Gå til innhold

HVA kan det koste???

Anbefalte innlegg

Gjest dette brukte vi

Fra en som håper på å bli en lykkelig kina mamma.

Jeg bruker nok str 44 og da er det kanskje ikke såå store kjoler der. Men det viktigste er til barna.

Artig å kle de alle i kinesiske klær i fremtiden.Ved forskjellige andledninger.Har to egenfødte jenter på 6 og 8 år. Men hva mener dere med dyrt silketøy??

Vennlig hilsen

Kjoler til barn fikk vi til under hundre kroner, men selv så jeg på noen flotte bluser som kostet over tusen..Det er for dyrt for meg.

Men som en annen sier at neste gang er det sikkert lurt å ha med seg litt ekstra penger til slike luksusting for man angrer som regel når man kommer hjem igjen..I provinsen var vi innom en nydelig porselensbutikk hvor mye var dyrt, men råstilig! Vi var redde for at det ville knuses i transport hjem, men når vi kom hjem så var ingenting knust av de småtingene som vi hadde kjøpt. Derfor vil jeg neste gang ta den sjansen og kjøpe meg noe stort og fint koppesett med hjem. Det er bare og pakke det inn i alle klærne man har i kofferten.

Jeg misunner deg turen nedover og ønsker deg lykke til.

Fortsetter under...

Kjoler til barn fikk vi til under hundre kroner, men selv så jeg på noen flotte bluser som kostet over tusen..Det er for dyrt for meg.

Men som en annen sier at neste gang er det sikkert lurt å ha med seg litt ekstra penger til slike luksusting for man angrer som regel når man kommer hjem igjen..I provinsen var vi innom en nydelig porselensbutikk hvor mye var dyrt, men råstilig! Vi var redde for at det ville knuses i transport hjem, men når vi kom hjem så var ingenting knust av de småtingene som vi hadde kjøpt. Derfor vil jeg neste gang ta den sjansen og kjøpe meg noe stort og fint koppesett med hjem. Det er bare og pakke det inn i alle klærne man har i kofferten.

Jeg misunner deg turen nedover og ønsker deg lykke til.

Jeg er ikke så veldig glad i å gå med bluser så jeg er nok ikke den første som kjøper silke bluse.Men en tunika kanskje. !000 kr er dyrt. Da må det virkelig være noe som skal bli brukt.

Jeg vil mest ha til barna. Men jeg kjøper ikke rådyre plagg for at det er silke.

Skal dere nedover igjen engang??

Vennlig hilsen

Hei Bjonde!

Jeg er ikke Karamelis (som du ser...), men ville bare komme med et tips i.f.t. å holde oversikt på sidene. Hvis du er ute etter et spesielt tema eller svarene fra en bestemt person, er det en mulighet å bruke Søke-funksjonen. Jeg er ikke så dreven på denne selv, så andre kan sikkert hjelpe deg bedre med bruken av den hvis det trengs, men på mitt skjermbilde er den iallefall oppe til høyre (Søk i basen) og det er mulig å søke på et bestemt nick.

Ellers er det sikkert ikke noe problem om du stiller noen spørsmål omigjen - du er ikke den eneste som glemmer, vet du!

Klem fra

Hei hei..her kan alle komme med råd og vink til meg. Takk som tipset meg. Jeg er ikke veldig god på å bruke pc. Ganske snevert bruk.Men da skal jeg prøve det engang.

Jeg må virkelig innrømme at jeg surrer med hvem nikk som forteller hva. Klarer ikke skille liksom. Der er kinaputten god. he he!!

Vennlig hilsen

Gjest dette brukte vi

Jeg er ikke så veldig glad i å gå med bluser så jeg er nok ikke den første som kjøper silke bluse.Men en tunika kanskje. !000 kr er dyrt. Da må det virkelig være noe som skal bli brukt.

Jeg vil mest ha til barna. Men jeg kjøper ikke rådyre plagg for at det er silke.

Skal dere nedover igjen engang??

Vennlig hilsen

Vi er i "tenkegruppa" om det blir flere hentereiser siden vi allerede har to barn nå (men ho mor håper det), uansett skal vi på ferie dit igjen!!!

Derfor bruker jeg ikke mitt faste nick her, fordi det er så mange som vil kjenne meg igjen.

Heo bjonde

Ser at du har fått mange svar vedr. pris. Her er det vi fikk i mai 2004, vedr. selve oppholdet - det er ganske likt februar 2002. I tillegg reiste vi 3 dager før gruppa og bodde på et flott og gammelt hotell i en hutong - det anbefales!! AF og China Womes Travelservice (guideselskapet) ordnet alt for oss også for de første dagene.

Husker ikke helt hva flybillett kostet T/R Beijing, men det er litt sesonbetont. Kan heller ikke ha de billigste billettene for det må være mulighet til å ombooke dem.

Prisen:

pr. voksen i dobbeltrom er US$ 1250,-. Enkeltperson i dobbeltrom skal betale et tillegg til denne summen på USD 390,-. Barn betaler USD 600,-. For de av dere som har med barn fra Norge opplyses det at det settes inn en ekstra seng.

