Kinesermor Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 Hvor blir tiden av, denne permisjonstiden skulle jo nytes i fulle drag, og jeg trodde jeg hadde et hav av tid. Nå er det fremdeles lenge igjen av denne fantastiske tiden, men 5 måneder har gått siden vi kom hjem med vårt andre lille gull fra Kina. Det å være to-barn mamma er kjempeflott, det er liksom mye lettere, nå har vi jo vært igjennom "barnesykdommene" og vi er mye tryggere i foreldrerollen. Det er fantastisk å bli kjent med et nytt lite menneske, og ikke minst bli kjent med storesøster på en ny måte, en ser liksom nye sider ved henne nå når det er en til å huset. Nå ser vi de flotte særegenhetene ved henne bedre enn når hun var alene. Og det er en meget stolt storesøster, selv om de klanger så det holder noen ganger. Men hun passer også godt på, - jeg fikk et meget stygt blikk og hun var ikke nådig når lillesøster datt ned (helt ufarlig..) fra sofa`n; "passer du ikke på ** mamma" Det å være mamma til to er altså flott, men det tar litt tid, noe som er forklaringen på min noe manglende deltakelse her på DOL, men det gleder meg å se noen gamle nick, og koselig med nye. Jeg er innom av og til, kanskje kan jeg fremdeles bidra med noe, etter to papirmøller og påfølgende turer til Kina sitter en vel inne med noe erfaring som kanskje kan komme andre til nytte. Vil i allefall ønsker dere alle lykke til uansett hvor dere er i prosessen, - husk det blir barn av det! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/170188-en-liten-situasjonsrapport-langt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molova Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 Er veldig interessert i kontakt med noen som har vært i gjennom hele prosessen.Starter på den i morgen, om det går. Blir 30 år til sommeren, endelig gammel nok til å adoptere fra Kina. Har ingen egenfødte barn enda,ønsker å adoptere først, men blir litt satt ut av hvor lang tid det kan ta før man får hjemmebesøk etc. Det hele ser ut til å gå seint i Norge? Hvor lang tid tok prosessen totalt for dere? Blir jo ikke yngre, og tiden går...Vi er klar for familie nå ) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/170188-en-liten-situasjonsrapport-langt/#findComment-1116504 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Noraførr Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 Er veldig interessert i kontakt med noen som har vært i gjennom hele prosessen.Starter på den i morgen, om det går. Blir 30 år til sommeren, endelig gammel nok til å adoptere fra Kina. Har ingen egenfødte barn enda,ønsker å adoptere først, men blir litt satt ut av hvor lang tid det kan ta før man får hjemmebesøk etc. Det hele ser ut til å gå seint i Norge? Hvor lang tid tok prosessen totalt for dere? Blir jo ikke yngre, og tiden går...Vi er klar for familie nå ) Hei Milova, jeg tar med frihet til å svare, selv om jeg ikke er Kisesermor. Vi gjennomførte vår første adopsjon fra Kina høsten 2002 - og reiser i neste uke til Kina for å hente barn nr. 2. Første gagnen tok vi kontakt med BV i feb. 00 - og de startet ikke opp med saksbehandlingen før sept. 00. Jeg kan love deg at det var trege 7 mnd. å vente!! BV brukte 3 mnd. på å utarbeide sosialrapporten vår - og SUAK (som nå heter BUFetat) brukte knapt 3 mnd. på å godkjenne oss. Fra godkjenning til søknaden ble sendt til Kina gikk det knapt 2 mnd. (vi måtte samle nye dokumenter og VB måtte få disse legalisert). Deretter gikk det 14 mnd. fram til tildeling!! Gjett om vi både var frustrerte og leie undervegs - men så fikk vi også akkurat det barnet som var ment for oss. Knapt 8 uker etter tildelingen stod vi i Kina med vår lille datter i armene. Alt-i-alt gikk det altså 2 år og 7 mnd. på hele prosessen - og hun var verdt all ventingen ) -----0----- Andre gangen har alt gått så mye raskere. Vi bor i en kommune som ikke starter opp arbeidet med ny sosialrapport før karantenetiden på 1 år er utløpt. Vi fikk likvel lov til å avtale oppstart for første møte med BV mens vi hadde karantene. Vi mistet derfor ikke noe unødig tid her. Startet opp 4 dager etter at karantenetiden var over. Også denne gangen brukte BV 3 mnd. på å utarbeide sosialrapporten. BUFetat brukte knapt 5 mnd. på å godkjenne oss. Må legge til at vi ble et "offer" for omleggingen fra én sentral godkjenningsinstans til regionkontorer som manglet bemanning. Fra godkjenning til søknaden ble sendt til Kina tok det knapt 2 mnd. Så gikk det bare 5 mnd. og 3 uker før tildelingen kom - og nøyaktig 5 uker etter tildelingstelefonen setter vi oss på flyet med kurs for Midtens Rike. Alt i alt vil denne prosessen være unnagjort på 1 år og 4,5 mnd!! Nå teller vi dager til avreise - og kan nesten ikke vente med å treffe lillesøster ) Lykke til med adopsjonsprosessen. Adopsjon er en flott måte å bli foreldre på! hilsen fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/170188-en-liten-situasjonsrapport-langt/#findComment-1116682 Del på andre sider Flere delingsvalg…
thuva1365380402 Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 Er veldig interessert i kontakt med noen som har vært i gjennom hele prosessen.Starter på den i morgen, om det går. Blir 30 år til sommeren, endelig gammel nok til å adoptere fra Kina. Har ingen egenfødte barn enda,ønsker å adoptere først, men blir litt satt ut av hvor lang tid det kan ta før man får hjemmebesøk etc. Det hele ser ut til å gå seint i Norge? Hvor lang tid tok prosessen totalt for dere? Blir jo ikke yngre, og tiden går...Vi er klar for familie nå ) Vi er ikke Kina-adoptanter, men har en sønn fra Korea. Vi kom hjem 23.6.2003. Fra vi startet kontakten med barnevernet til vi var hjemme med vår sønn, hadde vi brukt 1,5 år. Vår kommune er veldig raske med sosialrapporten, men dette varierer jo veldig rundt om i landet dessverre. Er du interessert kan du kontakte med på [email protected] Lykke til med adopsjonsprosessen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/170188-en-liten-situasjonsrapport-langt/#findComment-1116693 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kinesermor Skrevet 12. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2005 Er veldig interessert i kontakt med noen som har vært i gjennom hele prosessen.Starter på den i morgen, om det går. Blir 30 år til sommeren, endelig gammel nok til å adoptere fra Kina. Har ingen egenfødte barn enda,ønsker å adoptere først, men blir litt satt ut av hvor lang tid det kan ta før man får hjemmebesøk etc. Det hele ser ut til å gå seint i Norge? Hvor lang tid tok prosessen totalt for dere? Blir jo ikke yngre, og tiden går...Vi er klar for familie nå ) Ser at du allerede har fått noen svar, og prosessen varierer veldig. Vår føste adopsjon tok nesten 3 år fra første kontakt med sosialkontoret, til vi kom hjem med vår første prinsesse. Andre gang gikk det, av uklike årsaker, meget fort. Fra første kontakt, til vi kom hjem fra Kina tok det ganske nøyaktig 1 år og 5 måneder. Lykke til, bruk dette forumet til å dele gleder og frustrasjoner, for det blir mange av begge deler. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/170188-en-liten-situasjonsrapport-langt/#findComment-1118610 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.