Gå til innhold

Bør jeg pumpe ?


Atene

Anbefalte innlegg

Det ser ut som at jeg, i tillegg til at det selvfølgelig er mer melk om morgenen, har fått et barn som er svært lite frokostsultent.

Nå har jeg nettopp lagt henne for dagens første lur. Hun ble lagt 21.30 igår, våknet kl. 04.00 og fikk en og en halv pupp før hun sovnet igjen, og sov til 08.00. Siden det har jeg strevet for å få i henne mat, og nå sitter jeg her med to bryster som tydeligvis inneholder en god del melk. Slik er det de fleste morgener. Jeg regner med at hun vil ha mat igjen i 12-tiden, og så ca. 15.30, 18.00 og deretter spiser hun i ett fra rundt 20.00 og til hun sovner i 22-tiden.

Det jeg lurer på, er egentlig hvor fort produksjonen minker hvis brystet ikke blir tømt ? Hvis jeg ikke pumper ut overskuddet nå, gjør det noe så lenge hun spiser godt om kvelden ? Jeg er tungmelket, og ikke særlig glad i å pumpe.

Hun er 11 uker gammel. Veide 3650 gram ved fødsel, og 5500 for to uker siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anette Huitfeldt, jordmor

Kjære Atene. Du trenger ikke pumpe deg om morgenen. Hvis brystene er ubehaglig fulle kan du håndmelke til det kjennes behaglig. Produksjonen minker i løpet av få dager hvis du lar være å tømme brystet. Husk å tømme et bryst ordentlig til hvert måltid slik at barnet får mye av den fettrike melken. Barnet ditt har gått fint opp i vekt. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...