Beløpet dekker opphold (f.o.m. 28.mai), transport, flybilletter, tolketjenester m.m. De fleste måltider er inkludert i prisen. Det vil si tre måltider pr. dag. Etter at dere kommer til Beijing er vanligvis kun to måltider inkludert i prisen.

Lykke til med resten av ventetida. For ei som har ventet hhv. 13 og 9 mnd på tildeling, høres jo 6 mnd veldig kort ut... men dere blir sikkert like utålmodig som vi var de siste mnd!!! :0))

Hei karamelis.

Jeg har lagt sammen litt info og skjønt at du er mamman til den vakre med strikket bunad. Smelt!!

Hyggelig at du vil dele litt erfaringer og tanker.

Jeg håper virkelig at jeg faller pladask for bildet av barnet vårt. Jeg er faktisk litt redd.

Tenker såå mye.

Fikk dere bare spedbarns bilde eller hvor gammelt var barnet på bildene??

Hvor er dere i løpet nå. Jeg roter litt med hva hver enkelt skriver, men for å eventuelt slippe å lete meg tilbake spør jeg flere ganger.Håper det er greit??

vennlig hilsen

Hei igjen.

Det er hetlt greit å ikke klare å huske alt. Jeg klarer det ikke, jeg heller. Jeg roter stadig. Bare spør flere ganger. :)

Ja, du har lagt sammen korrekt. Det er vår lille skjønning. Hun er en ordentlig go´ing. Sier så mye morsomt og gjør så mye rart. Det er virkelig fantastisk å ha barn. Og når dere får deres barn, vil du sikkert falle like pladask.

Tildelingsbildet var ikke datert, men helserapport og de andre papirene vi fikk ved tildeling, var bare 6 uker gamle da vi fikk tildeling. Vi regner med at bildene var tatt samme dag som de andre papirene var skrevet. Hun var 6-7 mnd på tildelingsbildet.

Vi kjente henne igjen ved overtakelse, men ikke med en gang. Alle de 7 barna var nokså likt kledd og lik i alder. Men det tok ikke lang tid før vi så hvem som var vår datter. Hun hadde fått mer hår, så det var derfor vi ikke så det med en gang.

Annonse

Heo bjonde

Ser at du har fått mange svar vedr. pris. Her er det vi fikk i mai 2004, vedr. selve oppholdet - det er ganske likt februar 2002. I tillegg reiste vi 3 dager før gruppa og bodde på et flott og gammelt hotell i en hutong - det anbefales!! AF og China Womes Travelservice (guideselskapet) ordnet alt for oss også for de første dagene.

Husker ikke helt hva flybillett kostet T/R Beijing, men det er litt sesonbetont. Kan heller ikke ha de billigste billettene for det må være mulighet til å ombooke dem.

Prisen:

pr. voksen i dobbeltrom er US$ 1250,-. Enkeltperson i dobbeltrom skal betale et tillegg til denne summen på USD 390,-. Barn betaler USD 600,-. For de av dere som har med barn fra Norge opplyses det at det settes inn en ekstra seng.

Beløpet dekker opphold (f.o.m. 28.mai), transport, flybilletter, tolketjenester m.m. De fleste måltider er inkludert i prisen. Det vil si tre måltider pr. dag. Etter at dere kommer til Beijing er vanligvis kun to måltider inkludert i prisen.

Lykke til med resten av ventetida. For ei som har ventet hhv. 13 og 9 mnd på tildeling, høres jo 6 mnd veldig kort ut... men dere blir sikkert like utålmodig som vi var de siste mnd!!! :0))

Er det US$1200 for hotell og opphold og alt du ramset opp, eller det kun hotellet?

Hei Bjonde!

Jeg er ikke Karamelis (som du ser...), men ville bare komme med et tips i.f.t. å holde oversikt på sidene. Hvis du er ute etter et spesielt tema eller svarene fra en bestemt person, er det en mulighet å bruke Søke-funksjonen. Jeg er ikke så dreven på denne selv, så andre kan sikkert hjelpe deg bedre med bruken av den hvis det trengs, men på mitt skjermbilde er den iallefall oppe til høyre (Søk i basen) og det er mulig å søke på et bestemt nick.

Ellers er det sikkert ikke noe problem om du stiller noen spørsmål omigjen - du er ikke den eneste som glemmer, vet du!

Klem fra

Jeg er ikke Bjonde, men takk for søkertipset. Jeg tilbringer masse tid med å lete etter det jeg vil lese. Særlig hvis det har gått noen dager ( hvilket det aldri egentlig gjør)

:)

Hei hei..her kan alle komme med råd og vink til meg. Takk som tipset meg. Jeg er ikke veldig god på å bruke pc. Ganske snevert bruk.Men da skal jeg prøve det engang.

Jeg må virkelig innrømme at jeg surrer med hvem nikk som forteller hva. Klarer ikke skille liksom. Der er kinaputten god. he he!!

Vennlig hilsen

Ojsan, takker og bukker!!

Hilsen vimsekoppen (egentlig)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...