000 i lommepenger, shoppet masse og hadde (masse) penger med oss tilbake. Husker ikke eksakt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/170068-hva-kan-det-koste/#findComment-1115849
Del på andre sider

Lykkelig kinamor

Kjolene i kina passer kun til sylslanke voksne damer og var dessverre ikke noe jeg kunne få på meg enda jeg er normalt slank i forhold til vår målestokk!

Jeg så på en del voksne kinesiske klær i en butikk i den forbudte by og der vår de rådyre! Men barnekjoler derimot får du veldig billig på silkemarkedet.

Egentlig var jeg litt skuffet når jeg så meg om etter kinesiske klær for det var vanskelig og finne..Føler at de fleste butikker jeg var innom så var det vestlige preget mest populært og det var ikke særlig billig det heller. Kanskje jeg var veldig uheldig med butikkene? kunne vært gøy å høre om noen andre hadde oppdaget et sted hvor det var billige kineserklær! (Også på silkemarkedet er det mye vestlige jakker og bukser.)

Når det gjelder kjoler er jeg ikke enig i det med størrelser - jeg bruker str 38-40 og fant en nydelig kjole på den silkebutikken i 5 etg som VB bruker å dra til - et innendørs silkemarked med faste (dvs ikke prutbare) priser. Der hadde de masse lekkert som var endel dyrere enn det vi fant andre steder, men i god kvalitet. Når det gjelder størrelser var det andre i gruppen vår som brukte større størrelser enn meg som også fant klær der.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/170068-hva-kan-det-koste/#findComment-1115915
Del på andre sider

Hei!!

Hjelp..nei ikke til meg.

Jeg har nok litt mer fyldigere former for å si det pent.

Men jeg har to jenter fra før som det hadde vært artig å kjøpe til.

Ellers er jeg veldig takknemlig for svar.

Misunner alle som har reist dit før og skal strax ned igjen. Har ikke verdens beste tålmodighet.

Vi venter på godkjenningen!!!!

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/170068-hva-kan-det-koste/#findComment-1115967
Del på andre sider

Når det gjelder kjoler er jeg ikke enig i det med størrelser - jeg bruker str 38-40 og fant en nydelig kjole på den silkebutikken i 5 etg som VB bruker å dra til - et innendørs silkemarked med faste (dvs ikke prutbare) priser. Der hadde de masse lekkert som var endel dyrere enn det vi fant andre steder, men i god kvalitet. Når det gjelder størrelser var det andre i gruppen vår som brukte større størrelser enn meg som også fant klær der.

Fra en som håper på å bli en lykkelig kina mamma.

Jeg bruker nok str 44 og da er det kanskje ikke såå store kjoler der. Men det viktigste er til barna.

Artig å kle de alle i kinesiske klær i fremtiden.Ved forskjellige andledninger.Har to egenfødte jenter på 6 og 8 år. Men hva mener dere med dyrt silketøy??

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/170068-hva-kan-det-koste/#findComment-1115973
Del på andre sider

Vi brukte AF, og var i Kina sommeren 2002. Det kan jo ha endret seg etter det. Vi betalte var to voksne og vi betalte 18 000 til Egersund reisebyrå for flybillettene mellom Norge og Kina. Så betalte vi 23 000 til AF (som var til China Women Travel Service som er de som arrangerer turene i Kina).

Dette inkluderte alt; fly innenriks, hotellopphold på 5*-hotell i 13 dager, guider, inngangsbilletter, buss og nesten alle måltider. Det var kun 3 måltider i Beijing som ikke var inkludert (vi kunne velge mellom lunsj eller middag de tre dagene).

Vi hadde med oss 10 000 i lommepenger, shoppet masse og hadde (masse) penger med oss tilbake. Husker ikke eksakt.

Hei karamelis.

Jeg har lagt sammen litt info og skjønt at du er mamman til den vakre med strikket bunad. Smelt!!

Hyggelig at du vil dele litt erfaringer og tanker.

Jeg håper virkelig at jeg faller pladask for bildet av barnet vårt. Jeg er faktisk litt redd.

Tenker såå mye.

Fikk dere bare spedbarns bilde eller hvor gammelt var barnet på bildene??

Hvor er dere i løpet nå. Jeg roter litt med hva hver enkelt skriver, men for å eventuelt slippe å lete meg tilbake spør jeg flere ganger.Håper det er greit??

vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/170068-hva-kan-det-koste/#findComment-1115996
Del på andre sider

Hei karamelis.

Jeg har lagt sammen litt info og skjønt at du er mamman til den vakre med strikket bunad. Smelt!!

Hyggelig at du vil dele litt erfaringer og tanker.

Jeg håper virkelig at jeg faller pladask for bildet av barnet vårt. Jeg er faktisk litt redd.

Tenker såå mye.

Fikk dere bare spedbarns bilde eller hvor gammelt var barnet på bildene??

Hvor er dere i løpet nå. Jeg roter litt med hva hver enkelt skriver, men for å eventuelt slippe å lete meg tilbake spør jeg flere ganger.Håper det er greit??

vennlig hilsen

Hei Bjonde!

Jeg er ikke Karamelis (som du ser...), men ville bare komme med et tips i.f.t. å holde oversikt på sidene. Hvis du er ute etter et spesielt tema eller svarene fra en bestemt person, er det en mulighet å bruke Søke-funksjonen. Jeg er ikke så dreven på denne selv, så andre kan sikkert hjelpe deg bedre med bruken av den hvis det trengs, men på mitt skjermbilde er den iallefall oppe til høyre (Søk i basen) og det er mulig å søke på et bestemt nick.

Ellers er det sikkert ikke noe problem om du stiller noen spørsmål omigjen - du er ikke den eneste som glemmer, vet du!

Klem fra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/170068-hva-kan-det-koste/#findComment-1116034
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...