Gå til innhold

amming


apb

Anbefalte innlegg

Hei,

har en sønn på 10 uker,rett etter hjemkomst fra barsel fikk jeg brystbetennelse på venstre side. Har i ettertid slitt med ammingen. Nå er produksjonen mindre i dette brystet. Pumper med avent brystpumpe. Hvor ofte og lenge bør jeg pumpe hver gang for å øke produksjonen igjen og vil jeg klare dette?

Fortvilt mor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anette Huitfeldt, jordmor

Kjære apb. Det er ikke uvanlig at det blir litt mindre melkeproduksjon i det brystet som har gjennomgått en betennelse. Jeg vet ikke om du bare pumper og gir på flaske eller om barnet også dier ved brystet. Den beste og mest effektive metoden er å la barnet tømme brystet i varierte stillinger. Forsiktig massering av brystet samtidig som du ammer vil øke stimuleringen av melkeproduksjonen. Hvis du bare pumper vil dobbeltpumping være effektivt og tidsbesparende og gir økt melkemengde. Når melkemengden er passe anbefales det å pumpe 5-6 ganger i døgnet og evt hyppigere hvis det er brystbetennelse på gang. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...